OK, ik heb dus het volgende probleem:
In mijn applicatie wil ik een soort van "variabel paneel" maken, waarin de gebruiker zelf mag bepalen wat erin komt te staan.
Zaken die erin mogen komen zijn:
- Labels
- Textvelden
- Buttons
- combobox
Oftewel wat de gebruiker kan plaatsen heeft zo zijn beperkingen!
Nu zat ik te denken aan een soort van kleine ontwikkel omgeving, zoals Microsoft Access dat heeft bij het maken
van je formulieren. Dit zou ook zo kunnen voor mijn "variabel paneel", enigste is dan nog wel dat ik een formulier met hard
geprogrammeerde panelen en een "variabel paneel", moet toe kunnen kennen aan het "variabele paneel". Maar volgens mij ligt
daar het probleem niet!
Wat ik nu graag zou willen weten is:
- Is hiervoor een component te vinden? (kan namelijk zelfs NIKS vinden, EN ja ik
heb wel degelijk gezocht)
- Als er geen component te vinden is, hoe zou je dit dan moeten maken?
Problemen waar ik waarschijnlijk tegenaan zal lopen zijn:
- het afhandelen van events achter de buttons/textvelden!
- hoe het wisselen tussen design view en form view,
gerealiseerd zou moeten worden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel, en dat het dan ook duidelijk is. Zo niet, vraag dan wat je
wil weten?
Tips, aanwijzingen of wat dan ook zijn op dit moment erg welkom!
In mijn applicatie wil ik een soort van "variabel paneel" maken, waarin de gebruiker zelf mag bepalen wat erin komt te staan.
Zaken die erin mogen komen zijn:
- Labels
- Textvelden
- Buttons
- combobox
Oftewel wat de gebruiker kan plaatsen heeft zo zijn beperkingen!
Nu zat ik te denken aan een soort van kleine ontwikkel omgeving, zoals Microsoft Access dat heeft bij het maken
van je formulieren. Dit zou ook zo kunnen voor mijn "variabel paneel", enigste is dan nog wel dat ik een formulier met hard
geprogrammeerde panelen en een "variabel paneel", moet toe kunnen kennen aan het "variabele paneel". Maar volgens mij ligt
daar het probleem niet!
Wat ik nu graag zou willen weten is:
- Is hiervoor een component te vinden? (kan namelijk zelfs NIKS vinden, EN ja ik
heb wel degelijk gezocht)
- Als er geen component te vinden is, hoe zou je dit dan moeten maken?
Problemen waar ik waarschijnlijk tegenaan zal lopen zijn:
- het afhandelen van events achter de buttons/textvelden!
- hoe het wisselen tussen design view en form view,
gerealiseerd zou moeten worden.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk heb uitgelegd wat ik bedoel, en dat het dan ook duidelijk is. Zo niet, vraag dan wat je
wil weten?
Tips, aanwijzingen of wat dan ook zijn op dit moment erg welkom!