[internet delen] w98 kan internet delen niet goed installen

Pagina: 1
Acties:

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50
ik zal hieronder even mijn netwerk situatie beschrijven:

@home basisinternet -->

Motorola modem -->

Sweex router ---- pc 1 (windows xp)
\
\
(pc2 ((file)server, w98)
\
\
pc3 (w98, laptop)

pc 2 zat eerst nooit in het netwerk, maar ik wilde een centrale computer opzetten voor bestanden. hiervoor hadden pc1 en 3 dus gewoon internet, bestanden delen werkte ook. nu staat pc 3 bij mij op de kamer, en sinds pas ook een andere, pc2. pc2 wil ik in gaan richten als fileserver (gewoon via bestanden delen, dat werkt lekker makkelijk) maar tevens ook als "server" voor pc 3. in pc 2 zitten 2 dezelfde nics: realtek 8029 as.

het probleem is dat ik op pc2 (server) het programma dat bij w98 zit, "delen van internet-verbinding" niet goed geinstalleerd word. ik heb hem al geuninstald en weer opnieuw, maar dat hielp niet. hij geeft aan: "De NDIS.vxd- apparaatprogramma's kunnen het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden. (foutcode 2)".

mijn vraag is tweeledig:
- is mijn geschetste opstelling mogelijk?
- hoe kan ik internet op pc3 werkend krijgen, maw hoe krijg ik pc2 zover dat ie wel gaat werken?

Ik heb ook al FreeSCO geprobeerd, maar daar werk ik niet echt wijzer van. ook redhat 9 en knoppix heb ik geprobeerd, maar ik ben nu eenmaal niet zon linux guru.

ik hoop dat iemand een oplossing heeft... :)

Verwijderd

misschien kun je via een win xp cd via andere dingen uitvoeren.
Naar een klein bedrijfsnetwerk of thuisnetwerk opstellen kiezen

Verwijderd

Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar een hub kan hier ook in voldoen. Zijn tegenwoordig nieuw al onder de 20 euro en dan kun je PC2 en PC3 een eigen UTP geven.

Als ik het begrijp was je van plan om van PC2 een fileserver + router te maken ofzo? Misschien moet je het programma winroute is proberen, je kan daarmee natuurlijk ook gewoon DHCP uitschakelen als je de Sweex IP's wil laten versturen.

• newpegasus
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 21:23:
Misschien niet helemaal de oplossing die je zoekt, maar een hub kan hier ook in voldoen. Zijn tegenwoordig nieuw al onder de 20 euro en dan kun je PC2 en PC3 een eigen UTP geven.

Als ik het begrijp was je van plan om van PC2 een fileserver + router te maken ofzo? Misschien moet je het programma winroute is proberen, je kan daarmee natuurlijk ook gewoon DHCP uitschakelen als je de Sweex IP's wil laten versturen.
je hebt me goed begrepen :) ik ga morgen eens proberen winroute te installeren. ik weet dat een hub ook een oplossing is, maar je bent hollander of niet he? >:)

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Let op! Bij Win 98 eerste editie is het of: heel moeilijk, of niet mogelijk, bij de tweede editie wel.
Ik had win 98 1 en die liep dus niet met ICS (Internet Connection Sharing) dus maar Win XP geinstalleerd, loopt perfect!

Life is not about specs, it is about joy!

• newpegasus
bartvl schreef op 07 oktober 2003 @ 21:34:
Let op! Bij Win 98 eerste editie is het of: heel moeilijk, of niet mogelijk, bij de tweede editie wel.
Ik had win 98 1 en die liep dus niet met ICS (Internet Connection Sharing) dus maar Win XP geinstalleerd, loopt perfect!
het is bij mij w98 SE btw. maar ik had ff het idee om op pc2 windows 2000 te gaan installeren, misschien dat het dan wel gaat werken. heeft windows 2000 ook een internet deel programma ?(lijkt me wel als w98 het ook heeft, maar toch). de installatie duurt nog +- 40 minuten, dus ik laat straks nog wel iets weten.

Verwijderd

Windows 2000 bevat een uitstekende ICS. Even simpel te configureren als in Windows XP.

• newpegasus
ik word gek hier. de windows 2000 installatie blijft steken bij het zoeken naar plug en play apparaten. ik heb ben al 3 keer opnieuw begonnen: hetzelfde probleem. wat kan ik proberen??

/edit

ik heb ondertussen alle hardware al ontkoppeld, en zo kaal mogelijk gestart, maar het mag niet baten. :( weet er iemand nog een oplossing?

[ Voor 30% gewijzigd door newpegasus op 07-10-2003 22:37 ]

Verwijderd

newpegasus schreef op 07 October 2003 @ 22:09:
ik word gek hier. de windows 2000 installatie blijft steken bij het zoeken naar plug en play apparaten. ik heb ben al 3 keer opnieuw begonnen: hetzelfde probleem. wat kan ik proberen??

/edit

ik heb ondertussen alle hardware al ontkoppeld, en zo kaal mogelijk gestart, maar het mag niet baten. :( weet er iemand nog een oplossing?
Wat zijn de specs?

