Toon posts:

Wireless LAN versterking

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zo, mijn eerste bericht sinds tijden hier! Maar goed, ik heb een klein vraagje aan mensen die verstand hebben van draadloos LAN.

Ik heb een laptop met een Wireless LAN adapter (Cisco Systems 350 serie). Een eind verderop staat een pc het hoofdstation die het signaal verstuurd naar mijn laptop (om o.a. te internetten etc.) Maar ik zit op mijn werkplek te ver van het hoofdstation (signal quality is goed -> 70% maar signal strength is zeeeer slecht! -> 1%! :o Dus ik val continu uit! Ik ben benieuwd of er versterkers bestaan die het signaal versterken, waardoor ik mijn verbinding niet verlies. (een versterker die dus alleen het signaal versterkt, meer niet...) Zodat ik lekker kan internetten zonder verbinding verlies _/-\o_

Ik hoor graag een reactie!

Groeten,

Eyeronized

• MadMax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 10:01

MadMax

Dammax

Welk WAP heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door MadMax op 07-10-2003 22:32 ]

Game sys specs - Laptop specs - Server specs

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
http://www.hubshop.nl/Content.asp?CategoryID=10

kijk hier eens, een richtantenne bijvoorbeeld voor een signaal tot 1 km of zelfs nog verder, wat je kwa prijs er maar voor over hebt

over wat voor een afstand hebben we t eigenlijk over?

[ Voor 34% gewijzigd door Turismo op 07-10-2003 22:33 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

ik heb van de week op de frontpage van tweakers geloof ik nog een advertentie van cantenna ofzo gezien... dat helpt volgens mij wel! Heb zelf geen ervaring, maar mssn is 't wat...

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 10:07

merijnen

Beam Me Up Scotty!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan! Ik wel ffies kijken op die site, en ga ook ff naar die advertentie kijken. Ik zou niet weten welke WAP het is :S

Het gaat er alleen om of er een apparaat is die je simpel in het stopcontact/usb port steekt en die meteen het signaal versterkt.

(ik woon namelijk in een appartementen complex waarin 1 iemand draadloos lan heeft. En via dat netwerk kan ik internetten).

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 09:15
welke model heb je precies?
op de cisco site zie ik het volgende over de 350 serie

Antenna
AIR-PCM35x: Integrated diversity dipoles
AIR-LMC35x: Two MMCX connectors (antennas optional, none supplied with unit)
AIR-PCI35x: External, removable 2.2 dBi Dipole with RP-TNC Connector

wat je kan doen is een flatpannel nemen van 6dbi met mmcx of rp-tnc, check www.wifishop.nl onder flatpannel/desktop antennes naar de pacific wireless 6dbi

moment, je zoekt een antenne voor de access point of voor je pcmcia kaart?

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 07-10-2003 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is de Cisco Systems Aironet 350 Series PCMCIA kaart. Dus ik zoek een antenne (versterker) voor m'n pcmcia kaart.

Het hele geval is dat ik niet weet waar het signaal vandaan komt. Want het verhaal is het volgende (zoals ik hierboven ook al een beetje heb verteld):

In mijn appartementen complex heeft iemand internet met een draadloos netwerk, of een bedrijf die dat heeft (ik vermoed het laatste aangezien dag in, dag uit ik met internet verbinding kan maken). Dit netwerk is niet beveiligd (!!!) _/-\o_ en aangezien ik een draadloos netwerkkaart heb en een keer mijn kaart voor de lol in mijn laptop heb gedaan, kwam ik er dus achter dat ik ook internet op kon!

Aangezien dit signaal erg zwak is en maar beperkt (zoals nu) op internet kan, zou ik wel willen dat ik langer op internet kan door het signaal te versterken. Die Cantenna leek me handig, maar daarvoor moet je wel weten waar het signaal vandaan komt en ik heb geen zin om 360 graden over de x, y en z-as met dat ding ga zwieren en zwaaien om te kijken waar het signaal vandaan komt :P

Dus het idee wat ik had: een apparaat, versterker dus, die het signaal die ik kan ontvangen kan versterken, waardoor mijn pcmcia kaart het signaal goed doorkrijgt. En daardoor heb ik geen signaal verlies meer, dus elke dag en nacht op internet!

Ik hoop dat ik het een beetje clear heb uitgelegd :) Zo niet, mail me anders maar!

Iedergeval bedankt alvast voor jullie replies!

