Overgestapt naar AMD, maar toch wat vraagjes:)

Pagina: 1
Acties:

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:14

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Dag beste medetweakers,

Yes! Gisteren een TB750 gehaald, en het moederbord (KT7) had ik al liggen.

Alles overgebouwd gelijk, deed pc eerst helemaal niks, bleek later een geheugenreepje niet goed vast te zitten (DUH!:))

Maar goed, alles draait nu lekker, ik heb 'em al unlocked, en draait puur voor het testen op 8X100 (800 dus;);)).

Nu een paar vraagjes:
- 3D benchmark draait veels te traag, met mijn PII400 haalde ik veel hogere scores. Kan het zijn dat ik ff een schone installatie van 98SE erover heen moet gooien? (Er werd natuurlijk van alles geinstalleerd bij opstarten win98se, alle busdrivers etc.)
- De temperatuur. In de bios geeft hij aan dat na ongeveer een urrtje de temp 51 graden is, erg hoog dus. Maar in het meegeleverde ABIT-proggie (HW Monitor of zo) geeft hij aan dat temp ongeveer 38 graden is...welke moet ik geloven? Is nogal belangrijk...

Specs:
Abit KT7, TB750@800, Geforce SDR, 128mb 100mhz, SB PCI64, Maxtor 10gb 7200rpm, en meer:)

Motor-Forum.nl

Verwijderd

je moet even die VIA 4-1 drivers installeren

nadat ik die had geinstalleerd werd mijn 3Dmark score ongeveer verdubbeld

en mijn temperatuur van m`n cpu ging ongeveer 10/15ºC naar beneden (zichtbaar)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja VIA 4-in-1 drivers installeren scheelde bij mij van 1600 naar 4800 marks ;)...
En die temperatuur.. dat is niet extreem hoog hoor... Zeker niet schadelijk ;)

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

duron 700@960
3dmark eerst -> 1400
met 4in1 drivers - > 4800

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
He lui, bedankt!

Fijn dat ik hier vaak kom...ja sorry hoor, maar vind het echt tof dat je hier zo vaak geholpen wordt.

Ik ga het vanavond gelijk ff proberen!!

Motor-Forum.nl

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oh, en als je <a href="http://www.tweakers.net/meuktracker.dsp?t=975923997&ID=380">hier</a> kun je meteen de nieuwste drivers pakken :)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:44

Opa

Nu Multifocaal!

Die temperatuur: Geloof het BIOS maar. Dat Proggie kan best wel een verkeerde sensor gebruiken terwijl het BIOS dat zeker niet doet. Ennieweej, installeer gewoon ff Motherboard Monitor 5.02 van Alex van Kaam. ff Search doen in Twiekers ETC rubriek. Met de juiste sensor geselecteerd geeft die precies de BIOS waarden.

3D: Well, you heard the men. :)
EEN DING echter, je moet niet de Miniport drivert installeren. Die is voor een andere sjip bedoeld. Kijk ff op go.to/kt7faq voor de 4 in 1 drivers. (is nu ff uit de lucht)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 14:10
Het is _zwaar_ aan te raden om je windows opnieuw te installeren. Windows raakt zwaar vervuilt als je moederbord vervangt, vooral als je chipset van een heel ander type is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Topicstarter
Ja, dat dacht ik al. Ik ben sowieso fan van een resolute aanpak!:)

Ik zal dat proggie ff opzoeken, thx again boys!:9

Motor-Forum.nl

Pagina: 1