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:44
der is gewoon wat misgegaan denk ik tijdens het in/unin -stalleren van het gedoetje (ndis.vxd).
Gooi je beide netwerkaarten weg in apparaatbeheer en reinstall de dingen 1 voor 1.
Zorg dat je je netwerkkaart voor het delen eerst installeert en alles goed zet mbt delen, vervolgens de andere kaart installeren.

https://d4armory.io/Player/803500

• newpegasus
niet lachen: het is een pentium 233, 64 mb sdram, met 2 hdd's (2x3gb, quantum fireball), 2 mb video (S3 Trio, vast op moederbord), unknown moederbord, 2 nics: realtek 8029 as (10 mbit). het is een HP Brio btw.

ik ben nu aan het proberen via installatiediskette's de w2k installatie opnieuw te proberen, hoop dat het gaat lukken. dan pas kan ik proberen de nics goed te installeren.

/edit

balen, het werkt nog steeds niet. in de installatie gaat hij op gegeven moment zoeken naar aangesloten hardware, en midden in de progressbalk stopt hij. dan word het beeld zwart, en zie ik alleen de muis nog :S ik heb het gevoel dat het iets met mn hardware te maken heeft , maar wat??

[ Voor 31% gewijzigd door newpegasus op 08-10-2003 18:22 ]

• newpegasus
^^ kick ^^

Verwijderd

Probeer windows XP is, draait goed op een p233 als je niet te veeleisend bent.

• newpegasus
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 18:46:
Probeer windows XP is, draait goed op een p233 als je niet te veeleisend bent.
is idd ook nog een mogelijkeheid. zal ik eens gaan proberen... xp hoeft dan alleen maar te routeren en file server zijn. moet lukken!

[ Voor 14% gewijzigd door newpegasus op 09-10-2003 18:53 ]

• newpegasus
dit geloof je niet: ook bij windows xp blijft de installatie hangen bij het installeren van apparaten. geen toeval dus...het moet dus echt iets met mn hardware te maken hebben. wat zou het kunnen zijn?? ik heb de netwerkkaarten eruit, de geluidskaart. ik start nu op met mobo, proc, geheugen, 2 hdd's, floppy, cdrom. iemand een tip?

Verwijderd

newpegasus schreef op 09 October 2003 @ 21:20:
dit geloof je niet: ook bij windows xp blijft de installatie hangen bij het installeren van apparaten. geen toeval dus...het moet dus echt iets met mn hardware te maken hebben. wat zou het kunnen zijn?? ik heb de netwerkkaarten eruit, de geluidskaart. ik start nu op met mobo, proc, geheugen, 2 hdd's, floppy, cdrom. iemand een tip?
Test je geheugen is met memtest86, je zou is kunnen opstarten zonder floppydrive. Als dit alles niet lukt kun zelfs nog windows 98 updaten met XP.

Verwijderd

Ik zou sowieso afzien van Windows 2000 en Windows XP. Met 64MB geheugen is dat namelijk niet leuk.
Ik zou Windows 98 kaal installeren, en het dan nogmaals proberen met ICS. Als dit niet werkt pak je gewoon een programma als WinRoute of equivalent :)

Edit: reactie op hieronder: ja, dit is prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 12:53 ]

• newpegasus
ik heb nu het probleem gevonden: als ik zonder de hdd's opstart dan start alles wel. zouden mijn master slave settings niet goed zijn? ik trouwens ff een cmos clear gedaan, nu kunnen we beginnen met een schone lei. ik heb zoals gezegd 2 hdd's: een van 2.1 GB en een van 3.1 GB. beide zijn quantum fireball's SE. nu wil ik de kleinste als master hebben en de grotere als slave. ze komen beide op een ide poort, is dit verstandig?

/edit

dit is het meest stomme wat ik ooit gedaan heb: de flatcables van de hdd's verkeerd om erin gedaan. ;( |:( nu doen je het gelukkig wel. nu ga ik toch proberen windows 2000 erop te zetten, mocht dit echt niet werken, dan ga ik terug naar w98. als de installatie het doet tenminste....

[ Voor 28% gewijzigd door newpegasus op 10-10-2003 14:05 ]

• newpegasus
de tranen staan mij nader... weer bleef de w2k instal hangen, dus heb ik w98 er maar weer op gezet: (is de enige samen met w95 die er wel op wil :-S ) maar hij geeft dezelfde fouten als voorheen...ik heb nu de netwerkkarten een voor een geinstalleerd, helpt ook niet. word wanhopig hier.....ik ga straks winroute of iets gelijks maar proberen...

• newpegasus
omdat ik die 233 helemaal zat was, heb ik maar een andere (iets oudere) gepakt. deze lijkt het beter te doen. er zit nog steeds dezelfde hardware in (omgezet vuit die andere) alleen de videokaart is anders. dit is een diamond stealth s220 4mb :) en de processor dan: nu een 166 MMX. o ja, er zit nu ipv 64, 98 mb ram in. nu kijken als het gaat werken...

• newpegasus
hehe eindelijkiets wat meezit: ik heb nu windows 2000 erop gezet, en het werkt. niets eens traag ofzo, je kunt er gewoon opwerken. maar nu weer het volgende probleem: ik kan nu wel internetten op de server (pc2), maar niet op pc 3. het heeft iets met de instellingen van ics te maken, denk ik. ik heb dhcp ingeschakeld, maar krijgt de nic die pc 3 verbindt dan ook automatisch een ip? of moet ik die verbinding handmatig instellen?
Pagina: 1