Toon posts:

Shares niet aanspreekbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo. Weer een netwerk probleempje van mij. Dit keer zijn het de shares die niet mee willen werken.

Als ik namelijk een share maak en niks verander, dus dat iedereen mag doen wat ie wil op die share, en ik naar Mijn netwerklocaties ga om in die share te gaan mag ik er zelf NIET in. Heeft iemand enig idee waar dit door komt? Want ik heb samen met een vriend al gezocht naar allerlei oplossingen maar we kwamen er niet uit.

Extra info:
Share aangemaakt met Eigen naam
Eigen naam is een Administrator
Share is NIET aanspreekbaar met geeneen account
Geprobeerd met Gast account, Administrator zelf, en eigen naam.

tis eigelijk een best simpele klacht. Je moet t zo zien. Jij maakt een share en JIJ mag r zelf nie eens meer op. Vreemd nietwaar?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:28 ]

Verwijderd

Het is haast niet meer te doen om hier om meer informatie te vragen :{ Maar ik zal vriendelijk zijn.

Edit je startpost zodat hij meer, veel meer informatie bevat. Een duidelijke beschrijving van je probleem, en vooral duidelijk de instellingen van je shares.
• Wie heb je welke rechten gegeven?
• Met welke user probeer je in te loggen?
• Lukt het inloggen met geen enkele user?
• Hoe zit het met de Guest-account?

Verwijderd

Topicstarter
O sorry. Ik zal m ff editen

Verwijderd

Maak op beide pc's dezelfde gebruiker (dus ook met hetzelfde wachtwoord aan), log in als die gebruiker en maak de share. Als je nu inlogt op de andere machine (ook met dezelfde gebruikersnaam dus), moet je als het goed is op je share komen. Anders moet je effe de rechten checken van de share. Zou eventueel ook nog een firewall-probleem kunnen zijn!?

Verwijderd

lijkt me geen firewall probleem, hij komt er vanaf ze eigen PC niet eens op.
Welke OS gebruik je?

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Gaat het om een server ? Hoe zit het met de licenties ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Heb je en Share rechten en NTFS rechten gezet soms? Controleer de rechten op de share en op NTFS.

Verwijderd

Topicstarter
Super van alle reacties jongens! Top!
Watbetreft jullie vragen:
-OS is XP Pro (stom dat ik dat er niet bij heb gezet, mijn excuses)
-Licenties is heel simpel, die heb ik niet.
-De schijf in kwestie (waar ik die share wil maken) is een FAT32 schijf. Dus geen NTFS shares of wat dan ook.
-Het is geen server, misschien was dat al duidelijk aangezien het XP is maar ik denk ik meld t ff.

Verwijderd

Je moet de account die je later hebt aangemaakt nog wel even toevoegen bij het lijstje met users bij de Permissions van de Share. Daarna moet je ze lees-/schijfrechten geven :)

Heb je dit expliciet gedaan? Dat 'Everyone' moet je met een korreltje zout nemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ook mijn eigen naam gezegd. Dus dan krijg je
mijnnaam (ZOON\mijnnaam)
Iedereen
Administrator (ZOON\Administrator)

in het rijtje van mensen die gemachtigd zijn. Ik zou dus gewoon die share mogen aanspreken.

Verwijderd

En je hebt op de 'client' echt exact dezelfde user/pass als die je net genoeg rechten hebt gegeven?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
'eenvoudig delen van bestanden' staat uit :? (staat standaard aan namelijk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
JSS: JA....dus ik maak als Sjakie (fictief) een share aan, ik kijk in me netwerkomgeving, zie de share staan, klik r op en ik mag r nie in kijken.

Zwelgje: Ja dat heb doormiddel van een Register sleutel uitstaan, als ik deel dan zie ik dus wat Win2000 gebruikers zien: de opties, de knoppen voor machtigingen enzo.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 21:34:
JSS: JA....dus ik maak als Sjakie (fictief) een share aan, ik kijk in me netwerkomgeving, zie de share staan, klik r op en ik mag r nie in kijken.

Zwelgje: Ja dat heb doormiddel van een Register sleutel uitstaan, als ik deel dan zie ik dus wat Win2000 gebruikers zien: de opties, de knoppen voor machtigingen enzo.
simpel filesharing zet je uit door in de verkenner bij mapoptie's het vinkje weg te halen.. en niet door een regkey... (kan best zijn dat het daarom nog niet goed werkt)

met regkey's gaan werken is pas een 'last resort' als het echt niet anders kan

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

doe eens net view \\computernaam dan?

(uiteraard in een cmd console)

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 08-10-2003 21:36 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
O w8 ff. Dit heb ik niet in mijn register gedaan, maar in mijn lokaal beveiliginsbeleid. Door te zeggen dat "Model voor delen en beveilging van lokale accounts" staat op "Klassiek, Lokale gebruikers als zichzelf verifieren"

Dat van het Register was een key zodat mn standaard shares C$, D$, etc niet meer zouden trug komen na reboot.

Backslash: Ik kan wel net view doen. Dan zie ik mezelf en mn vaders pc staan....doe ik echter net view \\pcnaam dan zegt ie
"Systeemfout 1231
Kan de netwerklocatie niet bereiken. Raadpleeg Windows help voor...blablabla"

Dit gebeurt bij het aanspreken van de pc van mn vader. Bij mijn eigen pc mag ik WEL mn shares ZIEN, dus niet aanspreken maar wel ZIEN.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:14 ]

Pagina: 1