[soundkaart] Welke voor goede stereo kwaliteit ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Al enige tijd zit ik te dubben om een andere geluidskaart te kopen. Ik heb de search dan ook al gebruikt en vele topics door gespit.

Ik ben in het bezit van een creative SB live 5.1 oem en ben hier niet over te spreken. Het geluid klinkt slecht (erg in elkaar gestampt) en de software / drivers zijn ook erg brak. Tevens heb ik veel last van ruis.

Ik ben opzoek naar een geluidskaart die goede geluids kwaliteit moet leveren. Dus geen toeters en bellen zoals 7.1 geluid, digitale uitgangen etc.
De kaart wordt voornamelijk gebruikt voor het afspelen van muziek en af en toe een spelletje / dvdtje. Voor de weergave van het geluid gebruik ik een Rotel RC-980BX voorversterker, Rotel RB-980BX Eind versterker en 2 B&W P6 zuilen.

De kaarten die ik in gedachten heb zijn:

Philips Seismic Edge PSC705 (Retail) E 60,-
Terratec Aureon 7.1 Space E 90,- (slik)

De philips is laatst getest in de pc-active en kwam er erg goed uit.
Welke kaart raden jullie mijaan, wat is jullie ervaring en zijn er toevallig reviews waar men kaarten test op geluids kwaliteit ?
Zijn de drivers / software van bijde kaarten een beetje goed ?

Creative komt iig niet meer in mijn systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door jhead22 op 07-10-2003 23:45 ]

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Als je niet teveel geld wilt uitgeven, maar toch mooi geluid wil hebben raad ik je de Terratec Aureon Fun 5.1 + digital in+out (36 euro pricewatch) aan. Hier ben ik zeer over te spreken. Ik luister ernaar met mn Philips HP890 headphone, en dat klinkt zeer goed. Het is trouwens algemeen bekend dat Terratec voor gewone stereo muziek erg goed is voor wat je ervoor betaald.

Trouwens als je geen toeters en bellen wilt, waarom heb je dan de Terratec Aureon 7.1?

review van de kaart:
http://www.pocket-lint.co.uk/hardware/reviews/review18.htm

Maar als je toch wat meer opties wil maar niet zo duur wil uitvallen als met de Space, dan kan je voor de Aureon Sky gaan (73 euro in de pricewatch)
en hier een review:
http://www.gamershell.com...tecAureon5.1SkyRevi.shtml

Quote uit de bovenstaande review:
Compared to the Audigy 2 the Aureon 5.1 Sky actually sounded a bit better. The treble was a bit more transparent, the music had more “air”, and the soundstage was slightly wider. The card also performed really well in surround, separating the signal really well. The explosions in DVDs and games were powerful, and made playing games like Battlefield 1942 a lot of fun.
edit:
Uiteindelijk zou ik voor de Aureon Sky gaan, die heeft bv ook 24 bit geluid etc etc

[ Voor 32% gewijzigd door StarTAC op 07-10-2003 23:56 ]

iRacing Profiel

• voodooless
  • Laatst online: 12:05

voodooless

Sound is no voodoo!

heeft de Rotel geen digitale ingang? Dan pak je ANY kaart met digitale uitgang, en speel je PCM geluid gewoon via de Rotel DAC's af. Die DAC's zijn denk ik altijd beter. Doe ik ook zo met mijn Martantz receiver.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05-2025
deepspace schreef op 08 oktober 2003 @ 00:05:
heeft de Rotel geen digitale ingang? Dan pak je ANY kaart met digitale uitgang, en speel je PCM geluid gewoon via de Rotel DAC's af. Die DAC's zijn denk ik altijd beter. Doe ik ook zo met mijn Martantz receiver.
Nou dan was mijn advies alsnog goed, want voor 36 euro heb je dan die Aureon Fun MET Digital OUT (en IN) :P

iRacing Profiel

• jhead22
  • Niet online
Helaas... Mijn voorversterker beschikt niet over een digitale ingang...
Binnenkort wordt hij misschien vervangen door een zelf bouw buizen amp en die beschikt ook niet over een digitale ingang.

Thx voor de reviews ! Ik ga ze ffies doornemen.

Edit:

De Terratec Aureon sky blijkt idd een hele goede kaart te zijn.

Onderandere in het volgende artiekel: http://www.lostcircuits.com/video/sound_compare1/6.shtml

Nu wordt er in deze review gesproken over plop wanneer je van track / mp3 wisselt. Is deze bug inmiddels verholpen ?

Heeft 1 van jullie deze kaart ook ? Hoe bevalt hij ?

[ Voor 42% gewijzigd door jhead22 op 08-10-2003 00:49 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik denk dat dit (vrij enorme) topic je wel kan helpen:
[rml][ MP3] op High End - welke geluidskaart beste?[/rml]
Terratec aureon sky, M-audio audiophile... dat zijn degene die je zoekt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jhead22
  • Niet online
Thx !

M-audio valt af... Deze kost E 199,- wat ik te veel vind :P

Dus iedereen verkiest de Terratec Aureon boven de philips ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:04

JvS

Ik heb hem zelf ook

m-audio heeft ook een USB adapter met een digitale uitgang van 80 euro. Die schijnt goed te zijn. Van die terratec sky weet ik overigens dat je de digitale uitgang op 44.100Hz vast kan zetten, zodat hij niet al je MP3's gaat resamplen naar 48Khz (wat alleen maar negatief zou kunnen zijn). De fun kan dat niet!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jhead22
  • Niet online
JvS schreef op 08 October 2003 @ 01:57:
m-audio heeft ook een USB adapter met een digitale uitgang van 80 euro. Die schijnt goed te zijn. Van die terratec sky weet ik overigens dat je de digitale uitgang op 44.100Hz vast kan zetten, zodat hij niet al je MP3's gaat resamplen naar 48Khz (wat alleen maar negatief zou kunnen zijn). De fun kan dat niet!
Digitale uitgang ga ik niet gebruiken.
Is de analoge uitgang ook vast in te stellen op 44.100Hz ?

• jhead22
  • Niet online
Kep de Terratec Aureon Sky gekocht en hij bevalt erg goed !

De sblive produceerde erg veel ruis. De Sky vrijwel geen ruis !
Het geluid wat uit de sky komt is ook veel mooier. Minder compact en een piano klinkt weer meer als een echte piano in plaats van een electronische piano. De klanken komen veel meer tot zijn recht en voor het eerst komen er ook bassen uit de pc.

Allemaal heel erg bedankt voor de adviezen. Ik ga zeker van deze kaart genieten.

[ Voor 13% gewijzigd door jhead22 op 10-10-2003 18:57 ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

jhead22 schreef op 10 October 2003 @ 18:54:
Kep de Terratec Aureon Sky gekocht en hij bevalt erg goed !

De sblive produceerde erg veel ruis. De Sky vrijwel geen ruis !
Het geluid wat uit de sky komt is ook veel mooier. Minder compact en een piano klinkt weer meer als een echte piano in plaats van een electronische piano. De klanken komen veel meer tot zijn recht en voor het eerst komen er ook bassen uit de pc.

Allemaal heel erg bedankt voor de adviezen. Ik ga zeker van deze kaart genieten.
Amen.
Ik heb zelf het grote broertje van de 5.1 Sky, de 7.1 Space. Bij mij komt er geen andere kaart meer in. O+

He who controls the Spice, controls the Universe.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
=edit=

laat maar

[ Voor 88% gewijzigd door xabre16v op 10-10-2003 22:09 ]

Pagina: 1