Op mijn nieuwe systeem heb ik een heel vervelend probleem: bij het opstarten of herstarten heb ik 9 van de 10 keer geen beeld, terwijl de pc wel gewoon opstart.
Het gebeurt bij koude starts, waarna ik na 5 tot wel 15 keer herstarten wel beeld krijg. Als ik eenmaal beeld heb, blijft het bij een herstart ook weer terugkomen, maar niet altijd.
Ik heb dit forum en een heleboel andere fora afgezocht, maar vind geen oplossing. Mijn probleem lijkt het op veelbesproken 'cold boot' probleem, maar met dit verschil dat mijn pc altijd goed opstart (dat kan ik checken, want ik kan via Remote Administrator altijd de pc bedienen vanaf een ander systeem). Het probleem is dus dat de videokaart geen signaal afgeeft naar de monitor.
Specs (met tussen haakjes de onderdelen die ik al gewisseld heb om probleem te vinden)
- Gigabyte 8knxp (MSI 875P Neo-fis2r)
- P4 2.8 800
- Dane Elec pc3200 cas3 (Corsair pc3200 cas2 pt)
- Zalman 400 watt voeding (Q-tec 450 watt voeding)
- Hercules Radeon 9800 Pro
- Soundblaster Audigy
- 2x WD Raptor
Ik ben ten einde raad
Heb belangrijkste onderdelen vervangen (mobo, geheugen, voeding), ik heb het voltage naar de agp-poort en de processor iets verhoogd, maar helpt allemaal niet. Wie weet raad??
Het gebeurt bij koude starts, waarna ik na 5 tot wel 15 keer herstarten wel beeld krijg. Als ik eenmaal beeld heb, blijft het bij een herstart ook weer terugkomen, maar niet altijd.
Ik heb dit forum en een heleboel andere fora afgezocht, maar vind geen oplossing. Mijn probleem lijkt het op veelbesproken 'cold boot' probleem, maar met dit verschil dat mijn pc altijd goed opstart (dat kan ik checken, want ik kan via Remote Administrator altijd de pc bedienen vanaf een ander systeem). Het probleem is dus dat de videokaart geen signaal afgeeft naar de monitor.
Specs (met tussen haakjes de onderdelen die ik al gewisseld heb om probleem te vinden)
- Gigabyte 8knxp (MSI 875P Neo-fis2r)
- P4 2.8 800
- Dane Elec pc3200 cas3 (Corsair pc3200 cas2 pt)
- Zalman 400 watt voeding (Q-tec 450 watt voeding)
- Hercules Radeon 9800 Pro
- Soundblaster Audigy
- 2x WD Raptor
Ik ben ten einde raad