[ISDN] Telefoon is de hele tijd in gesprek.

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Ik ben hier bij iemand adsl aan aan het sluiten.

Toen ik hier kwam was het het volgende probleem:

Je kon niet bellen en internetten tegelijk (was ineens gebeurd na een kortsluiting in de isdn lijnen).

Nou ik plaats de adsl splitter, en ik kan internetten via de adsl.

Alleen toen kon ik niet meer bellen :? Maar nog wel op allebei de lijnen van het NT1 kastje inbellen, met de isdn modem in de pc.

Alleen ik kan gewoon niet meer bellen via de quatrofox, de hele tijd krijg ik een bezet toon. En als ik er heen bel krijg ik ook de melding dat hij in bezet is.

Waar ligt dit aan?

BlaBlaBla

Verwijderd

Is de splitter op de goede plaats aangesloten? Dus vóór het NT1 kastje:

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnlayout.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/adsl/isdnfinished.jpg

Zie voor een uitgebreide uitleg: Hoe installeer ik de MXStream ISDN Ethernet versie?

• Strider
Is goed aangesloten.

Ook al haal ik de splitter eruit, nog steeds hetzelfde probleem.

BlaBlaBla

Verwijderd

Waar is de quatrofox op aangesloten en waar is de buitenlijn op aangesloten?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

zit de telefoon op de 2e aansluiting NT1 of op de quatrovox (analoog) ?

-iets meer info: bij isdn/adsl zijn er aardig wat opties waar het fout kan gaan :+ -

[ Voor 28% gewijzigd door under-world op 07-10-2003 22:19 ]

• Strider
Quatrofox is aangesloten op:

Kanaal 2 van het nt1 kastje.

Kanaal 1: isdn modem in de pc

Buitenlijn: splitter --> en dan een andere kastje

NT1 kastje:

ISDN2 NT1, Model S5

Nog meer info nodig?

[ Voor 21% gewijzigd door Strider op 07-10-2003 22:23 ]

BlaBlaBla

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Begin dan eens met de kabeltjes van modem en quattrovox op de NT1 te verwisselen. Kan je dan wel bellen en niet internetten: poort van de NT1 opgeblazen.

Blijft de situatie hetzelfde: quattrovox of telefoon kapot. Probeer andere telefoon op andere poort van de quattrovox aan te sluiten.

En laat vooral weten hoe dat allemaal gaat :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 07-10-2003 22:23 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Strider
Kabels heb ik al verwisseld, meerdere telefoons gebruikt overal hetzelfde probleem.

Kan ook niet intern bellen.

BlaBlaBla

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Begrijp ik goed dat het modem op beide ingangen van de NT1 goed functioneert?

Dan zou ik zeggen dat je quattrovox een beetje ziek is :) Garantie?

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je schets in je probleem 2 verschillen in de situatie: Eerst kon je niet bellen en internetten tegelijk door kortsluiting :? Als 2e plaats je nu een adsl Modem. Aangezien je nu kan internetten op beide lijnen via de isdn modem en kan ADSL-en werken beide lijnen ofhankelijk van elkaar prima. Test eens of je intern kan bellen als je de isdnmodem uit de NT1 haalt...

• Strider
lukt niet under-world. Geprobeerd, een tijdje gewacht en maar nog steeds bezet toon.

BlaBlaBla

• Strider
Rataplan schreef op 07 October 2003 @ 22:29:
Begrijp ik goed dat het modem op beide ingangen van de NT1 goed functioneert?

Dan zou ik zeggen dat je quattrovox een beetje ziek is :) Garantie?
Modem van de pc, belt op allebei de nt1 lijnen perfekt in.

BlaBlaBla

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Strider schreef op 07 October 2003 @ 22:34:
lukt niet under-world. Geprobeerd, een tijdje gewacht en maar nog steeds bezet toon.
Heb je dat ook weer op beide ingangen van de NT1 geprobeerd?
Strider schreef op 07 October 2003 @ 22:35:
Modem van de pc, belt op allebei de nt1 lijnen perfekt in.
Even duidelijkheid scheppen: met 'lijnen' bedoel je de plugjes en niet de kanalen, right?

