Silicon image 3112a Blocksize instellen

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb nu sinds gisteren een raidconfig, met 2x maxtor diamondmax plus 8 schijven. Ik kan bij het creeëren van mijn stripe in de raidbios alleen chunksize instellen. Deze heb ik gisteren op 64kb ingesteld, maar ben nu even bezig om te kijken hoe 16 kb me bevalt. Khaalde btw met deze config deze score.
Is het mogelijk ook een blocksize in te stellen op een of andere manier? Of kan ik blocksize eigk als 64kb zien, wanneer de chunksize op 64kb staat, en de controler default een blocksize van bijvoorbeeld 4kb heeft ?

(onboard silicon image 3112a chip op abit nf7-s)

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 07-10-2003 19:28 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
schop :)

4015Wp west (Dordrecht)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ken de SIL3112A verder niet, maar staan er niet meer andere opties/settings in de BIOS? Verder kan de "block size" ook best aangegeven zijn met "stripe size" :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
BalusC schreef op 10 October 2003 @ 11:01:
Ik ken de SIL3112A verder niet, maar staan er niet meer andere opties/settings in de BIOS? Verder kan de "block size" ook best aangegeven zijn met "stripe size" :)
Nee ik kan helemaal verder niets instellen in raidbios en mobobios. Ik denk da het gewoon geen optie is. Dan moet ik het maar met chunksize doen :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Een kickje van oud topic, maarik heb nu 2 nieuwe hdd's en wil toch wel even weten of er iemand is die wel weet hoe ik dit in kan stellen. Het enige wat ik dus kan installen bij het aanmaken van een stripe set is de chunksize.. en das wat anders dan de stripesize...

4015Wp west (Dordrecht)