Toon posts:

:: Handheld / Palmtop welke kiezen ? ::

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een handheld/palmtop ( noem het toch maar pda ) kopen.

Nu twijfel ik nog tussen de volgende modellen:

Palm V
Palm IIIx
Psion Revo
Psion 5mx

WINDOWS CE wil ik niet want heb begrepen dat deze niet makkelijk te bedienen zijn en steeds meer fabrikanten overstappen op software van de PSION of de PALM.

Grootste verschillen zit hem in het geheugen,
maar wil hem voornamelijk gebruiken voor agenda, adressen en memo's.

Heeft een van jullie ervaring met een pda ??

Alle info welkom,

bij voorbaat dank,

Martijn

Verwijderd

Martijn,

Als je dat ding alleen gaat gebruiken waar je voor zegt dan is denk ik een palm V de beste oplossing. Het is niet de goedkoopste, maar wel de meest compacte oplossing. Ik heb er zelf ook zo 1 en ben er erg tevreden over. Ik gebruik hem voor:
Agenda
Adressen
Memo

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:40
Philips NINO 500 roeleert !!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mijn advies: Koop er GEEN een!!
Philips heeft nl. de ontwikkeling van handhelds gestopt. Dit omdat de mobiele telefoons steeds meer op handhelds gaan lijken...Dus nog ff wachten en je hebt een zwaar bruut mobieltje met Win2000 :P

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

er is al eens een topic over geweest, het is een keus van wat je ermee gaat doen, als je vaak wat te typen hebt kan je beter een toetsenbordversie (Revo) nemen maar als je meer aganda/memo/todo functies zal doen zou ik voor PalmV kiezen, lekker klein en licht. MAAR beter even wachten op de opvolger van de PalmV die krijgt Internet functies en meer geheugen, wqchten tot de Springvisor te koop is in de buurt is nog beter en goedkoper

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 11:26
Heb je al eens aan een Nokia Communicator gedacht?? Dat is een mobiele telefoon met de functies van een moderne handheld-computer. :)
Je kunt er ook mee internetten enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een mobiel namelijk de nokia 6150 zonde om dan een nokia communicator te kopen.

Als ik nog even wacht dan krijg je ook een kleuren palm maar die zijn dan gelijk een stuk duurder.

Hetzelfde met videokaarten :( wachten op de NV2000 of nu GeForce ?

Wil nu gewoon een goede kopen en de mogelijkheden zijn inmiddels beperkt tot:

Palm V
Psion REVO

Maar ben er nog niet helemaal uit.

Martijn

Verwijderd

Heb zelf ervaring met een Psion 5mx icm met mijn Nokia 8850 (draadloos faxen, e-mailen en SMS-en gaat erg goed&snel), typen is alleen wel ff wennen door het dunne toetsenbord en het scherm is monochroom, verder wel leuk ding.
Bij zdnet hebben ze wel wat reviews staan (voor de foto's, niet de inhoud uiteraard)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even rondgekeken maar die nieuwe

Palm Vx heeft 8 mb (is in States al uit.)

Weet iemand een winkel in nederland die op internet prijzen heeft van Palm / (psion) dunnet had ik al maar is volgens mij te duur.

Martijn

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:35

winnie

de poes...

My 2cts: Ik heb een series5 van psion. Ideaal ding, maar misschien te uitgebreid voor de dingen die jij wilt. De revo is dan weer de midere van de 5, als je de keuze hebt tussen de 5 en de revo zou ik altijd (voor elk doel enz) de 5 nemen.
Ik zou in jouw geval de palm nemen. Maar als je nog even wacht, dan komt in Nederland ook de visor (heet dat kreng zo) uit. Dat is een pilot, alleen niet door de originele makers gemaakt. Scheelt al gauw een paar honderd piek.
Tot die tijd kan je hier (http://www.palmclub.nl/tips/shop.shtml) kijken naar prijzen, shops en nieuwtjes.

update: hier (http://palmtops.about.com...handspring.htm?once=true&) staat een heleboel over de visor

Verwijderd

Winnie, ja, dat kreng heet zo (Handspring Visor om precies te zijn) :)
Ook is ie gemaakt door mensen van Palm. Zij zijn alleen bij Palm weggegaan om zelf zo'n ding te ontwikkelen.

Maar verder is ie zeker aan te raden.

Voor meer (basis)info: www.handspring.com

groetjes, Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor de informatie

Ben al een stuk verder op weg om een beslissing te kunnen nemen.

De twee waaruit ik uiteindelijk zal kiezen zijn:

Palm IIIx (4mb :) )

Palm V ( ziet er erg mooi uit :) )

Martijn

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 11:26
OK, succes met je keuze :)
Pagina: 1