Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben van plan een mp3 speler aan te schaffen. Na een tijdje rondgekeken te hebben ben ik de Philips EXP431 tegengekomen (klik). Dit leek mij wel een leuk apparaatje en ik denk ook wel dat hij goed is, philipsfan dat ik ben. Nu ben ik nog geen winkel tegengekomen die hem had en ik weet ook niet hoe duur hij is.

Heeft iemand ervaring met deze mp3-speler, weet iemand waar deze te koop is en wat de prijs is?

Ik zoek het liefst een winkel in de buurt van Apeldoorn, ik woon namelijk zelf in Uddel.

Misschien hebben jullie nog suggesties voor andere mp3-spelers. Hij moet niet te groot zijn, veel geheugen hebben of 8 cm cd'tjes (zoals de philips) aankunnen. De prijs moet het liefst ook een beetje leuk blijven, ik heb namelijk geen zin 300 euro voor zo'n mp3-speler uit te gaan geven... ;)

Verwijderd

je wilt wel perse een cd-mp3 speler? En wat versta je onder 'de pijst moet wel leuk blijven'? 100/200 euro?

Verwijderd

Topicstarter
Zo veel mogelijk voor zo'n laag mogelijke prijs eigenlijk... :P

Verwijderd

haha ja okey, das logisch.. ;) maar kijk eens naar de 'iBead 100/150', erg leuk dingetje (super klein) voor relatief weinig geld (170 euro voor 128 mb)
topic met paar pics: [url] [rml][ MP3 Speler] I-Bead 100, Deel 3[/rml] [/url]

Verwijderd

Topicstarter
Hmz jah ik weet wel hoeveel 128 MB is :+, ook wel hoeveel mp3 ik er ongeveer op kwijt kan, maar mp3pro is dat gecomprimeerd ofzo? Want ik zou zeggen dat je op 128 MB niet zo heel veel kwijt kunt, iets meer dan een audio-cd.... :?

Verwijderd

128mb is ongeveer 2 CD's (2 uur en 12 minuten) bij 128kbps.
Als je je mp3's op 64 kbps codeert, dan kan er dus 4 uur en 24 minuten op, en zelfs dan klinkt het vaak nog goed. Ik heb zelf dus zo'n muvo 128mb, voor 99 euro bij de Dixons in Zutphen gekocht (vorige week, was aanbieding ivm opening verbouwde winkel, kweet niet of dat nu nog zo is. Normale prijs is geloof ik 119 euro ofzo).

Mijn ervaringen:
+ Ongeveer 12 uur op slechts 1 AAA (mini-penlite) batterij, ik heb er niet met de stopwatch bij gestaan, maar het lijkt in de praktijk wel ongeveer te kloppen
+ Klein en licht enz.
- Zit geen MegaBass funktie op, er zit wat weinig bas in dus, maar er is mee te leven.
- Het overpompen van 128 mb duurt toch wel lang (10 tot 15 minuten)

De volgorde van afspelen wordt bepaald door de volgorde waarin ze gekopieerd zijn, dit kun je zowel voordeel als nadeel noemen, maar vooral wanneer je hier en daar een mp3tje wist, en er daarna weer mp3tjes aan toevoegt, dan worden eerst de lege plekken opgevuld, waardoor de afspeelvolgorde een beetje chaotisch wordt.

Met andere MP3-spelers heb ik geen ervaring, dus ik weet niet of deze nou beter of slechter is dan soortgelijke spelers.

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

sja...tis wel handig dat die dingen zo klein zijn maar 128 mb...das vor mij toch echt te weinig..ben je elke dag mp3 aant verwisselen, en je moet daarvoor dan ook een pc in de buurt hebben.

ik heb een heeeeele tijd geleden een expanium gehad (een van de eerste versies :) ) maar die zoop teveel stroom, op het laatst gingen 2 aa batterijen nog maar 4 uur mee..
En die HD spelers zijn wel heel vet (check ia voor de x-cleff op inkoopacties.net) maar dat is niks voor mij..ben ik dan weer veel te voorzichtig mee, moet je overal op gaan letten dat je maar nergens met je broekzak tegen aan stoot en dat je hem maar nergens laat ligge.

heb daarom net een aiwa XP-ZV77 gekocht, een cd-mp3 speler met jogproof, ID3 tag en alle gebruikelijke functies zoals program/shuffle/repeat/bass/treble etc.
Ding ziet er ooknog vet uit (imo) is mooi wit met de knopjes in een halve cirkel, en kostte maar 100 euri :)

maar kijk even op www.inkoopacties.net bij de mp3 speler ia, daar staan een paar leuke speeltjes tussen, oa de x-cleff, een 20 gig hd mp3 speler voor maar 289 euri.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

>> Gadget Talk
Er is trouwens met wat zoeken wel het eea over te vinden, wel wat ouder

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 19:07:
128mb is ongeveer 2 CD's (2 uur en 12 minuten) bij 128kbps.
Als je je mp3's op 64 kbps codeert, dan kan er dus 4 uur en 24 minuten op, en zelfs dan klinkt het vaak nog goed.
tja het is maar wat je definitie van "goed" is. als het minder dan 160 is dan vind ik het vaak al niet meer goed klinken. ik zou me dus niet te veel dood staren op dat soort dingen. kunt beter wat meer ruimte hebben voor een goeie kwaliteit mp3, want aan de kwaliteit ga je je uiteindelijk toch wel storen....

