Toon posts:

A7N8X-X Standby problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer 2 maanden een nieuwe pc (zelf gebouwd :P ) en ik heb daar een A7N8X-X van ASUS ingezet.
Nou heb ik volgens mij wat problemen met de standby, volgens mij, omdat ik niet zeker weet of dit door dit moederbord wordt ondersteund, namelijk dat je pc totaal uitgaat als je um op standby zet.
Dwz dat alle fans, hd's, processor etc. egt helemaal uitgaan zodat je niks meer hoort.
Met mijn vorige pc met een moederbord van DFI kon dat namelijk wel.
En het kan natuurlijk ook aan mijn voeding/kast liggen:
http://www.norrod.nl/ws_a...=&id=25&vk=v&a=uitgebreid

Ik heb al alle dingen geprobeerd die in de bios mogelijk zijn in te stellen qwa standby etc. veranderd maar ik kom er nog steeds niet uit 8)7

tnx alvast _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
*schop* ;(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Schoppen mag pas wanneer het topic uit de topiclijst is verdwenen (hier in PMG is dat dus na 24 uur) ;)

Ontopic: ik vat je probleem niet helemaal? Je krijgt de PC niet op standby? Of vroeg je je gewoon af of de A7N8X-X het ondersteunt? Indien het om een probleem gaat: vertel eens duidelijk wat de symptomen zijn, wat je had verwacht, waarom dat niet lukte, etc.. :)

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry, ik ben hier net nieuw (lees de regels }) ) ehm, eerst met mijn oude moederbord/kast deed ik de computer op standby en echt de hele computer sloot af, bijna net zoiest als je hem gewoon uitdoet.
Geen draaiende fans meer, geen processor die nog aan stond, het leek gewoon of hij uit stond.
Maar met mijn huidige pc, een a7n8x-x moederbord en een 300watt voeding (http://www.norrod.nl/ws_a...=&id=25&vk=v&a=uitgebreid
blijft alles nog vrolijk draaien, alleen misschien iets minder luid, maar wat ik wil is dus dat alles stopt met draaien :Y) zodat ik niets meer hoor :P

nouja volgens mij is dat wel duidelijk? 8)7 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 19:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
**kick ** :'(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:20

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Misschien is hibernate een optie als je met standby niet bereikt wat je wilt? Hibernate slaat de inhoud van je RAM op op je HD, zodat je bij het aanzetten van je PC verder kunt werken waar je de vorige keer gebleven was. Doe er eens een search op, is vast veel over te vinden... Weet 't zo snel allemaal ff niet uit m'n hoofd, ik zet m'n pc altijd gewoon uit ;)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
haha, ja tnx dat is wat ik bedoelde :) ik zoek er nog ff wat meer info over op want hij bij win xp staat nu nergens hibernate maar ik zoek wel ff.
tnx

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
heb zelf een a7n8x deluxe rev2 die niet goed op standby (s3) wil.

dat ie alle fans uitzet is met het programmatje dumppo.exe van microsoft wel te corrigeren, maar als ik dan de computer uit standby wil halen, dan start windows xp gewoon normaal op. Bios - sata bios - windows xp opstartscherm..

Hibernate werkt wel prima.

Iemand een idee voor een oplossing?

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 20:13

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Waarom zou je je PC in Standby willen zetten?
Ik be een groot voorstander van Hibernate: Hij slaat gewoon alles op de HD op, en je PC is zo weer opgestart.

Ik weet niet of bepaalde programma's zoals MSN online blijven als je je PC/laptop standby zet, maar met Hibernate is dat niet het geval. Maar dat maakt mij niet uit, je reconnect toch zo weer :)

Zoals je zei: Hibernate werkt prima, dus waarom gebruik je dat dan niet?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
ja klopt ook wel, maar standby is toch een stukkie sneller, slaat bios en sata bios over.

is er trouwens een mogelijkheid om in het afsluitscherm niet eerst shift te moeten indrukken voordat je slaapstand kan kiezen? dus dat er ipv standby gewoon slaapstand staat?
Pagina: 1