[Gnome] Menu / Gabber font

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 22:42
Hoi, ik heb 2 probleempjes met gnome, dat ik sinds een paar dagen door beelzebubu aangesmeerd heb gekregen en op een paar kleine dingentjes na perfect draait :P

1. Mijn fonts staan op smooth lcd instelling, ziet er perfect uit in alle applicaties. Wanneer ik nu bijvoorbeeld gabber download dmv apt-get zijn die fonts ronduit lelijk, hoe kan dit? Dit is toch gewoon een standaard gnome applicatie? En hoe maak ik dat netjes?

Zie hier

2. Mijn menu-knop links onder toont me zaken als debian menu, kde menu en applications, ik heb liever dat ik meteen die applications zie in plaats van dit menu, is dat mogelijk? Boven aan mijn scherm zie ik dit ook direct als ik op 'applications' klik. :)

Ik hoor het graag!

Een tot zover tevreden gnome gebruiker. Het is met kernel 2.6 en preempt ook best te doen op m'n p3 450 linux doosje. :)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
gabber is volgens mij een gtk1 applicatie, dwz dat de fonts ed door gnome1/gtk1 worden geregeld, dat kun je instellen door gnomecc te draaien

Daarnaast is er tegenwoordig een gtk2 versie van gabber (al heb ik het idee dat de auteur van gabber meer met zn macje speelt dan met gabber) maar kun je volgens mij beter gaim gebruiken (ook jabber support)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

lol... van Beelzebubu krijg je Gnome aangesmeerd en van ons krijg je Gaim aangesmeerd! :)

[aansmeermodus]
Kijk maar eens hoe mooi!

• jep
http://stuff.servicez.org/pics/geil.png :9

Ok, en nu dat menu nog en mijn windows pc kan uit :+

Verwijderd

jep schreef op 08 October 2003 @ 00:13:
Hoi, ik heb 2 probleempjes met gnome, dat ik sinds een paar dagen door beelzebubu aangesmeerd heb gekregen en op een paar kleine dingentjes na perfect draait :P
_O_.
2. Mijn menu-knop links onder toont me zaken als debian menu, kde menu en applications, ik heb liever dat ik meteen die applications zie in plaats van dit menu, is dat mogelijk? Boven aan mijn scherm zie ik dit ook direct als ik op 'applications' klik. :)
Rechtermuisknop op panel, "Add to panel", en dan "Main menu".
Een tot zover tevreden gnome gebruiker. Het is met kernel 2.6 en preempt ook best te doen op m'n p3 450 linux doosje. :)
Hm, 2.6.hoeveel? 2.6.0-test4 zat na enkele dagen intensief gebruik hevig te swappen, ik was er niet echt blij mee. 2.4.x draait soepeler op mijn desktopje...

• jep
Mijn DMA werkt niet op 2.4, met geen mogelijkheid. 2.6.0 wel, de test van 3 dagen terug. :P
Rechtermuisknop op panel, "Add to panel", en dan "Main menu".
Nee, dat had ik al. Dit is niet het menu zoals hier boven staat maar een hoofdmenu daar weer van. Er staat bijvoorbeeld debian menu en kde menu, maar daar staat weer niets in. Menu editors bleken er volgens google voor de nieuwere gnome's niet echt te zijn :? :)

[ Voor 66% gewijzigd door jep op 08-10-2003 11:35 ]

Verwijderd

jep schreef op 08 October 2003 @ 11:34:
Nee, dat had ik al. Dit is niet het menu zoals hier boven staat maar een hoofdmenu daar weer van. Er staat bijvoorbeeld debian menu en kde menu, maar daar staat weer niets in.
Hm, en als je dan dat menu daarin selecteert en terug naar de panel sleept.
Menu editors bleken er volgens google voor de nieuwere gnome's niet echt te zijn :? :)
Lees de desktop reviews van Gnome-2.x. :+. applications: in Nautilus. :).

• jep
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 13:00:
Lees de desktop reviews van Gnome-2.x. :+. applications: in Nautilus. :).
Dat is het applications menu, niet het menu dat ik nu heb. Dat applications is niet direct wat ik zoek.

Btw, irritant puntje wat ik mis aan gaim: kan ik bij nieuwe messages niets laten knipperen? Het naar de voorgrond komen van een window is uiterst irritant... het niet melden van activiteit nog erger :P.

Verder alles naar wens :P

Verwijderd

je moet even het notification-area applet laden in je panel en in de gaim preferences kiezen dat je dat ook gebruikt, kan je hem met de plugins van gaim van alles laten doen (ook geluidjes dacht ik, heb nu even geen gaim meer), blader maar eens door de prefs, zie je vanzelf van alles

• jep
Ik kan alleen het aantal nieuwe berichten in de window-title plaatsen, meer niet. Met die notification applet van gnome kan ik trouwens helemaal niets, geen properties :? :) Helpfile heeft 'ie niet ;-)
Pagina: 1