Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W
mijn ervaringen met de sil680 zijn goed, in de meeste gevallen sneller dan promise, je zou ook op google eens kunnen zoeken naar wat reviews. deze chip zit vooral op de goedkope kaarten zoals op qtec kaartjes etc.
niks
Ja heb op google ook gekeken, je komt de chipset vooral tegen op van die goedkope kaartjes zoals je al zegt. Ze zitten ook vaak op moederborden zag ik maar ja dat wil niet zeggen dat het een goede chipset is. Maar een review
nope.
Klopt toch wel he dat ik een raid controller ook gewoon kan gebruiken als ATA zeg maar. Of heb ik dat weer verkeerd gelezen ??
Klopt toch wel he dat ik een raid controller ook gewoon kan gebruiken als ATA zeg maar. Of heb ik dat weer verkeerd gelezen ??
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W
Ik zou idd eens wat reviews opzoeken. Ik heb er eerder ook al 'ns een review van opgezocht en naar ik me herinner was het ding nou niet echt slechter dan een Promise chipje.
Ondertussen heb ik zelf zo'n Target kaart met Sil680A en 2 HD's eraan in raid 1. Bevalt prima.
Qua compatibiliteitsproblemen : dat weet je nooit zeker. M'n Highpoint controller (Abit Hotrod 100) werkt niet goed icm m'n Asrock K7S8XE (SiS 748), daarom kocht ik die Sil680A ook.
Mij zijn iig nog geen compatibiliteitsproblemen bekend.
Hier nog een ATTO benchmark met mijn 2 Quantum Fireball AS schijven (20GB, 7200rpm) :

(clickable)
Enige verschil was dat de schijven bij de Promise en Highpoint benchmarks volledig leeg waren, en bij de Sil680A al gedeeltelijk gevuld. Maar het geeft een idee.
Verder nog een screenshot van de software die erbij zit :

Erg handig, altijd de status van je array in beeld
Ik ben iig tevreden over de kaart.. Nog geen enkel probleem mee gehad. Als ik nog een raidkaart nodig had zou ik er zo nog een kopen
(zeker voor dat geld)
Ondertussen heb ik zelf zo'n Target kaart met Sil680A en 2 HD's eraan in raid 1. Bevalt prima.
Qua compatibiliteitsproblemen : dat weet je nooit zeker. M'n Highpoint controller (Abit Hotrod 100) werkt niet goed icm m'n Asrock K7S8XE (SiS 748), daarom kocht ik die Sil680A ook.
Mij zijn iig nog geen compatibiliteitsproblemen bekend.
Hier nog een ATTO benchmark met mijn 2 Quantum Fireball AS schijven (20GB, 7200rpm) :

(clickable)
Enige verschil was dat de schijven bij de Promise en Highpoint benchmarks volledig leeg waren, en bij de Sil680A al gedeeltelijk gevuld. Maar het geeft een idee.
Verder nog een screenshot van de software die erbij zit :

Erg handig, altijd de status van je array in beeld
Ik ben iig tevreden over de kaart.. Nog geen enkel probleem mee gehad. Als ik nog een raidkaart nodig had zou ik er zo nog een kopen
[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 07-10-2003 22:40 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®