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-11 20:34

tweakerbee

dus..?

Nee, niet weer de 128kbps vs. 192kbps discussie... :X
Iedereen weet dat je 128 kbps met die brakke oordopjes zeker niet onderscheidt van 160kbps, enkele ranzige Xing encoders daargelaten.

Als de TS graag een MP3 CD speler wil zou ik hem graag door willen verwijzen naar www.mp3cdspelers.nl
Kijk wat ze daar hebben, maar een leuke keus, zoek evt. nog wat met de search hier, maar ga eerst zelf kijken. Wij kunnen toch niet voor jou beslissen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18
en ipv een ibead is iriver ook bijzonder aan te raden, zo'n 200 euro voor 256 mb :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

hm, ik zat zelf te denken aan een Iriver Imp700T

dus in principe 1 uit de Imp series... ik kan alleen op de iRiver website geen informatie vinden over de 700T... Houdt dit in dat dit een verouderde versie is ofzo? of kan ik beter een 550 ofzo nemen?

@ TS: Excuses voor mijn vraag hier.. Anders moet ik ook speciaal een topic ervoor openen, en misschien hebben we hier beiden iets aan :)

edit:

Hm, wellicht is de 550 stukken interessanter.. met features als 15 minuten antishock, mp3, wma, etc... en een afstandbediening :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 13:57 ]

Verwijderd

Je moet hier eens naar kijken: http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=371

132 euro voor een speler met 256 mb geheugen, hier kunnen 3 tot 4 cd's op (afhankelijk van de kwaliteit van de muziek). Hij is vrij klein, en zeer veel voor een redelijk lage prijs. Het enige nadeel is dat ik hem niet zo bijzonder mooi vind. Maar iets mooiere spelers zijn ook weer iets duurder natuurlijk.

Zlef heb ik deze 2 spelers:
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=340
http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=390

Ze werken allebei perfect en ik ben er zeer tevreden mee. Ook met de service van mp3cdspeler.nl ben ik zeer tevreden, dus als ik jou was zou ik daar je product bestellen (prijzen zijn er in de meeste gevallen ook nog het laagst).

Verwijderd

Waarom heb je 2 spelers?

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 21:28

shameblaster

BB4E^Cons

ja 8)7

Cons:::BB4E

Verwijderd

Heb zelf de EXP311 ook van Philips, werkt perfect en doet erg lang met een set batterijen. Ook erg handig aangezien je zo 8 cd's op een 12cm cd knalt!

Verwijderd

Topicstarter
Ah.. veel info :)..

Ik denk dat ik maar eens rond ga neuzen op mp3cdspeler.nl.. daar staat vast wel iets leuks bij :)

Verwijderd

Koop een I-BEAD .. klein, 256 MB, fm radio, voice recorder, geen drivers nodig voor nt+

Ik heb er zelf één en die is heel lievv :9

Verwijderd

Topicstarter
Even gekeken op mp3cdspeler.nl, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik zoek namelijk een mp3 speler voor 8 cm cd'tjes, die niet zo groot is, dus er hoeven geen 12 cm cd'tjes in te kunnen, dan wordt het gelijk weer zo groot. Het voordeel van 8 cm cd'tjes is dat je er veel op kunt zetten en dat het makkelijk verwisselbaar is. Het zou helemaal mooi zijn als er een oplaadbare accu oid in zit.

Eerst zat ik aan een minidisc te denken, maar omdat minidisc opnemen realtime moet gebeuren duurt dat zo lang. Nu hoorde ik dat er ook minidisc recorders zijn die niet realtime opnemen maar alles gewoon snel opnemen? :?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-11 20:43

Nitai

Live the life you love.

Uddel, ja dat heet netmd, maar dat is vrij prijzig imho, maar op de sony site kun je het vast wel vinden, anders gewoon via de search van GoT

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11 22:26

Mooody

elmoody

Ik raad de iRiver 380T aan boven de iBead, die is goedkoper en heeft meer functies...

Als je ietsie meer te besteden hebt, zou ik eens kijken naar de 5gig iPod, die wordt af en toe nog voor 199 euro aangeboden...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Nou ja, die heb ik hier in huis liggen en ook al veel gebruikt. De ene is van mij en de andere van m'n zusje. Maar om het even makkelijk te houden zei ik dat ik er twee had.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 09:32:
Even gekeken op mp3cdspeler.nl, maar ik kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik zoek namelijk een mp3 speler voor 8 cm cd'tjes, die niet zo groot is, dus er hoeven geen 12 cm cd'tjes in te kunnen, dan wordt het gelijk weer zo groot. Het voordeel van 8 cm cd'tjes is dat je er veel op kunt zetten en dat het makkelijk verwisselbaar is. Het zou helemaal mooi zijn als er een oplaadbare accu oid in zit.

