Toon posts:

Monitor of mobo of wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude moederbord had het begeven.
Dus vandaag een nieuw moederbord gekocht. En geinstalleerd.
Mijn pc start weer op. Alleen het enige probleem is ik krijg geen beeld meer.

Heb geprobeerd;

Onboard Video
AGP Videokaart
PCI Videokaart

Samsung Monitor
Philips Monitor

Maar steeds hetzelfde probleem. De monitors gaan aan. En dan blijft het beeld zwart en gaat er een oranje lampje knipperen die normaal groen moet zijn als je gewoon beeld heb.

Wat is er mis ????

FAQ
Ander topics

bekeken maar niks nuttigs gevonden.

Wie kan mij helpen ??

Alvast bedankt

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik mis sowiezo nogal wat gegevens zoals in de eerste plaats: WELK moederbord?

Verwijderd

je kunt wat gaan kloten in bios met welk videokaart ding hij gebruikt... de onboard of de agp of pci

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:19

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:40:
je kunt wat gaan kloten in bios met welk videokaart ding hij gebruikt... de onboard of de agp of pci
.... en hoe geraak je in de bios als hij geen beeld krijgt?? |:(

mss is de cpu dood ofzo?? die al eens getest op een ander moederbord??
zit je geheugen goed?
is je geheuge dood?

edit: typo's

[ Voor 49% gewijzigd door Jellabie op 07-10-2003 19:05 ]

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen en processor zijn nog goed.
Geheugen getest met memtest pas geleden (+- 2weken geleden)
En processor al in een andere pc gehangen.

Het moederbord is een MSI KM2M-L (Als ik het nog goed weet)
Processor AMD Duron 800Mhz.

Verwijderd

zijn je monitors nog heel? Ik kan uit je post niet afleiden of je dat getest hebt...

Verwijderd

Krijg je geen beepjes bij het opstarten ofzo?

• Jellabie

Jellabie

ik zie juist dat er ddr en sd op dat plankje kunnen geprikt worden, je hebt toch niet ddr en sd tesamen er ingestoken?

De Nederbelg !

Verwijderd

Topicstarter
nee alleen sd zit erin
geen beepjes bij opstarten. Hij laat ook de floppy drive niet kom ik net achter.
De monitors zijn allebij nog heel. (Op een andere pc getest.)

Verwijderd

Lijkt me dat de proc dood is

probeer die es in een ander pc

• Jellabie

Jellabie

Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 19:17:
Lijkt me dat de proc dood is

probeer die es in een ander pc
dat heeft hij al gedaan...

heb je al eens een andere cpu getest op dat moederbord??
het kan mss zijn dat het moederbord stuk is... ik zou niets uistluiten

De Nederbelg !

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Hmm... Ik heb hier hetzelfde probleem, met hetzelfde moederbord. Processor heb ik al vervangen, dat hielp niets. Net als bij de TS gaat het systeem wel aan (als in: alle fans + hdd gaan draaien), maar beeld geven: ho maar.

Specs:

MSI KM2M
Duron 1300 + coolermaster cooler
256mb PC133 Dane-Elec
180watt voeding

Het kan toch niet zo zijn dat als het geheugen rot is, de hele pc niet meer boot? Ik zal iig nog even een ander reepje geheugen proberen :)

edit: ander geheugenreepje + ander geheugenslot geprobeerd: helpt niet. Ook een bios reset helpt nix

[ Voor 11% gewijzigd door Timmert op 11-10-2003 20:54 ]

Verwijderd

Probeer is om de overige kaarten er uit te halen, geluidskaart enzo. Heb hier wel is problemen gehad dat niks werkte omdat daar fouten in zaten.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 21:59

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je toevallig je CPU overgeclocked?
want als je bijv. je CPU of FSB te hoog gezet

iRacing Profiel

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 20:54:
Probeer is om de overige kaarten er uit te halen, geluidskaart enzo. Heb hier wel is problemen gehad dat niks werkte omdat daar fouten in zaten.
Alles zit onboard.... Ik heb de powerkabel al uit de hdd getrokken, als ook uit de cd-rom en de floppydrive. Dat helpt dus ook nix...