Grtz,

Eyeronized (Joost)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

het boosten van je signaal is illegaal, en kan je dikke boetes op krijgen
je mag met WiFi niet meer dan 100mw output hebben.
het enige wat je mag doen is je signaal richten/concentreren.
je moet het signaalbreijk zien als een grote appel waarbij het klokhuis je antenne is.
de meeste richtantenne's (zoals de Cantenna) sturen alle assen naar een bepaald punt.
dus zowel horizontaal als verticaal verlies je oppervlakte.
wat jij zoekt is meer "plat drukken", dus alleen de verticale as concentreren.

http://www.dartsplayer.com/wi-fi/aircomm-plus_omni.html
dit is een (ietwat lastige te bouwen, maar wel goede) WiFi antenne guide.
wat je zou kunnen doen, is je PCMCIA kaartje open slopen en daar een klein stukje RG174 kabel op de plaats van de antenne aansluiting solderen, en er dan een RP-SMA connector aan maken.
met een verloopje naar N connector kan je em dan op de antenne aansluiten.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Buiten het feit dat het illegaal is zoals FireWurX al zegt, is er op die Cisco-kaart geen mogelijkheid om een externe antenne aan te sluiten.
Open slopen zal ook niet lukken denk ik, want het antenne-gedeelte is uit 1 stuk en kan dus niet open om een stukje RG174 te plaatssen (zo op het eerste zicht).

edit:

Trouwens, je eerste post sinds tijden? Je hebt nog maar 3 posts...
Mag ik hieruit begrijpen dat je een cloon hebt aangemaakt? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 08-10-2003 06:59 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Fire69, et kan wel hoor, de interne antenne is een PCMCIA kaart is meestal een suf printspoortje
even de lak er af zien te werken, de sporen doorsnijden met een scherp mesje en dan een stukje RG174 aan de overgebleven contactpunten solderen.
ok, et is wel even wat secuur werk enzo, maar moet toch lukken?

editje: RG174 is dus een erg dun soort Coax kabel, met extreem hoge verliezen op 2.4Ghz per meter
ik had zelf uitgerekend dat je met 2 meter draad het hele effect van een 8dbi concentrerende antenne kwijt bent.
dus houd et bij enkele centimeters, en soldeer aan de buitenzijde er een connector op.
bijvoorbeeld een BNC koppeling (omdat die te krijgen zijn voor RG174, of je moet verloopstekkers kopen en meteen overstappen op RG213 of Aircomm+ kabel

[ Voor 43% gewijzigd door McKaamos op 08-10-2003 07:12 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 01:05:
Het is de Cisco Systems Aironet 350 Series PCMCIA kaart. Dus ik zoek een antenne (versterker) voor m'n pcmcia kaart.

Het hele geval is dat ik niet weet waar het signaal vandaan komt. Want het verhaal is het volgende (zoals ik hierboven ook al een beetje heb verteld):

In mijn appartementen complex heeft iemand internet met een draadloos netwerk, of een bedrijf die dat heeft (ik vermoed het laatste aangezien dag in, dag uit ik met internet verbinding kan maken). Dit netwerk is niet beveiligd (!!!) _/-\o_ en aangezien ik een draadloos netwerkkaart heb en een keer mijn kaart voor de lol in mijn laptop heb gedaan, kwam ik er dus achter dat ik ook internet op kon!

Aangezien dit signaal erg zwak is en maar beperkt (zoals nu) op internet kan, zou ik wel willen dat ik langer op internet kan door het signaal te versterken. Die Cantenna leek me handig, maar daarvoor moet je wel weten waar het signaal vandaan komt en ik heb geen zin om 360 graden over de x, y en z-as met dat ding ga zwieren en zwaaien om te kijken waar het signaal vandaan komt :P

Dus het idee wat ik had: een apparaat, versterker dus, die het signaal die ik kan ontvangen kan versterken, waardoor mijn pcmcia kaart het signaal goed doorkrijgt. En daardoor heb ik geen signaal verlies meer, dus elke dag en nacht op internet!

Ik hoop dat ik het een beetje clear heb uitgelegd :) Zo niet, mail me anders maar!

Iedergeval bedankt alvast voor jullie replies!
Owk, je ziet dit blijkbaar zelf niet maar:

Dit is ILLEGAAL !!! :/
Betaal voor je eigen internet verbinding ipv ergens in te breken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.