2 netwerken, allebei internet sharing (isdn) bridging nvt!!

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Hallo,

even vooraf, ja ik heb gezocht,
en nee bridging van windowsXP is nu geen optie :)

ik verklaar mijzelf...

Het gaat over een aantal 2 pc's, 2 notebook's, en 1 isdn verbinding met internet.

Voor het gemak :Y) op alle pc's draaid windowsXP;

'server pc' - 1 LAN kaart
'server pc' - 1 WLAN kaart
'server pc' - 1 ISDN verbinding

'tweede pc' - 1 LAN kaart

'notebook1' - 1 WLAN kaart

'notebook2' - 1 WLAN kaart.

Wat ik wil is beide netwerken, het LAN en het WLAN aan elkaar hangen.
Vervolgens wil ik internet sharing aanzetten voor alle pc's.

WindowsXP bied deze mogelijkheid met network bridging. Echter door een dikke vette bug dropped onze WLAN verbinding dan altijd naar 1mbps en kan je alleen maar msn of surfen. Een bestandje over zenden is niet meer mogelijk.
Hierdoor wil ik niet met briding werken.

(ja heb al contact gehad met sitecom, waar de kaartjes van zijn, hun kunnen het niet oplossen, kenden het probleem, licht aan microsoft.)

Nu heb ik IPforwarding aangezet op de server pc,
en de beide netwerken hangen aan elkaar. Dat is dus goed.

Echter met internet sharing heb ik maar de mogelijkheid tot het kiezen van 1 van de 2 netwerken...
of ik share internet op het LAN netwerk,
of ik share internet op het WLAN netwerk.

Ik heb al van proggies als wingate/winroute gehoord, echter als het enigzins kan zou ik het liever zonder extra programma's oplossen. Omdat ik daarvoor verder niets kon vinden stel ik hier die vraag.

Als dat eventueel niet mogelijk is, zijn proggies als wingate/winroute dan mijn enige oplossing?

Hier even een url naar een plaatje wat het hopelijk iets duidelijk maakt hoe m'n netwerk opgebouwd is:
http://ronal.webspace.friaco.nl/netwerk/netwerk.GIF

Alvast bedankt.

[UPDATE]
Als iemand ooit nog ditzelfde probleem heeft, dan kan ik je nu WinRoute aanbevelen. Het werkt nu allemaal goed!
[/UPDATE]

[ Voor 15% gewijzigd door mr._Anderson op 08-10-2003 22:06 . Reden: Bevindingen opgeven ]

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Het probleem is gewoon dat je internet wil delen over 2 netwerkkaarten, en niet één. Dit wordt niet door ICS ondersteund. Je zult dus wel moeten uitwijken naar third-party software zoals WinRoute..

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
winroute is wel de oplossing net zoals sygate zou ook kunnen werkt bijna het zelfde

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 07:57:
Het probleem is gewoon dat je internet wil delen over 2 netwerkkaarten, en niet één. Dit wordt niet door ICS ondersteund. Je zult dus wel moeten uitwijken naar third-party software zoals WinRoute..
Ik weet dat ik internet wil delen over 2 netwerken.. bridging lost dit probleem op door beide netwerken samen te voegen in 1 virtuele interface...

Ik ging er wel van uit dat als je wat dieper erop in gaat het zelf mogelijk is om internet te delen over 2 netwerken...

Het ziet ernaar uit dat winroute mijn oplossing word... beter dan niets :Y)
thx for help

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net