[ Voor 34% gewijzigd door Rataplan op 07-10-2003 22:36 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Strider schreef op 07 October 2003 @ 22:34:
Dan is de quattrovox 99 % gaar.... om helemaal zeker te zijn zou je eigenlijk een digitaal toestel op 2 moeten prikken en te kijken of dit tegelijk wel werkt....

[ Voor 23% gewijzigd door under-world op 07-10-2003 22:37 ]

• Strider
Met kanalen bedoel ik idd lijnen.

En bij allebei de lijnen een tijdje gewacht. Ik had zelf ook al het vermoeden dat die quattrovox gaar is, maarja geen digitale telefoon hier :(

BlaBlaBla

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Strider schreef op 07 October 2003 @ 22:45:
Met kanalen bedoel ik idd lijnen.
:?

:? :? :?

Nou is de verwarring hier compleet :D Maar ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt, en under-world en ik zijn het dan denk ik definitief eens: je de quattrovox is richting nirvana. En de kans dat 'ie terugkomt is klein :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rataplan op 07-10-2003 22:50 ]

• Strider
Ik heb de stroom net van de quattrovox afgehaald, erger kon het toch niet worden.

En nu werkt het bellen wel weer :) :) :) :) :) :)

Alleen isdn internetten en telefoneren tegelijk kan nog steeds niet, maar dat zal wel aan die quattrovox liggen.

BlaBlaBla

• under-world

under-world

ooh-la dots

Die oudere quatrovoxen willen nog wel eens problemen geven met 2 apparaten tegelijk. Dit heeft met voltage op de lijn te maken.

Doe eens het volgende: Pak de hoofdlijn zonder ADLSsplitter en modem in de NT1(alles er tussenuit) en dan alleen op lijn 1 de quatrovox. Kijk of je poort 2 of 3 op de QV kan bereiken en of je een kiestton krijgt....

• under-world

under-world

ooh-la dots

Je kan ook helemaal niet op ISDN inbellen EN op ADSL EN via de telefoon want je hebt maar 2 lijnen. Waarom bel je uberhaupt nog via ISDN in dan ?
edit:
beetje duur :X of niet.... effe afkicken van de tel. rekening....Test anders eens een setting met alleen ISDN en bellen via QV zonder fysiek contact van de ADSL Modem. Dat werkt denk ik ook gewoon

[ Voor 46% gewijzigd door under-world op 07-10-2003 23:09 ]

Verwijderd

under-world schreef op 07 oktober 2003 @ 23:03:
Je kan ook helemaal niet op ISDN inbellen EN op ADSL EN via de telefoon want je hebt maar 2 lijnen. Waarom bel je uberhaupt nog via ISDN in dan ?
edit:
beetje duur :X of niet.... effe afkicken van de tel. rekening....Test anders eens een setting met alleen ISDN en bellen via QV zonder fysiek contact van de ADSL Modem. Dat werkt denk ik ook gewoon
Kan wel, de ADSL lijn komt gewoon naast je ISDN, gebruikt een ander 'deel' van de kabel. Je kunt dus gewoon 2 keer bellen (of bellen + ISDN modem) + nog je ADSL gebruiken. Mensen met ADSL zonder ISDN kunnen toch ook nog gewoon bellen? ;)

• Strider
under-world wat je zegt heb ik geprobeerd, geen effect.

Die jongen heeft een keer kortsluiting gemaakt met zo'n isdn lijn, de draadjes gestript en perongeluk tegen elkaar laten komen. Sindsdien konden zen iet meer tegelijk bellen en internetten. Dus die quattrovox zal wel half kapot zijn :P

Waarvoor ze het nog nodig hebben:

Iets met de rabobank :)

In iedergeval bedankt voor jullie moeite, ik waardeer het zeer!!!

BlaBlaBla

Pagina: 1