[oude server]Wat moet ik hiermee aan en wat kan ik ermee?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

:D

een p3 450 en een p3 550 op 1 bord :X

Dat kan nooit :X

En verder draait er zo te zien Noveel Netware Server op :Y)

Formatten die zooi dus :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-01-2023
alexandervisser schreef op 07 October 2003 @ 18:52:

kan dat niet?

zit er toch echt in :) gewoon formatten dan linux erop? of kan win2000 oid ook, ivm raid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

je kunt er
- linux
- netbsd
- windows xp
- windows 2000
op draaien, zolang multi processing ondersteund wordt.

drivers zul je bij hp moeten zoeken voor je raidset enz

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Verkopen is een idee natuurlijk :)...

beetje vaag; je kan rustig checken @ www.microsoft.com wat de minimale spec's zijn
voor een win2k O.S. Geheugen is daarbij wel relevant om even te weten.

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb een oude dual p3-450, draait winnt op (zit maar 64mb in :S). win2k zou kunnen als je beetje genoeg geheugen erin hebt zitten. Ook met raid.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexandervisser schreef op 07 oktober 2003 @ 18:52:

jawel hoor, ik heb het geprobeert met een P200 en een P166 op m'n Gigabyte GA586DX en ClarkConnect 2.0 home (RH9, met SMP kernel) loopt stabiel. Windows NT deed wel raar (heeeel traag booten, crashen, gewoon helemaal niet starten e.d.), 2k heb ik niet geprobeert.
edit:
volgens mij was hier oo keen discussie over bij het topic over een dedicated Dutch Power Cows server (adhumla ofzo :P)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

oude server ik denk dat een hoop tweakers deze oude server graag zouden willen hebben om mee te spelen. Je kan hier leuke dingen met linux mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
not for sale :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

Of wat dacht je er van om gewoon Netware er op te laten staan. Werkt perfect op zo'n server. Netware 4 is niet echt actueel, maar je kunt er nog wel hele leuke dingen mee doen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een Dual P!!! server moet makkelijk windows 2000 server kunnen draaien... ik heb hier (thuis) zelf een P200MMX met 256MB systeempje staan als Windows 2000 server met 2x 40GB MAxtor schijfjes ... oke het is absoluut niet snel, maar ik kan wat experimenteren :)
Maar een P!!! Dual systeem wordt ook door gewone bedrijven gebruikt. Maar een combinatie P!!! 450Mhz en P!!! 500Mhz vindt ik ook een beetje eng... volgens mij kan het alleen goed werken als biede processoren gelijk zijn. Staan ze beide wel goed ingesteld ... ga dat eens na in de BIOS....

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kewl apparaat, ik heb precies dezelfde

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/aheuvelman/server1.jpg

bij mij draait er linux op en doet van alles en nogwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

_Dune_ schreef op 07 October 2003 @ 19:19:

Maar een P!!! Dual systeem wordt ook door gewone bedrijven gebruikt. Maar een combinatie P!!! 450Mhz en P!!! 500Mhz vindt ik ook een beetje eng... volgens mij kan het alleen goed werken als biede processoren gelijk zijn. Staan ze beide wel goed ingesteld ... ga dat eens na in de BIOS....
Ik heb net uit betrouwbare bron gehoord dat als je de 450 in CPU0 stopt, dat dan de 550 de multiplier van de 450 oppakt, en ze dan dus gelijk lopen :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
het moet eigenlijk gewoon een simpel internet (xvid/divx) pctje worden voor op me kamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 12:46

noshit

Dan is netware niet zo'n goed plan. Linux = beter voor dit soort doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01
noshit schreef op 07 October 2003 @ 19:34:
Dan is netware niet zo'n goed plan. Linux = beter voor dit soort doeleinden.
och als ik moest kiezen tussen wat ik als fileserver (want daar hebben we het over) zou willen gaan draaien dan koos ik voor netware..

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Gewoon een desktop OS nemen dan. :) Linux kan je gebruiken voor desktop doeleinden, maar als je niet zo'n held bent met dat OS is het een beter plan om te kiezen voor Win2k. Dat draait prima op zo'n dual PIII 450 systeem. Werken gaat prima op zo'n bak, DivX dingen mogen ook geen problemen geven. Wel zorgen voor genoeg geheugen, zoals hier al eerder werd gezegd.

alexandervisser: Dat laatste meende ik ook ergens te hebben gelezen. Maar wat ik raar vind is dat Netware aangeeft maar 1 actieve processor te vinden. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Laurent op 07-10-2003 20:37 . Reden: Huge grammer fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Aikeleer schreef op 07 October 2003 @ 19:43:
Gewoon een desktop OS nemen dan. :) Linux kan je gebruiken voor desktop doeleinden, maar als je niet zo'n held bent met dat OS is het een beter plan om te kiezen voor Win2k. Dat draait prima op zo'n dual PIII 450 systeem. Werken gaat prima op zo'n bak, DivX dingen mogen ook geen problemen geven. Wel zorgen voor genoeg geheugen, zoals hier al eerder werd gezegd.

alexandervisser: Dat laatste meende ik ook ergens te hebben gelezen. Maar wat ik raar vindt is dat Netware aangeeft maar 1 actieve processor te vinden. :?
ff load install.nlm doen, dan kan je ook MPS support aangeven onder netware 4.1

naja heeft de vorige systeemprutser zekers vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwelgje schreef op 07 October 2003 @ 20:07:
[...]

