Toon posts:

Access XP Kolommen verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik ben momenteel een boekhoudprogramma in elkaar aan het knallen voor een in-verkoop bedrijf. Een van de tabellen die ik gecreeerd heb is de volgende:

AutoID (sleutel)
Automerk
Autotype
Bouwjaar
...
...
...
Inkoopprijs
Inkoopprijs2
Verkoopprijs
Verkoopprijs2

Zoals je ziet heb ik de inkoopprijs en de verkoopprijs dubbel aangemaakt (echte inkoopsprijs en heel bijzondere O-) inkoopsprijs). Nadat ik deze gegevens als txt-bestand exporteer (VBA) is het de bedoeling dat de kolommen Inkoopprijs2 en Verkoopprijs 2 geleegd worden. De rest moet blijven staan.

Ik heb een verwijderquery geprobeerd. Deze twee kolommen erin gezet, bij het uitvoeren van deze query knalt hij alles eruit 8)7

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen alleen kolommen te verwijderen?? (liefst VBA, ik hang de functie achter een knoppie)

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
huu? Ik snap je vraag niet echt... Je zegt dat Inkoopprijs2 en Verkoopprijs2 geleegd moeten worden, en dat je die dan ingeeft in een DELETE query. Dus dat zou
code:
1
DELETE verkoopprijs2, inkoopprijs2 FROM tabel

moeten zijn.. Of heb je iets anders? Met deze query worden die twee kolommen iig geleegd... Post eens je query enzo.

If you can't beat them, try harder

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. Heb een tabel genaamd: Inkoop/Magazijn. Tabel heeft veel kolommen, waarin informatie staat over auto's. Ook staan er dubbele prijzen in (wit/zwart)... Deze waardes worden (na aanvulling) in naar een *.txt bestand geschreven op een diskette.

De prijzen (zwart) moeten uit de tabel worden verwijderd (alleen deze kolom, niet alles!). Bij het uitvoeren van een makro worden de waardes van de diskette terug in de tabel gezet.

Verwijderd

Topicstarter
GOed, in mijn SQL tekst van mijn verwijder querie staat het volgende:

DELETE [Inkoop/Magazijn].[Inkoopprijs(2)], [Inkoop/Magazijn].[Verkoopprijs(2)]
FROM [Inkoop/Magazijn];

Alleen bij het uitvoeren van deze query gooit access de complete tabel leeg i.p.v. alleen deze kolommen.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:12

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wil je nou de kolommen verwijderen (dus uit je model halen) of leeg maken?

Dat is nogal een verschil...
En DELETE gebruik je om een record te wissen. Ik zou (als je dus leeg wil maken, niet verwijderen) een update query gebruiken die de waarde op Null of 0 zet.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig!! Heb idd een bijwerkquery gemaakt en alle waarden op "Is Null" gezet!! Mooiste is dat het ook nog werkt! :D
Pagina: 1