[Win98] memory access violation in module kernel32 at 8565:7

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:39
ok, wilde norton opstarten om te zoeken naar een virus, dacht dat ik er misschien 1 had, maar kreeg de volgende melding. Heb m'n computer opnieuw opgestart en krijg de melding nu zelfs al tijdens het opstarten...

iemand een idee hoe ik hier vanaf kom??
foutmelding:
memory access violation in module kernel32 at 8565:72672131

(heb gezocht in search maar vind niks relevants)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vermoedelijk heb je het W32/Swen.A@mm virus, zie bijvoorbeeld F-Secure's pagina eens:
http://www.f-secure.com/v-descs/swen.shtml
As a result a user will not be able to run Regedit utility and import REG files data. The worm will show the following messagebox in such case:
Afbeeldingslocatie: http://www.f-secure.com/virus-info/v-pics/swen4.gif

Volg even de informatie in het artikel wat gelinked is, en laat ons eventjes weten wat het resultaat daarvan was.

En op welke criteria heb je gezocht? click ...

• Niek_
Heb inderdaad de resultaten gezien die jij ook ziet/zag maar daar zijn zo goed als geen (nuttige) reply's op gekomen. Ik ga de pagina eens ff lezen en laat (hopelijk) zo snel mogelijk weten wat het was. Alvast bedankt.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Meer info op [google=W32/Swen.A@mm ]. ;)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Niek_
Ook bedankt. Ik probeer nu eers ff de oplossing bij f-secure, nu maar bidden dat het werkt...

Verwijderd

Dit is zeer waarschijnlijk het W32.Swen.A@mm virus, ik werk zelf op de td van een computer winkel, en heb dit al vaker gezien... ik zou zeggen draai deze tool en kijk wat het resultaat ervan is ;)
http://www.symantec.com/avcenter/FixSwen.exe

*edit*
Sh!t net te laat :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 21:08 ]

• Niek_
Heel erg bedankt, computer is weer "schoon verklaard". Toch snap ik niet hoe ik aan het virus kom, Heb norton internetsecurity + antivirus 2003 (en ja, ze worden automatisch, regelmatig geupdated...)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Niek_ schreef op 07 October 2003 @ 21:07:
Heel erg bedankt, computer is weer "schoon verklaard". Toch snap ik niet hoe ik aan het virus kom, Heb norton internetsecurity + antivirus 2003 (en ja, ze worden automatisch, regelmatig geupdated...)
NAV laat zo nu en dan wel eens wat doorglippen..bekend probleem. Het komt door de techniek van scannen..pas scannen ALS HET AL BINNEN IS...tja...dan kun je wel eens te laat zijn :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Niek_ schreef op 07 October 2003 @ 21:07:
Nou, virusscanners als norton zijn een beetje bekend bij virusmakers, dus zullen ze proberen de code van norton te omzeilen, maar de wat onbekendere virusscanners zullen waarschijnlijk wel goed werken...

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat lees ik hier weer een hoop onzin over NAV, maar goed: om de vrede te bewaren rest ik mijn case ... :/

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1