Typisch dit... Des te meer omdat ik juist dit bord heb gekocht omdat het Asrock bord wat er eerst in zat exact dezelfde klacht vertoonde :?

Verwijderd

Andere Voeding pakken, Core van je PC deugt niet want je hebt geen beeld. Probleem is dus CPU,GPU,MEM,MOBO of Power supply. Als jij denkt dat het niet 1 van de eerste 4 is is het dus de vijfde. Plus dat je Asrock hetzelfde probleem had

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:08:
Andere Voeding pakken, Core van je PC deugt niet want je hebt geen beeld. Probleem is dus CPU,GPU,MEM,MOBO of Power supply. Als jij denkt dat het niet 1 van de eerste 4 is is het dus de vijfde. Plus dat je Asrock hetzelfde probleem had
Dat was alleen een andere voeding... 300watt AOpen ding. Als dit bord ook kaduuk is vind ik t wel heel erg toevallig hoor :X

Verwijderd

Tja ik zeg het niet graag asrock :P

maar goed zelfde probleem als eerder met zelfde type moederbord

dan ligt het ZEER waarschijnlijk echt aan je mobo, vervelend maar waar

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 21:24:
Tja ik zeg het niet graag asrock :P

maar goed zelfde probleem als eerder met zelfde type moederbord

dan ligt het ZEER waarschijnlijk echt aan je mobo, vervelend maar waar
Ok, dan gaat t bordje terug... :)

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
volgens mij staat of je fsb verkeerd, of je mobo ondersteund geen duron.

ik heb afgelopen week een MSI k7n2-delta L gekocht met een duron 1300 erbij. Volgens de handleiding ondersteunde het mobo durons. Mooi niet dus.

geen beeld, niks. Fans gingen wel draaien. Naar de winkel ermee geweest en vanalles geprobeerd, tot ik het zat was. Zij er een xp erin gedaan, en direkt werkte alles. Andere duron erin, en niks deed het meer. Ga naar de winkel en probeer het met een xp. eis service ;)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

WVL_KsZeN schreef op 12 October 2003 @ 01:59:
volgens mij staat of je fsb verkeerd, of je mobo ondersteund geen duron.

ik heb afgelopen week een MSI k7n2-delta L gekocht met een duron 1300 erbij. Volgens de handleiding ondersteunde het mobo durons. Mooi niet dus.

geen beeld, niks. Fans gingen wel draaien. Naar de winkel ermee geweest en vanalles geprobeerd, tot ik het zat was. Zij er een xp erin gedaan, en direkt werkte alles. Andere duron erin, en niks deed het meer. Ga naar de winkel en probeer het met een xp. eis service ;)
Ik heb ook zo'n zelfde probleem gehad met de mammaplank van mijn zusje. Het is een Abit maar het type weet ik zo niet. Ze had een XP geen probleem nadat de CPU dood was er tijdelijk een duron in gedrukt, niks deed het meer, een nieuwe xp gekocht en draaien maar weer, terwijl er wel een duron volgens het moederbord boeken ondersteund wordt |:( |:(

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:23

Mentalist

[avdD]

Kijk hier eens : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Neem dat eerst eens door. Er staat nog veel meer in dat wat je tot nu toe geprobeerd hebt. Vergeet een volgende keer dat je een topic wil openen dus niet om eerst de stickies even door te nemen, daar staat namelijk al een heleboel in :P

En geef dan ook de specs van je pc. Want dat is waar het aan ontbreekt in je startpost : informatie. Veel informatie.

En als je zegt "Ander topics" te hebben gelezen, geef dan ook wat linkjes naar wat je precies hebt gevonden in de search. Dan hebben weten ook wij _wat_ jij al precies wel gelezen hebt en wat we dus niet meer als eventuele oplossing hoeven aan te dragen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2003 03:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.