Vervangen cd-rom door DVD op laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier een Asus L2400D waarvan ik net de CD-Romspeler heb vervangen door een DVD/CD-Writer. Niets aan de hand zou je denken dus gewoon aangesloten. Wat blijkt gggggggrrrrr ggggggrrrr ja lasercdrom naar zijn kl*te. Ik weer kijken of ik toevallig wat heb verkl**t. Nee alles goed aangesloten maar de speler blijkt een Toshiba te zijn maar in de bios wordt dat heel slecht gezien(t4344353/VD-rom en nog meer rare namen). Dus ik dat ding eruit gehaald na 3 keer erin en eruit en testen. Nu wordt er dus niks meer gezien nadat ik die oude DVDspeler weer heb vervangen door de orginele CD-Romspeler.

Maar het rare van alles is dat die het gewoon doet en de Audio DJ werkt met de CD-rom/DVD-Speler maar leest niet. Wie heeft een oplossing hiervoor? Of is dan de SecMaster gewoon stuk?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Master / Slave conflict?

• itsalex
  • Niet online
Hoe stel je dat in bij een Slimline DVD/CD-writer dat die gevonden wordt?

Verwijderd

Bij normale opticals met jumpers, slimline: geen idee.

Je hebt toch niet de flatcable er verkeerd om ingeduwd? Want in dat geval zet je spanningen op je signaalpinnen waar het niet hoort...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik meen dat de standaard slimline opticals als cable select staan en dit enkel via de firmware te veranderen is.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:40

MaNdM

1000-dingen-doekje

Klopt, dat moet via firmware. Ik heb hetzelfde gedaan met mijn laptop (tijd geleden) en die wilde niet werken, gaf zelfs een IDE #1 error. Na wat mailen met Toshiba kreeg ik een firmware update en alles werkte. Nu ik dezelfde drive in mn nieuwe laptop wil zetten werkt het weer niet en wederom mail ik met Toshiba hierover, ik verwacht nu dus ook de juiste firmware te krijgen van ze.

Ik heb overigens de SD-R2212 drive en als je wil heb ik ook EEN firmware voor je als je dezelfde zou hebben.

Mijn advies, mail toshiba hierover, ze helpen zeer snel en goed.

To be determined...

• itsalex
  • Niet online
Het probleem waar ik mee zit is dat nu zelfs de oude CD-Romspeler niet herkent wordt. Ok waarschijnelijk heb ik iets geraakt of zo maar ik denk meer dat die DVD Speler de boel stuk heeft gemaakt, want eerst werd de Toshiba als T%5454ba 7684 herkent en daarna als T#$DVD herkent en toen niets meer. Oude terug gezet en geen effect. Wat nu? Ik heb wel de instructie die bij de DVD speler zat gevolgd die op de CD zat die in de DVD Speler meeverpakt was van Asus. Die cd maakte ook een kl*te geluid met die DVD Speler. GRRRRRR tik tik tik tik GRRRRRR tik tik. Maar ok DVD Speler stuk ok kan ik nog mee leven maar het moederbord herkend dus de DVD Speler al niet meer en CD speler.

Verwijderd

Misschien heb je de kabel die op het moederbord aangesloten zit iets uit zijn connector getrokken waardoor niet alle pinnen kontakt maken?

• itsalex
  • Niet online
Ik heb nu een prob: Garantiezegel kapot. Mijn leverancier die mij support gaf heeft gezegd dat ik het makkelijk kon doen en ik had een CD van Asus erbij. Notebook moet via Asus worden gerepareerd maar dat kan niet vanwege zegel. Die DVD speler heeft de boel defect gemaakt dus nu?? Tja dokken denk ik of ja zij gaan betalen want het is hun schuld vind ik want anders had ik het NOOIT gedaan.

Verwijderd

Het zegel kan ook kapot gegaan zijn door plaatsing (schuiven in metalen frame). Mij lijkt dat ze niet moeilijk hoeven te doen...

• itsalex
  • Niet online
Jawel want mijn leverancier heeft gezegd dat het kon en die gozer werkt er niet meer. Asus gaat me minstens € 75 rekenen. Die DVD speler heeft gezorgd dat het mb stuk is gegaan en ik heb de garantie verkloot dus door de mijn leverancier is de laptop stuk gegaan. Bewijs dat maar eens. 1x opstarten en je krijgt Tos&*%#( en nog wat en de 2e keer &(#%*&#%* en toen niets meer. Bewijs dat maar eens.

Pagina: 1