[win2k] win2k start niet meer op met netw. accounts

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:59
ik heb ff een big problem...

ben net bij een kennis van mij geweest, en die heeft een laptop van het werk meegenomen, zijn bedrijf is namelijk net failliet. De pc heeft de laatste periode gewoon gewerkt, kon gewoon inloggen (zonder netwerk!)

Maar nu heeft hij de instelling veranderd van DOMAIN naar WORKGROUP, maar nu kan hij niet meer inloggen, de pc kent hem niet meer, terwijl er echt geen netwerk op aangesloten zit...

ik heb al de sam file gekopieerd zodat ik die eventueel kan kraken met Lopthcrack o.i.d. maar is er geen andere manier? Zijn pc staat namelijk helemaal vol met belangrijke data!

wie heeft er een oplossing, ik weet het namelijk even niet meer...

Verwijderd

Het adminwachtwoord resetten en de hele Documents and Settings folder aan de administrator toekennen (ownership e.d.)

• diehard889
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05 21:11
je kan ook ff met een dos floppy opstarten en dan in de map c:\winnt\system32\config
het SAM bestand verweideren dan rebooten dan kan je inloggen als administrator zonder wachtwoord werkte bij mij ook was mijn admin wachtwoord kwijt:P

In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je SAM bestand verwijderen lijkt me niet de meest handige oplossing :)

Normaal gesproken als je lid bent van een domain worden de accounts gevalideerd aan een domain controller. Dit betekent dat bij het aanloggen je PC naar een domain controller gaat om te vragen ofdat je password nog juist is, ofdat je account nog in mag loggen en meer van dat soort zaken. Als je domain controller niet beschikbaar is, dan kan je nog inloggen aan de hand van lokaal gecachde informatie.

Omdat je nu geen 'lid' meer bent van het domain, kan je alleen nog maar aanloggen met de accounts die op de PC zelf aangemaakt waren, en die heb je waarschijnlijk nog nooit geprobeerd.

Je moet je lokale password wijzigen - dit kan je doen met bijvoorbeeld - http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/. Let wel op - dit soort tools zijn relatief gevaarlijk omdat er een kans (blijft) bestaan dat je OS hierna niet meer werkt.

• jw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:59
ok, bedankt, ik zal kijken of het lukt met de oplossing van elevator