[Debian Sid][gnome2.2] windows placement twinview

Pagina: 1
Acties:

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:25
Ik heb hier een goed werkende twinview opstelling draaien met een monitor en een tvout. De tvout is rightof de monitor. Mijn kaartje is een geforce2mx

Die tvout is enkel bedoeld voor films. Alleen nu komt het vaak voor dat als ik een programma start dat ie vaak op de tvout staat ipv op mijn monitor. nu wil ik graag dat alle nieuwe vensters automatisch starten op mijn monitor.

Ik heb ondertussen 2 opties. 2 screens op 1 kaart, nadeel hiervan is dat de kaart het in games veel slechter doet omdat ie 2 screens moet doen. De 2e optie is bij iedere link een geometry offset meegeven. Beide zijn niet hoe ik het graag zou willen hebben.

Nu heb ik tijdens mijn google capriolen dat de standaard windowmanager bij gnome (metacity ?) niet echt geschikt was hiervoor en dat ik sawfish+gnome moest gebruiken. Maar eigenlijk heb ik weinig zin om te switchen want het werkt nu juist erg lekker.

Hoe kan ik er toch voor zorgen dat alle nieuwe windows op de monitor komen te staan, waar maakt eigenlijk niet uit.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Ik heb zelf gewoon meerdere XF86Config files en start dus even X opnieuw op om de 2e monitor te gebruiken voor films.

Voor het kopieeren van config file heb ik in simpele scriptjes gemaakt zodat ik niet alles hoef te typen.

• lonkhuijzen
Jah zo doe dat ook, ik wissel ook gewoon tussen XF86config alleen dat X opnieuw starten wil ik dus graag vanaf :)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Volgens mij moet je of een andere WM gebruiken (metacity is ook echt niet mijn favoriete :P) of een andere XF86Config gebruiken (en dus X (re)starten). In KDE heb ik bijvoorbeeld de optie om venstersettings op te slaan, dan wordt het venster dus de volgende keer precies op de plek geopend waar ik het heb opgeslaan.

Ik zie trouwens het probleem nog niet om van windowmanager te switchen, als je metacity al aardig vind werken (*kuch*), probeer maar fluxbox of sawfish, je gaat er zeker op vooruit. Let wel: windowmanager heeft in dit geval niets met gnome te maken, je verandert alleen de WM die Gnome moet gebruiken.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• lonkhuijzen
Toch ff geprobeerd en idd het werkt! Draai nu sawfish, mischien moet ik fluxbox ook nog ff proberen omdat ik mijn themes niet meer kan veranderen. Nouja kan hem wel veranderen alleen de titelbalk blijft op default )crux dacht ik) staan

Dacht eigenlijk dat het een enorme hassle zou zijn. :) thx!

[ Voor 22% gewijzigd door lonkhuijzen op 08-10-2003 16:21 ]