SUN Cobalt Raq 550 - FTP aanzetten voor aangemaakte sites

Pagina: 1
Acties:

• vosje_1983
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 12:52
Goeieavond, ik heb een vraag over een FTP-probleem wat ik met mijn webserver heb.

Momenteel heb ik een Sun Cobalt Raq 550 ergens in A'dam staan. Alles werkt lekker er is alleen één probleem wat ik niet opgelost krijg. Ik heb dan ook geen idee of het mogelijk is hier wat aan te doen.

Ik maak gebruik van het meegeleverde programma waarmee ik sites aan kan maken, emailadressen kan beheren, statistieken kan bekijken etc etc. Één van de mogelijkheden is het aanmaken van users bij de verschillende sites. Die kan ik een email-adres aangeven en na het aanmaken van de user hebben ze zelfs recht op een eigen website, welke te vinden is op sitename/~username/.

Allemaal leuk en aardig, maar nu zou ik graag een mogelijkheid hebben om met een username en wachtwoord, op een makkelijke manier, de ftp-map van de hoofdsite te kunnen benaderen. Dit is op dit moment wel mogelijk maar, op een wat kromme manier.

Het gaat als volgt: Je maakt een site aan, daarna een user onder die site, die maak je "Site administrator". Deze kan een eigen email krijgen en heeft standaard recht op een eigen website. Maar, nu kan je deze ook dé 'hoofdsite' per ftp oplaten zoeken, namelijk door als ftp-path het volgende op te geven '../../../web/'. Ik vind dit nogal krom, en ik heb liever dat er gewoon een user + passwd is, die direct de ftp kan benaderen.

Ik hoop dat het probleem een beetje te begrijpen is, en ik wil er nog even bij zeggen dat ik niet zo heel veel met webservers heb gewerkt, dus wordt niet al te technisch.

Alvast bedankt!

Verwijderd

vosje_1983 schreef op 07 oktober 2003 @ 21:49:
Ik maak gebruik van het meegeleverde programma waarmee ik sites aan kan maken, emailadressen kan beheren, statistieken kan bekijken etc etc. Één van de mogelijkheden is het aanmaken van users bij de verschillende sites. Die kan ik een email-adres aangeven en na het aanmaken van de user hebben ze zelfs recht op een eigen website, welke te vinden is op sitename/~username/.
rtfm van dat "meegeleverde programma"

SA?

• vosje_1983
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 12:52
Note to the Site Administrator: To post Web pages for your site,
you must upload to the directory /home/sites/<sitename>/
web.
Only Site Administrators or the Server Administrator can upload to
this directory. If you do not specify this directory, your Web pages
are stored in your personal directory which is not accessible from
the Web.

Dat lees ik! Mijn vraag was dan ook, of iemand een andere/'nettere' oplossing is....

Die manual heb ik al uitgeplozen jah!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:29

slaay

Natuurbeleven.com

Waar heb je je server draaien? Vraag de verkoper van het stukje ruimte eens of hij je kan helpen!

Dich bis echt unne foëzen haas