Met deze door Iiyama ingeruilde monitor genoegen nemen?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Mijn 2 jaar oude VMP 452 had kuren, en nu is Iiyama hem gisteren komen omruilen voor een andere. In het voorafgaande mailtje zeiden ze dat ik "uiteraard hetzelfde model en leeftijd" zou ontvangen. Ik kreeg dus gisteren een VMP 455 die nieuw was. Na een dag hebbik de fouten in de monitor wel leren kennen. De geometrie krijg ik niet goed, ook niet na uren gekloot, de kussen en kussen-balans(of heet het pin-balans?) is niet kloppend te krijgen aan de linkerkant. Tevens is de rechterbovenhoek wat donkerder. Ik zit nu erg te twijfelen wat ik zal doen, want een 2e reden om niet tevreden te zijn is dat deze monitor 300€ nu kost, terwijl de VMP452 500€ was 2 jaar terug. Er is ook iets positiefs te melden, in spellen is die levendiger.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik zou Iiyama eens bellen en overleggen. Als jij vol blijft houden dat de geometrie je tegenvalt zullen ze vast wel een voorstel doen. En anders kun je daarna nog altijd boze brieven gaan doen.

De meeste bedrijven zien toch de meeste heil in positieve berichten over hun support. Het is niet allemaal UPC, Nuon of Versatel wat de klok slaat.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 08:25
Sjah schreef op 07 October 2003 @ 19:58:
een 2e reden om niet tevreden te zijn is dat deze monitor 300€ nu kost, terwijl de VMP452 500€ was 2 jaar terug.
Dit is absoluut niet met elkaar te vergelijken. In 2 jaar tijd zijn de prijzen redelijk gezakt. Ook omdat TFT steeds meer de overhand krijgt. Dit zou dus geen reden zijn om er niet tevreden over te zijn. Die problemen ivm convergentie en dergelijke zijn zeker wel gegrond.

-

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:56
Juicy schreef op 07 October 2003 @ 20:07:
[...]

Dit is absoluut niet met elkaar te vergelijken. In 2 jaar tijd zijn de prijzen redelijk gezakt. Ook omdat TFT steeds meer de overhand krijgt. Dit zou dus geen reden zijn om er niet tevreden over te zijn. Die problemen ivm convergentie en dergelijke zijn zeker wel gegrond.
Dit is wel te vergelijken, de 452 is 2 mnd terug van de markt verdwenen, toen was die 380. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat in de goedkopere 455 een minder goed hoogspanningscircuit of wat dan ook zit. Ik denk ook dat dat de reden is voor mijn klachten, goedkopere monitoren hebben nou eenmaal vaker de klachten die ik nou beschreven heb. Als ik Iiyama inschakel hebje kans dat ze weer een 455 sturen die naar mijn smaak niet perfect is. Daarom zit ik te denken om een 452 te vragen, en als die er niet meer is, een 454.

edit:
ik heb de rma op hun site ingevuld, want met dit scheve beeld neem ik na jullie opmerkingen dat dat idd niet goed, toch maar geen genoegen, Dank voor de reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 08-10-2003 01:42 ]