Toon posts:

Hoe AMD 2800+ overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb een asus a7n8x deluxe moederbord, met een AMD 2800+. Ik heb hem al geprobeerd over te klokken door de fsb te verhogen. De cpu draait dan wel op een hogere frequentie maar als ik er dan een benchmark op los laat zakt ie behoorlijk in score. Wat doe ik niet goed en hoe moet het wel?

Alvast bedankt, een beginnende overklokker.

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

probeer de multiplier eens stapsgewij te verhogen.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

I'm not as think as you stoned I am

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je je FSB hoger zet hoor je gewoon hoger te scoren in benchmarks (mits het een noemenswaardige overclock is natuurlijk). Het enige wat ik bij jou dus kan bedenken is een systeem wat instabiel wordt en dus zo gaat haperen. Heb je dit echt meteen bij ook maar 1 MHz bij de FSB? Wat zijn je temperaturen? Zijn het alleen de benchmarks die vervolgens haperen en schokken of ook games?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

soms wil het helpen je voltage te verlagen.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Wat voor geheugen heb je? Geen PCI apparaten die kunnen storen? Tv cards willen nog wel eens kunnen storen. Voor de rest lees de FAQ goed door.

Verwijderd

Topicstarter
Geen TV cards, temp is rond de 50 graden, geen problemen bij games.

Verwijderd

Topicstarter
Kingston 2 * 512MB PC 2700 geheugen banken

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 23:04:
Geen TV cards, temp is rond de 50 graden, geen problemen bij games.
Voltages blijven ook stabiel? Welke drivers heb je geinstalleerd? Bij welk spel, misschien een log file van dat spel?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Mariachi, neem de link van WooK (de DOC faq) ter harte en lees alles goed door. Je topicstart is namelijk te mager voor wat betreft wat je al geprobeerd/gelezen/gezocht hebt, en waarom dat niet werkte om verder te komen. Doe dus eerst zelf meer moeite om het uit te vinden, en dingen op te zoeken. Lees ook andere topics hier in DOC, er zijn er een paar die gaan precies over dit bord ;) Succes.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.