Toon posts:

[W2k] Sloom....

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Okay ff wat systeem specs:

AMD Duron 800
256 mb ram
7200 rpm hdd

Nu is het probleem dat de computer traaaaag is, maar dan ook echt traag, zelfs surfen onder IE gaat k*t.

Als ik bij taakbeheer kijk is gemiddeld 50 mb ram vrij (gelijk na het inloggen)...

Bij processen draait er 1 windows proces van 12.000 kb en voor de rest een paar van 5.000

Weten jullie wat het probleem kan zijn? Ik heb Norton geupdated (norton 2004) en laten scannen, en met Ad-Aware gescant...

Ook schijfcontrole en defragmentatie hielpen niet...

Verwijderd

Topicstarter
*Subtiel kickje*

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tja, toch een beetje weinig info...

50MB RAM vrij zegt niet zoveel, beetje caching enzo.
Zijn er processen die veel CPU% slurpen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Is het een verse installatie of werk je er al 3 jaar mee?

Heb je bij Configpanel, systeembeheer, services alle onnodige services uitgezet?

Kicken doe je wel snel btw....

[ Voor 11% gewijzigd door GlowMouse op 07-10-2003 21:37 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Een beetje rare tip, maar windows 95,98,me en XP denk ook windows 2000 het geheugen vol te zettten en vervolgens niet meer leeg maakt, en zodoende verder gaat op de swap file/partitie.

Nu zijn er vele tooltjes (freeware en shareware) die het geheugen (de oude rommel van windows) schoon maken.

edit:

Vergeten dergelijke windows versies

[ Voor 12% gewijzigd door Meneer aard op 07-10-2003 21:38 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Meneer aard schreef op 07 October 2003 @ 21:37:
Een beetje rare tip, maar windows 95,98,me en XP denk ook windows 2000 het geheugen vol te zettten en vervolgens niet meer leeg maakt, en zodoende verder gaat op de swap file/partitie.

Nu zijn er vele tooltjes (freeware en shareware) die het geheugen (de oude rommel van windows) schoon maken.
Waar heb jij het over? Windows 9x ok, maar 2000 en XP die RAM niet vrijgeven ('leeg maakt')? Dat valt wel mee.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen zware processen draaien... het is gewoon net als ik me computer aan heb gezet, het systeem draait ongeveer een half jaar....

Als ik dus gewoon ben aangemeld start alleen norton op en de standaard windows processen (hier heb ik niets aan gewijzigd)....

Alles is echt tergend traag als ik het aanklik, me swap file staat nu op 270 mb....

Internet Explorer werkt bijv... voor geen meter met 2 vensters open en met 1 venster open durf ik niet eens op 'Start' te drukken... :(

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Al eens alle non-Windows services & programma's (Norton, firewalls, ...) tijdelijk uitgeschakeld (qua opstarten)? Hoe draait het systeem dan?

[ Voor 10% gewijzigd door roelio op 07-10-2003 22:06 ]

Verwijderd

tip, pleur die norton 2004 eraf!!!!!
Die maakt je computer traag, niet te kort. Ik heb er al veel meer dingen over gelezen, NAV2004 dan he. Kijk eens hoe je pc dan is.

edit: en nu is meneer hem gesmeerd na z'n subtiele kickje? :+

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:13 ]

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-05 12:11
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 22:07:
tip, pleur die norton 2004 eraf!!!!!
Die maakt je computer traag, niet te kort. Ik heb er al veel meer dingen over gelezen, NAV2004 dan he. Kijk eens hoe je pc dan is.
Je kan natuurlijk ook tijdelijk Auto-Protect e.d. uitschakelen zodat je kan kijken of dit effect heeft.

Verwijderd

Mr.Chinchilla schreef op 07 oktober 2003 @ 22:13:
[...]

Je kan natuurlijk ook tijdelijk Auto-Protect e.d. uitschakelen zodat je kan kijken of dit effect heeft.
Ook goed, komt op t zelfde neer, alleen wat minder werk. Maar je bereikt er hetzelfde mee :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Dit zal dus waarschijnlijk wel aan Norton liggen.

Stel daar het een en ander goed in of gooi het eraf en kijk of je verbetering ziet.

Zorg ook dat je overal de juiste drivers voor geinstalleerd hebt, dat scheelt ook nog wel eens.
Als je dit pas sinds kort heb, ga dan na wat er sinds die tijd allemaal veranderd is op je pc wat voor de vertraging zou kunnen zorgen.

Verder vind ik je topic niet echt uitspatten qua eigen inzet en ben je tevens in het eerste uurtje dat je topic er stond erg ongeduldig door je topic te 'kicken'.

Lees hier maar even goed door waarom dit topic dicht is.
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.