ff load install.nlm doen, dan kan je ook MPS support aangeven onder netware 4.1

naja heeft de vorige systeemprutser zekers vergeten :P
haha, oftewel, die server heeft al die tijd maar 1 cpu benut |:(
*hint* hij is natuurlijk ook inzetbaar als DPC koetje }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ff load install.nlm << hoe en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
we hebben nog bij div klanten zulke servers staan, super stabiel, vooral die raid :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Hier kun je mooi 2 Unreal servers op draaien

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

Oceria

I've been in between....

http://www.phant0m.nl/filedump/server/server_os.jpg
Ik zie anders maar 1 processor actief: (active processors: 1)
Dus of de 450 of de 550 doet het niet. Ik zou de 450 er uitrukken en verkopen. Kun je gelijk een 550 terug kopen.
Zo te zien zit er maar 64 MB aan RAM in, dus vergeet windows XP ook maar, w2k (server) wil wel draaien, maar gaat rete traag. Ook linux met X wil niet draaien daarop. Kijk dus ook of je er nog geheugen bij kunt prikken.
Linux zonder X draait hier echter als een zonnetje op (als je 1 of 2 gelijke procs gebruikt) Kijk bv eens op www.clarkconnect.org.
windows NT4 server loopt hier natuurlijk ook als een zonnetje op, maar gezien het feit dat daar de ondersteuning van is verlopen raad ik dat niet aan.
Met linux zou je een prima internet router/firewall, http(php)/ftp server, file/printerserver, game server hebben voor 10 connections tegelijkertijd, met 128 MB geheugen nog heel wat meer. Zelfs met alleen de 550 proc!
Succes en veel plezier ;)

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
er zit meer ram in hoor ;) 3 DIMM 2 x 128 en 1 x 64 maar eerst maar eens formateren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Oceria schreef op 08 October 2003 @ 19:07:
http://www.phant0m.nl/filedump/server/server_os.jpg
Ik zie anders maar 1 processor actief: (active processors: 1)
Dus of de 450 of de 550 doet het niet. Ik zou de 450 er uitrukken en verkopen. Kun je gelijk een 550 terug kopen.
"Lees de draad voor je blaat", deze opmerking had ik al eerder gemaakt. Het blijkt dat zoiets gewoon in het OS te fixen is. ;)
Zo te zien zit er maar 64 MB aan RAM in, dus vergeet windows XP ook maar, w2k (server) wil wel draaien, maar gaat rete traag. Ook linux met X wil niet draaien daarop. Kijk dus ook of je er nog geheugen bij kunt prikken.
Hoho, dat is wel een beetje snel geconcludeerd he. 64MB werkt prima in Linux, ook met X hoor. X slurpt niet enorm veel geheugen. Gewoon een distro nemen met niet veel meuk, Debian is een mooie distro in zo'n geval. Ik heb Linux met X en KDE ook prima gedraaid op een 64MB RAM machine hoor, ging prima.
windows NT4 server loopt hier natuurlijk ook als een zonnetje op, maar gezien het feit dat daar de ondersteuning van is verlopen raad ik dat niet aan.
Met linux zou je een prima internet router/firewall, http(php)/ftp server, file/printerserver, game server hebben voor 10 connections tegelijkertijd, met 128 MB geheugen nog heel wat meer. Zelfs met alleen de 550 proc!
Succes en veel plezier ;)
Een beetje zonde, zo'n bak gebruiken als simpele router. Een game server heeft idd. veel geheugen nodig, en dan heb ik 't dus vooral over games als Counter Strike of UT. Maar Phant0m merkte al op dat hij 'm gewoon als internet PC wilt gebruiken, waarvoor 't eigenlijk een prima bak is. Win2k werkt prima als je d'r een reepje 64MB bijprikt, zo te zien is er nog een geheugenslot vrij, dus dat komt wel goed denk ik. En ik denk dat het geheugen ook niet klopt, er zitten 3 reepjes in... hoe kom je dan op 64MB? 16MB SDR reepjes heb ik eigenlijk niet gezien, althans, niet dat ik me kan herinneren.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurent op 08-10-2003 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
ik heb nog even gekeken er zit in:

2 reepjes van 64 mb en 1 reepje van 128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Phant0m schreef op 08 October 2003 @ 18:49:
ff load install.nlm << hoe en waar?
met alt-esc kan je switchen van scherm, dit doe je net zolang tot je op 'console prompt' uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 09:14
zwelgje schreef op 08 October 2003 @ 20:47:
[...]

met alt-esc kan je switchen van scherm, dit doe je net zolang tot je op 'console prompt' uitkomt
doe ctrl-esc en daarna optie 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
er draait nu windows server 2003 op, gebruikt het standaard 1 of 2 procs en waar kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het komt nogal over dat je dit topic als soort helpdesk gebruikt. Voordat je nog meer vragen stelt graag eerst even zelf op zoek gaan naar mogelijke oplossingen en antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Phant0m schreef op 09 October 2003 @ 23:09:
er draait nu windows server 2003 op, gebruikt het standaard 1 of 2 procs en waar kan ik dat zien?
jeetje beetje basic niet... ken uw OS (tm)

taskmgr, dan tabje performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexyl
Pollewob schreef op 10 October 2003 @ 21:05:
Het komt nogal over dat je dit topic als soort helpdesk gebruikt. Voordat je nog meer vragen stelt graag eerst even zelf op zoek gaan naar mogelijke oplossingen en antwoorden :)
ok komt goed, going to google en ms kb etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Pollewob schreef op 10 October 2003 @ 21:05:
Helaas meneer op dit artikel leveren wij standaard 1 jaar ondersteuning :P

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Pagina: 1