[Alg] De Wassenaar arrangementen

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:35
Ik plaats het maar hieronder omdat het hier dichtsbij behoort.
Als je software maakt die gebruikt maakt van encryptie zou je die niet mogen uitvoeren omdat deze beschouwd wordt als oorlogswapen.
Vb: de USA beschouwt boven 40-bits al gevaarlijk ;-). Wat is er eigenlijk geworden van die arrangementen in deze tijd (2003)? Op internet vind ik er eigenlijk niet over. Dus zou Microsoft of andere softwareproducers eigenlijk software mogen exporteren die een zwaardere encryptie gebruikt dan 40-bits?
Wat je er aan kunt doen is de source code te kijk stellen en dan mag het wel (PGP)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
Wat je er aan kunt doen is de source code te kijk stellen en dan mag het wel (PGP)
Uhm.. doh.. nee dan heb je wat aan de encryptie.
Ik weet idd niet of het hier thuis hoort maar **** de VS.
Alsof zei de dienst uitmaken op moedertje aarde. Al maak ik een 500 bit encryptie gaat hun toch geen moer aan.
Ik weet niet of Amerikaanse bedrijven het mogen, zei zijn er gevestigd, maar daarbuiten... --> gewoon doen

Het is kennelijk weer één van hun anti-terrorisme maatregeltjes. Op deze pagina staat idd een artikeltje over het verhaal. Had er zelf iig nog nooit van gehoord.

[ Voor 38% gewijzigd door Maxonic op 07-10-2003 20:34 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 11:34

Basszje

Reisvaap!]

Het gaat er echter wel om of dat in Nederland wel mag en vervolgens mij zijn er hier of limieten voor of er is geen wetgeving voor op het moment.

Kijk trouwens ook eens naar de EU DCMA, ik weet niet of daar nog wat over gezegd wordt. Maar die staat op het punt om aangenomen te worden.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Guru Evi
Per ongeluk doet Nederland en Belgie daar ook aan mee ;-) in hoeverre dit gebeurt is mij niet bekend en dat wil ik te weten komen.

Ok, ondertussen al gevonden: 40-bit en 56-bit mag, maar 128-bit zou in 1999 nog in overweging zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Guru Evi op 07-10-2003 20:39 ]

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 22:38
Heb nog eens beter gelezen:
Until 1996, the U.S. government considered anything stronger than 40-bit encryption a "munition" and its export, therefore, was illegal. The government now allows the export of 56-bit encryption, with some restrictions.
De grens kan tegenwoordig nog wat hoger liggen. *klik*
In het bovenste artikel uit September '98 staat dat er iig plannen voor zijn. Recentere stukjes heb ik echter niet gevonden.

[ Voor 36% gewijzigd door Maxonic op 07-10-2003 20:41 ]

• Guru Evi
ff gevraagd aan verisign:

you: Hello, I have a question: Is it possible to have higher encrypted certificates than 128-bits with VeriSign?
Brian: The 128 bit is the highest we offer.
you: will this standard ever raise or is it legally not allowed?
Brian: Right now the 128 is the highest alow to the public...as far as raising...I couln't say.

• Delphi32
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 22:09

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Maxonic schreef op 07 October 2003 @ 20:28:
Uhm.. doh.. nee dan heb je wat aan de encryptie.
Goede encryptie kan ertegen als de broncode openbaar is.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:14
Export vanuit Nederland is op zich niet strafbaar; wat wel een gevolg kan zijn is dat je bedrijf op een Amerikaanse zwarte lijst komt te staan wat betekent dat je niet zo makkelijk meer kunt importeren.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1