CopperJet 821 niet meer te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:37

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
(Als eerst, ik spreek vanuit de ik-vorm, het is wel niet bij mij, maar het typt wel zo makkelijk)

Hoi,

Ik ben hier in mijn studentenhuis een SurfSnelADSL lijn van 2-8Mb aan het aanleggen.

Afijn, dat ging allemaal goed, totdat ik de IP's ging instellen.
Ik maakte een typfout, 145.99.203.224 ipv 145.99.203.225 :(

Nu kan ik mijn modem dus niet meer bereiken (Ping, Webserver)

Ik heb al op de zgn SoftKey gedrukt wat de fabrieks-settings moet laden, maar nee, geen resultaat (zo gedaan als in handleiding stond, wel 10x)

Het IP van mijn PC is 172.19.3.2, dat staat in de install manual.
Subnet 255.255.0.0

Ik heb al allerlei IP's geprobeerd voor mijn PC, in de 145.99.203.x range, maar nee, ik kan dat modem niet bereiken.
Heb DHCP op mijn PC aangezet, maar mocht ook niet baten!

Ik heb de stroom al van het modem afgehad, maar nog niks, ADSL telefoonkabel er uit, nog niets....
Alleen mijn PC in de ethernet, poort 1-4 gehad, maar niks.

Modem is niet meer te bereiken!

Via de USB kabel is het modem ook niet te bereiken...

Heeft er ook maar iemand een idee?

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 19:20
Ik heb in het verleden een kennis van mij ook moeten helpen. Die had op zijn Copperjet een ISDN firmware erop geflashed ipv een analoge. Een handleiding was toen niet meegeleverd en het modem verkeerde nog onderhand in een beta stadium (BBNed ;))
Hierdoor was de modem bijna niet mee bereikbaar: gelukkig was het nog wel met een tooltje van copperjet om nieuwe firmware erin te flashen. Op 1 of andere manier kon dit progje wel contact zoeken met het modem. Dus probeer dat eens :)

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Hmm, maar ik heb dat hele modem nooit geflashed, naja, probeer het maar...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Topicstarter
Nog een vraag, bedoel je dat CopperJet monitor met dat "progje", dat programma wat nog wel contact met het modem kon krijgen.