kan server niet vinden. internet explorer.

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
ik heb sinds een paar dagen een raar probleem.

als ik een half uurtje online ben, valt opeens me internet een soort van uit.

me msn en kazaa blijven het wel doen, maar als ik IE open krijg ik de melding 'kan server niet vinden' en kan ik dus geen enkele site meer op.

ook me ftp upload proggie werkt dan niet meer.

het is volgens mij begonnen sinds ik newsbin gebruikte. die heb ik nu weer verwijdert. maar het probleem blijft.

als ik dan restart doet internet het weer.

ik het internet van concepts ict. zonder inlog naam, altijd aan dus.

ik heb de search al gebruikt, maar ik kon niets vinden.

weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt.

Martijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 05:38

Bergen

Spellingscontroleur

DNS probleem. MSN en KaZaA hebben geen DNS-server nodig. Je zegt zelf al dat je KaZaA hebt en ik vermoed dat de oorzaak daar ook ligt. Bij de installatie van KaZaA wordt namelijk wat spyware geinstalleerd en die zorgt dat de verbinding met de DNS-server in de war raakt ofzo. Dat kan pas na maanden ineens optreden.

Kijk maar eens bij software in je configuratiescherm, of er ook iets als "New Dot Net Domains" ofzo tussen staat. Zo ja, dan is dat vast de oorzaak. Verwijderen heeft geen nut. Het staat hier en daar op GoT wel uitgelegd hoe je 't moet oplossen. Je moet externe toegang (en dus TCP/IP) herinstalleren en wat in het register knoeien.

[edit] Hier is ie. Het heeft trouwens alleen nut bij Win95/98/ME. Als je een ander OS heb je niets aan deze handleiding.

[edit2] Hmm schiet me te binnen: misschien heb je dat nieuwe virus, Q-Host ofzo? Dat geeft geloof ik ook DNS-problemen.
1. Remove Dial Up Networking From------ Control Panel
Add/Remove Programs
Windows Setup
Communications

(Reboot the Computer)

-Start-Run-Regedit

Registry Keys:

Expand:
HKey Local Machine

Expand:
System

Expand:
Current Control Set

Expand:
Services

Under Services, Delete the following Keys:
Winsock
Winsock2

Under Services, expand VXD.
Under VXD, delete the following Keys:
AFVXD
DHCP
MSTCP
WINSOCK
WINSOCK2

Rename in the "c:\windows\winsock.dll" to "winsock.asi"

After the Registry has been edited, go back and re-install Dial-Up Networking to restore your Winsock files to original condition. You will need the Win98 O.S. disk, unless the O.S. is on the hard drive.

[ Voor 50% gewijzigd door Bergen op 08-10-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
opmerking: MSN heeft zeker wel een DNS server nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

bigfoot1942 schreef op 08 October 2003 @ 00:03:
opmerking: MSN heeft zeker wel een DNS server nodig!
Kheb het protocol even nagekeken en je hebt gelijk... hij verbindt met messenger.hotmail.com op poort 1863. Maar misschien stond dat adres nog in de DNS-cache...

[ Voor 41% gewijzigd door Bergen op 08-10-2003 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duff
  • Laatst online: 18-02 16:10
heb hetzelfde probleem.
Bij mij werkt KaZaA (lite, uiteraard), MSN en IE niet meer. Ik maak gebruik van Windows XP.
Hier is het probleem: internet werkt een tijdje goed (hoe lang varieert van 60 sec tot 5 minuten) en daarna kapt msn, ie en kazaa er iets van 5 seconden mee, waarna ik weer gewoon door kan gaan.
Ik heb enkele dagen geleden een netwerk (incl. een gedeelde internetverbinding) aangelegd. Vanaf dat moment begonnen de problemen. Nu ik de netwerkkabel uit de netwerkkaart van de host heb getrokken en de LAN verbinding heb uitgeschakeld blijft het probleem bestaan. Ligt dit aan mijn DNS, en zoja, wat kan ik er aan doen?

[ Voor 19% gewijzigd door Duff op 08-10-2003 00:30 . Reden: details erbij zeggen is handig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb Xp

maar nog een ander raar probleem.

ik heb namelijk een netwerk liggen hier. en er ziten nog 2 andere computers op mijn verbinding.

maar zodra ik dus niet meer op me IE kan, hebben de andere computer dus geen probleem.

het is bij mij ook kazaa lite. versie 2.4.2
en ik heb volgens mij geen spyware. alleen iets van alexa.

volgens mij valt kazaa en msn later ook uit. maar die kan ik nog wel heel lang blijven gebruiken.

en dat dot domain etc. heb ik niet tussen me lijst staan.

dus dan moet het denk wat anders zijn, of niet?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
niemand anders nog tips?

ook als ik internet een heletijd niet gebruik. en dan dus bijv na 2 uur me comp weer gebruik, doet hij het niet.

ik heb een vast ip adres. dus bij tcp/ip instellingen staat alles op automatisch.
misschien hebben jullie daar nog iets aan.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duff
GerbenW schreef op 07 October 2003 @ 23:58:

[edit2] Hmm schiet me te binnen: misschien heb je dat nieuwe virus, Q-Host ofzo? Dat geeft geloof ik ook DNS-problemen.

