maar 5 seconden verbinding????

Pagina: 1
Acties:

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
Wie o wie kan mij met het volgende probleem helpen?

Ik heb een celeron 300, 64mb,geluidskaarje en 56k rockwell en win98 second edition.Als ik probeer in te bellen naar een ISP komt de verbinding tot stand en krijg ik even de gelegenheid om te surfen, maar na 5 seconden krijgt de modem geen data meer binnen.Bij het pingen naar de ISP krijg ik ook geen antwoordt.ja heel af en toe maar dan is de pingtijd ontzettend hoog.Daarna kapt die er weer mee.:?
Toen heb ik windows helemaal op nieuw geinstalleerd in de hoop dat hij het dan wel zou doen maar nee. hoe kan dit?? :?

Heeft iemand andere suggesties??

• Tom-my
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Je moederboard of je modem zou heel goed kapot kunnen zijn. Je configuratie klinkt als een fujitsu, klopt dat?

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• stean
Nee nee dat is dus niet zo he.
maar als de rest allemaal werkt neem ik aan dat mijn moederbord niet kapot is.

dat punt van mijn modem zou kunnen maar waarom heb ik eerst wel verbinding en dan niet meer?

zou het kunnen dat het niet meer werkt omdat mijn comp een tijdje in een lan heeft gezeten?(btw het netwerkkaartje is er al lang weer uit,die heb ik voordat ik win98 installeerde eruit gehaald.)

SteaN

• Tom-my
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Hmm ik ben een hele tijd hardware reperateur geweest en ik kan je vertellen dat je OF moet zoeken naar een update voor je modem drivers OF dat je moederboard stuk is (dat wat jij zegt maakt helemaal nix uit, er kan wel degelijk gewoon wat kapot zijn) OF dat je maar is een ander modem moet kopen. Tja of je moet niet meer internetten hehe.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• stean
waarom denk je eigenlijk dat mijn moederbord kapot zou zijn?:'(
Als iets het niet doet hoeft het niet meteen kapot te zijn natuurlijk

stean

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:35
Heb je misschien een andere PC waar je die modem op kan proberen / testen?

edit: oh ja, heb je ook al een andere provider geprobeerd?
Andere drivers kunnen misschien ook helpen.

Misschien kun je wat meer info meesturen? BV: type en merk modem?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Ik heb met een Rockwell modem hetzelfde probleem gehad. Je moet echt de fabrikant van je Rockwell-modem achterhalen en als eerste alleen hun drivers gebruiken. Er zijn namelijk veel Rockwell-drivers die zogenaamd algemeen te gebruiken zijn maar toch niet juist blijken te werken (hoewel Win98 ze goed lijkt te zien om 'ie netjes de AT-reeks teruggeeft). Dus echt eerst de modemdrivers van de fabrikant uitproberen. Check de serials / chips / beschrijvingen op de kaart en zoek daarmee op internet. Bij mij was het probleem in ieder geval opgelost toen ik de fabrikant acherhaald had...

• stean
thnx voor de reacties ik zou eve de fabrikant en etc. opschrijven en op zoek gaan naar de nieuwe drivers.het punt is alleen het volgende:

1)modemdrivers verkeerd of
2)netwerk problemen(zie artikel hierboven) of
3)moederbordkapot(????)

Nu ik ga eve zoeken jullie horen het nog wel.
Stean

• stean
ik zou nog eve precies vertellen wat voor modem ik heb:

een Wisecom 5614jx3[g]V90 *k56 flex internal modem

heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen?

Stean
Pagina: 1