[WINXP 3com] Activiteit Verzonden Ontvangen Bytes/Pakketten

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Ik zit hier achter een LAP Toppie.
Daar zit in 1 3C3FE575CT TypeIII cardbus PC-card van 3com.

Heb ik special gekocht effe 130 eurotjes uitgegeven omdat ik mij irriteerde dat als ik de status van de netwerk-verbinding bekeek er alleen stond. Verzonden aantal pakketen en GEEN bytes.

Ik heb namelijk ervaring dat als je zo'n AL Cheopo netwerk kaartje heb dat die die kuren wel eens wil vertonen.

Ik heb namelijk een desktop pc en daarin geeft hij het wel gewoon in bytes weer, bijna zelfde configuratie.

Naar mij weten ligt dat toch echt aan je type netwerk kaartje en niet aan de software instellingen volgens mij...

wie o wie kan mij verder helpen

Al ga je dus naar NETWERKVERBINDINGEN en dan TYPE netwerkverbinden LAN- of snelle Internet-verbinding en daaronder dus je netwerkkaartje de status van bekijk.

Krijg je een schermpje met 2 tabbladjes NL... Algemeen & Ondersteuning

In het tabblad van Algemeen zie je dan in je bovenvakje staan:

Verbinding

Status: Verbonden (hoe kan het ook anders)
Duur: 1 eeuw 10 dagen 66 minuten
Snelheid: 12.800 kbyte/s
Signaalsterkte: Niet draad los

En dan nu hier gaat het om dus let op

Activiteit:

Verzonden ---- (mooi getekend computertje ) ---- Ontvangen

Pakketten 538375385 | 20242849022252

En op me andere pc staat er dus

Geen pakketen maar gewoon echte Keiharde echte bytes en geen pakketten
wat heb ik daarnu aan. Hoe groot zijn die pakketjes. Als zijn ze uberhaupt elke keer even groot.

Is er dan toch een softwarematige oplossing voor of heb ik de verkeerde shit gekocht.

Duurste uitvoering van de 3com Cardbus pc-cardjes.... 3C3FE575CT

Wie kan mij verblijden met een oplossing

edit:
als ik het nu niet eens een keer duidelijk uit heb gelegt weet ik het ook niet meer

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
kick

Speedtouch freak

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05
Lijkt me niet nuttig om 's nacht te kicken laat staan binnen een uur, geef het een nachtje. Wat jij wil ligt volgensmij meer aan de windows instellingen dan aan je adapter. Dus een el cheapo zou ook volstaan hebben. Nu nog even uitvinden hoe dit gefixed moet worden. Zal is voor je googlen. Vind het btw idioot om 130 euro uit te geven alleen voor dit probleem, persoonlijk had daar een licentie voor dumeter voor gekocht, die doet wat je nu wil en veel meer.

Uit de search van GOT naar "bytes ipv packeten";

Win2k Kilobytes ipv Packets =>doorverwijzing naar een BC3 topic
[rml][ BC3] [ Win2k] Waarom soms bytes en soms pakketten?[/rml] =>conclusie ligt aan de driver

Conclusie, dit had je zelf in 3 min kunnen vinden. Het ligt aan je driver. Oplossing. Tenzij je zelf je drivers weet aan te passen moet je de diverse drivers voor je kaart is proberen. Oudere/nieuwere versie. Nederlands/Engels etc.

[ Voor 60% gewijzigd door Terror op 08-10-2003 01:45 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Terror schreef op 08 October 2003 @ 01:29:
Lijkt me niet nuttig om 's nacht te kicken laat staan binnen een uur, geef het een nachtje. Wat jij wil ligt volgensmij meer aan de windows instellingen dan aan je adapter. Dus een el cheapo zou ook volstaan hebben. Nu nog even uitvinden hoe dit gefixed moet worden. Zal is voor je googlen. Vind het btw idioot om 130 euro uit te geven alleen voor dit probleem, persoonlijk had daar een licentie voor dumeter voor gekocht, die doet wat je nu wil en veel meer.

Uit de search van GOT naar "bytes ipv packeten";

Win2k Kilobytes ipv Packets =>doorverwijzing naar een BC3 topic
[rml][ BC3] [ Win2k] Waarom soms bytes en soms pakketten?[/rml] =>conclusie ligt aan de driver

Conclusie, dit had je zelf in 3 min kunnen vinden. Het ligt aan je driver. Oplossing. Tenzij je zelf je drivers weet aan te passen moet je de diverse drivers voor je kaart is proberen. Oudere/nieuwere versie. Nederlands/Engels etc.
Ik kickte omdat mijn header niet meer op viel omdat hij in het geel gevallen was.

Maar heb zelf ook nog effe gegoogled en lijkt er dus op dat ik mijn 130 eurotjes better ergens anders in had kunne steken.

The statistics that are displayed in the activity pane are adapter-specific statistics. These statistics are not a function of the operating system. The network interface vendor determines what statistics to report on the network interface. Therefore, you may observe a variation in the statistical information that is displayed in the activity pane. Some network interfaces may display the bytes that are sent and received, yet other network interfaces display only the packets that are sent and received.

Bron : http://support.microsoft....6/6/69.ASP&NoWebContent=1

Gehaald van microsoft site.
Ik was er al bang voor. Ach ja.

Het is staat wel stoer zo'n netwerk kaart die 2 slot's in beslag neemt :7

Speedtouch freak

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Nu ik die andere dingen inderdaad weer lees. Volgens mij is mijn installatie van Windows XP gewoon brak. Tijd voor een ghost waar het stof al dik op ligt.
Het vreemde is ook dat ik mijn nu weer vaag herinner dat ik altijd 2 icoontjes had met 1 standaard Internet gateway en die andere gewoon van het netwerk? gewoon 1 lan kaartje altijd gehad he? Die internet gateway heb ik nooit meer gezien. Maar het werkt gewoon.
Ik zit idd achter DSL router!

Maar het gekke is dus dat ik dus lan verbinding heb met die router en op de ene pc is het dus packetjes andere pc bytes ja.

Ik zal nog is gaan vogelen met de drivers en verse installatie.

edit:
snappen jullie het nog? Ik nie meer

Speedtouch freak

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Praat je wel vaker met jezelf? :)
Pagina: 1