[...]
Kan over Q-Host niets vinden. Iemand anders die misschien meer weet over een virus dat gerommel met DNS geeft? Ik heb Norton Antivirus 2003 runnen hier dus het zou wel een vrij nieuw virus moeten zijn wil dat de oorzaak zijn...
Heeft het probleem anders misschien (toch) iets te maken met het netwerk (aangezien die ander kerel met problemen ook een netwerk heeft liggen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik heb ook norton 2003
en ook internet security 2003. die heb ik nu ff uitgeschakeld, om te kijken of dat misschien de oorzaak kan zijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duff
Norton 2003 vindt, ook na LiveUpdate, niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Houdt Norton de boel niet gewoon tegen? Deinstalleer het eens helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik heb me internet security uitgedaan om te kijken of dat het probleem was. maar dan valt dus nogsteeds me internet uit.

maar ik denk niet dat dat het probleem is. want de ander comps op mijn netwerk. die dus via mij internet hebben, doen het wel gewoon. en die hebben ook alles van norton. en die vallen niet uit.

Het probleem moet dan toch ergens in mijn software ziteen. denk ergens in IE.

maar ik heb alle instellingen weer naar standaard gezet, en dat helpt ook niet.

ik begin een beetje radeloos te worden.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:33

nrg

_MB_ schreef op 08 oktober 2003 @ 12:50:
ik heb een vast ip adres. dus bij tcp/ip instellingen staat alles op automatisch.
misschien hebben jullie daar nog iets aan.
Ehm, dat klopt iig niet. Als je een vast IP hebt moet je dat ook intikken bij je tcp/ip settings. Als je dat niet invult vraagt ie de gegevens op van de DHCP server.

Misschien vervalt je IP-lease.

Als je internet niet meer werkt, voer dan 'es via Start > Uitvoeren ipconfig /renew uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Ik heb t ook, dan is mn Norton Proxy-service uitgevallen en die moet ik dan ff opnieuw starten. Werkt dan weer perfekt.

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
nrg schreef op 08 October 2003 @ 17:52:
[...]
Ehm, dat klopt iig niet. Als je een vast IP hebt moet je dat ook intikken bij je tcp/ip settings. Als je dat niet invult vraagt ie de gegevens op van de DHCP server.

Misschien vervalt je IP-lease.

Als je internet niet meer werkt, voer dan 'es via Start > Uitvoeren ipconfig /renew uit.
ow dan heb ik geen vast ip adres. want die instellingen moeten op automatisch staan. dat klopt iig wel.

als m'n internet het niet meer doet. en ik doe dan uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all.
dan geeft ie gewoond e goede waarde aan.
als ik dan ping kpn.com doe, kan die dat ook gewoon goed uitvoeren. dus de verbinding is er wel. maar me IE kan hem niet vinden ofzo.

ik heb nu IE opnieuw geinstalleerd. ff kijken of dat nog helpt.

kan je anders IE niet resetten ofzo?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79669

Je kan IE niet resetten, maar hoe is het nu je hem opnieuw hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Anoniem: 79669 schreef op 08 October 2003 @ 18:24:
Je kan IE niet resetten, maar hoe is het nu je hem opnieuw hebt geinstalleerd?
hij draait nu bijna een uur. en hij doet het nog steeds.

ik hoop dat hij het nu weer gewoon doet.
als hij het nu wel weer goed doet, snap ik niet hoe hij opeens zo raar kon gaan doen.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duff
hmz mijn probleem is van andere aard denk ik... nu ik mijn (windows) firewall heb uitgeschakeld doet ie het weer goed (firewall even aangezet toen ik mijn netwerk installeerde). denk dat het probleem is opgelost... maar het waarom van het uitvallen van internet is me nog steeds onduidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Ik heb ff me oude image gedraait, en gelijk me windows van ntfs naar fat32 gezet. en alles doet het weer goed.

maar volgens mij deet ie het ook weer goed nadat ik IE opnieuw geinstalled had.

maar dat ntfs vind ik echt klote. ten eerste moest ik elke dat speeddisk draaien, omdat elke dag de sensor op ong 50 kwam. vind ik wat snel.
en verder vond ik het niet echt makkelijk werken, niet sneller of beter volgens mij.

dus weer lekker fat 32.

allemaal bedankt voor de hulp. echt tof.

gr. Martijn.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 16:49

Jive

MooMooMastah

Duff schreef op 08 October 2003 @ 19:48:
hmz mijn probleem is van andere aard denk ik... nu ik mijn (windows) firewall heb uitgeschakeld doet ie het weer goed (firewall even aangezet toen ik mijn netwerk installeerde). denk dat het probleem is opgelost... maar het waarom van het uitvallen van internet is me nog steeds onduidelijk...
Ik weet niet of je NIS als firewall gebruikt ...
Maar in NIS zit de oude firewall functie van Atguard gebakken ... die was echt superhandig omdatie reclamezooi & banners & javameuk combineerde met een vuurmuur :)
Maagoe ... een tijdje geleden heeft M$ een patch uitgebracht (welke ook in sp4 zit ingebakken voor 2000 overigens) welke het opzetten van verbindingen verklooide.
Surfen dat ging nog wel enigszins, en kazaa etc werkte ook wel, maar als je met http/ftp zat te downloaden dan hing de verbinding na 5sec zichzelf op ...

Kan jouw probleem zijn./

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1