Ik ben nu de vreemde fenomeen aan het onderzoeken.
Gebruikte laptop: Toshiba 300CDT (dus P166MMX, 32 MB, etc)
Gebruikte OS: Win98SE (NL, nieuwe installatie)
Gebruikte kaart: Sitecom WL-011 11 MBps wlan netwerkkaart pcmcia
De os herkent wlan kaart goed bij insteken en kan drivers installeren.
Maar omdat ik wat moet instellen, installeer ik dus utility erbij.
Na reboot crasht laptop echter onmiddelijk. Op scherm is een groene horizontale balkje van onregelmatig vorm te zien. Niets werkt meer.
Laat ik laptop starten zonder wlan kaartje erin, dan doet ie wel.
Steek ik maar kaartje erin, dan crasht ie meteen weer.
Pas als ik utility deinstalleer, dan zijn er geen crashes.
Wel valt me op de gele uitroepteken in computer hardware config. Het meldt eerst dat het conflict maakt met systeemtimer.
Handmatig bronnen aanwijzen heeft geen nut: gele uitroepteken blijft staan.
Ik vraag me af of er alternatieve drivers/utility bestaat (als sitecom inderdaad kloon zou zijn) zodat het niet vastloopt.
Het blijft nu een erg storend beeld dat utility vastloopt. Zelfs iets nieuwere 4.x van inet gehaald helpt niet. Het blijft vastlopen.
Wat kan ik nog doen? Als het niet veel opschiet, moet ik maar terugbrengen en andere betere merk nemen.
P.S.: Ik weet uit andere topics dat MMX nodig is. Is die wel echt aanwezig in de laptop? Hoe kan ik zien dat MMX er is?
Gebruikte laptop: Toshiba 300CDT (dus P166MMX, 32 MB, etc)
Gebruikte OS: Win98SE (NL, nieuwe installatie)
Gebruikte kaart: Sitecom WL-011 11 MBps wlan netwerkkaart pcmcia
De os herkent wlan kaart goed bij insteken en kan drivers installeren.
Maar omdat ik wat moet instellen, installeer ik dus utility erbij.
Na reboot crasht laptop echter onmiddelijk. Op scherm is een groene horizontale balkje van onregelmatig vorm te zien. Niets werkt meer.
Laat ik laptop starten zonder wlan kaartje erin, dan doet ie wel.
Steek ik maar kaartje erin, dan crasht ie meteen weer.
Pas als ik utility deinstalleer, dan zijn er geen crashes.
Wel valt me op de gele uitroepteken in computer hardware config. Het meldt eerst dat het conflict maakt met systeemtimer.
Handmatig bronnen aanwijzen heeft geen nut: gele uitroepteken blijft staan.
Ik vraag me af of er alternatieve drivers/utility bestaat (als sitecom inderdaad kloon zou zijn) zodat het niet vastloopt.
Het blijft nu een erg storend beeld dat utility vastloopt. Zelfs iets nieuwere 4.x van inet gehaald helpt niet. Het blijft vastlopen.
Wat kan ik nog doen? Als het niet veel opschiet, moet ik maar terugbrengen en andere betere merk nemen.
P.S.: Ik weet uit andere topics dat MMX nodig is. Is die wel echt aanwezig in de laptop? Hoe kan ik zien dat MMX er is?