Eerst zat ik aan een minidisc te denken, maar omdat minidisc opnemen realtime moet gebeuren duurt dat zo lang. Nu hoorde ik dat er ook minidisc recorders zijn die niet realtime opnemen maar alles gewoon snel opnemen? :?
Er zijn ook MiniDisc spelers die je net als MP3-spelers via een USB-kabeltje vol kunt gooien, dit gaat behoorlijk snel. Ik denk dat dit het beste alternatief is voor je, iig (naar mijn mening) beter dan die kleine discmans (8cm).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik dacht al dat dat die NetMD was, maar dat is erg duur of niet? Qua prijs kan ik het denk ik beter bij 8cm mp3 spelers houden...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ben vandaag de EXP431 tegengekomen bij.. uh... volgens mij Dixons... voor 179,95... hij ziet er erg leuk uit.. Nu vraag ik me dus af of hier mensen met ervaring zijn...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 19:44:
Ja, ik dacht al dat dat die NetMD was, maar dat is erg duur of niet? Qua prijs kan ik het denk ik beter bij 8cm mp3 spelers houden...
NetMD zijn helemaal niet zo heel duur meer, je hebt ze al voor 200 euro, misschin nog wel goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, die ben ik vandaag ook tegengekomen, maar de Philips EXP431 trekt me toch iets meer aan.. :)

Verwijderd

Topicstarter
zo.. heb vandaag even op internet gekeken naar reviews ed. van de philips exp431 en ik kan jullie zeggen.. iedereen vindt hem fantastisch.. bij kieskeurig.nl was het gemiddelde cijfer een 9,4. Dan zou ik zeggen dat het wel een goed dingetje is.. Hij is best duur vergeleken met andere mp3cdspelers, maar hij heeft een fantastische geluidskwaliteit ed.. :) Denk dak van de week maar eens langs de dixons ga, heb toch vakantie duz.. ;)

edit:
Dus als iemand nog verkeerde dingen wil zeggen over deze speler om mij ervoor te behoeden deze te kopen, moet hij wel heel snel wezen... ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 18:33 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:18
behoeden niet, ik kan alleen zeggen dat de mp3 cd spelers van iriver ookals 1 van de besten uit de reviews komen... iriver staat zobieso al aan de top als het om mp3 gaat.. heb er meer vertrouwen in als philips.... ook de feedback en support van iriver is gewoon top :)

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat ook 8cm cd's bij die iriver en hoe duur zijn die irivers?

ben zelf eigenlijk nogal philips-fan :P

edit:
Heb even op de website van iRiver gekeken.. alledrie de mp3 cdspelers van iRiver ondersteunen 8 en 12 cm cd's, mijn bedoeling was eigenlijk dat ik een kleine mp3 speler had, zoals dus de philips, die ondersteunt geen 12 cm cd's, waardoor hij kleiner is.. ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 08:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond dan maar de Philips EXP431 gehaald, het was de laatste.. O-)

Hij is echt super, mooi geluid, mooie vormgevind, best wel licht en hij is klein. Handleiding in 16 talen dus dat is ook niet zo probleem :+ , en uiteraard zat er ook een nederlandse bij, hij is erg kort maar duidelijk.. Hulde aan Philips _/-\o_

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik heb zelf een paar dagen terug de mpman mp-f70 aangeschaft.
€ 179,- bij dixons.

- Doet 50 uur op 1 penlight.
- 128MB intern (SD/MMC uitbreidbaar (verkoper bleef stug volhouden dat MMC niet kon :P))
- Vereist drivers (kan wel 'non-muziek' bestanden bevatten. Ik heb zelf al een pendrive dus maakt voor mij niets uit)
- 4 EQ presets en 1 user!!
- A-B repeat (zag in andere thread dat iemand dat belangrijk vond)
- Fantastich display (zeer duidelijk en ID3 ondersteuning)
- Fantastische geluidskwaliteit
- Flash upgradeable

linkje

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel leuk dingetje zijn, maar ik vind dat geklooi met zo weinig geheugen maar nix, en dan nog duur uitbreiden, dat is voor mij niks, doe mij dan maar een philips exp431 bijvoorbeeld.. O-)

Verwijderd

8 cm CD's?
Zoek je zoiets?
http://www.tweakers.net/pricewatch/17955

Ik geloof dat ik er nog wel eentje heb liggen! Ik gebruik hem niet, omdat ik te lui ben om al die CDtjes te branden/compileren. Heb gewoon een discman :D Interesse? ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Ghehe, zoals je had kunnen lezen heb ik al een Philips EXP431 gekocht.. ;)

edit:
Deze dus: Klik :)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 08:56 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Ik moet ff een paar dingen over de iRiver iMP-150 kwijt:
Goedkoop
Mooi
LCD scherm met backlight
Upgradable
speelt MP3, OGG, WMA en CDA af

MAAR DE BATTERIJEN GAAN NIET LANG MEEJ :'( maar iets van 5 uur :s (nieuwe batterijen). Ik hoop dat dit een productie fout in mijn speler is en dat ik een nieuwe kan krijgen. Wat is jullie ervaring met de levensduur van de batterijen?

ik heb versie 1.05
Pagina: 1