Al enige tijd zit ik te dubben om een andere geluidskaart te kopen. Ik heb de search dan ook al gebruikt en vele topics door gespit.
Ik ben in het bezit van een creative SB live 5.1 oem en ben hier niet over te spreken. Het geluid klinkt slecht (erg in elkaar gestampt) en de software / drivers zijn ook erg brak. Tevens heb ik veel last van ruis.
Ik ben opzoek naar een geluidskaart die goede geluids kwaliteit moet leveren. Dus geen toeters en bellen zoals 7.1 geluid, digitale uitgangen etc.
De kaart wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van muziek en af en toe een spelletje / dvdtje. Voor de weergave van het geluid gebruik ik een Rotel RC-980BX voorversterker, Rotel RB-980BX Eind versterker en 2 B&W P6 zuilen.
De kaarten die ik in gedachten heb zijn:
Philips Seismic Edge PSC705 (Retail) E 60,-
Terratec Aureon 7.1 Space E 90,- (slik)
De philips is laatst getest in de pc-active en kwam er erg goed uit.
Welke kaart raden jullie mijaan, wat is jullie ervaring en zijn er toevallig reviews waar men kaarten test op geluids kwaliteit ?
Zijn de drivers / software van bijde kaarten een beetje goed ?
Creative komt iig niet meer in mijn systeem.
Ik ben in het bezit van een creative SB live 5.1 oem en ben hier niet over te spreken. Het geluid klinkt slecht (erg in elkaar gestampt) en de software / drivers zijn ook erg brak. Tevens heb ik veel last van ruis.
Ik ben opzoek naar een geluidskaart die goede geluids kwaliteit moet leveren. Dus geen toeters en bellen zoals 7.1 geluid, digitale uitgangen etc.
De kaart wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van muziek en af en toe een spelletje / dvdtje. Voor de weergave van het geluid gebruik ik een Rotel RC-980BX voorversterker, Rotel RB-980BX Eind versterker en 2 B&W P6 zuilen.
De kaarten die ik in gedachten heb zijn:
Philips Seismic Edge PSC705 (Retail) E 60,-
Terratec Aureon 7.1 Space E 90,- (slik)
De philips is laatst getest in de pc-active en kwam er erg goed uit.
Welke kaart raden jullie mijaan, wat is jullie ervaring en zijn er toevallig reviews waar men kaarten test op geluids kwaliteit ?
Zijn de drivers / software van bijde kaarten een beetje goed ?
Creative komt iig niet meer in mijn systeem.
[ Voor 6% gewijzigd door jhead22 op 07-10-2003 23:45 ]