[GF4 + ALG] Kritieke temp voor vid. kaart

Pagina: 1
Acties:

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
Wat is de algemene kritieke temperatuur voor videokaarten?

Ik heb ergens gehoord dat 60 graden voor een vid. kaart redelijk hoog maar niet extreem is.

Ik heb zelf een Geforce 4 Ti4400 standaard op 275/550(DDR) nu op 320/650.

Met een fancontroller waar temp. sensors bij zaten heb ik een temp. sensor tussen de core en het waterkoelblok gezet.
Deze geeft aan :
- idle 50
- stressed +-57

Ik zie in spellen geen artifactures of andere bugs en de game crasht ook niet, dus kan dit gewoon of?

Verwijderd

Als je geen probs hebt is er nix aan de hand éh ;) En zo'n temperaturen zijn doodnormaal voor GPU

Verwijderd

65 is echt de max denk ik zelf

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:05
Hmm, oke :D

Hij loopt idd wel stabiel maar ik vroeg het me gewoon af.

Verwijderd

Hercul3s schreef op 07 oktober 2003 @ 20:06:
Hmm, oke :D

Hij loopt idd wel stabiel maar ik vroeg het me gewoon af.
je merkt het vanzelf als ie te warm word, krijg je allemaal rare dingen zoals rare kleuren en geometrie fouten (ervaring >:) GF2mx400 @ 230 mhz stabiel en toen ging de fan kapot :P)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 08:19
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 21:18:
[...]

je merkt het vanzelf als ie te warm word, krijg je allemaal rare dingen zoals rare kleuren en geometrie fouten (ervaring >:) GF2mx400 @ 230 mhz stabiel en toen ging de fan kapot :P)
GF2 MX kaarten waren nou niet echt ideale dingen om te overclocken, die dingen hadden veel te klein geheugenband breedte, merkte je niks van (mijnes ging ook van 175/166 naar 230/230, 3D mark score steeg geen reet, de enigste stijging was de speling in je score).

NEway, ik zou eens een 3D mark test (2003) checken of hij dan ook niet te heet wordt (hebbie vast al gedaan), you never know. Als hij te heet wordt andere fan/extra heatsinks eraan gooien. 65 is hier ook de max hoor.

Ik zou em nu niet meer verder overclocken, je zit nu tegen het relaxte aan

[ Voor 16% gewijzigd door LiquidT_NL op 07-10-2003 21:33 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1