Toon posts:

floppy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
jawel, ik heb een probleem met mijn floppydrive.

Ik weet het, een totaal verouderd stuk hardware, maar mijn pa heeft het nodig.

De computer start niet op en het lichtje blijft branden, of als ik de drive uitzet in de bios start de computer op, maar werkt de floppy niet. Net een nieuwe gekocht, en het is nog steeds het geval. Weet iemand raad??

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Mischien de kabel ?

PSN: mug_8pm

Verwijderd

zit je kabel er niet gedraaid op?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 04 december 2000 09:20 schreef pasjoo het volgende:
zit je kabel er niet gedraaid op?
Toen mijn vorig diskettestation hetzelfde probleem had, en ik de kabel omdraaide kwam er rook uit. Daarmee dat ik een nieuw gekocht heb...

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 09:22

Muggie

8 pm

Een blijvend brandend lichtje op je floppy wijst toch meestal op een defecte of gedraaide kabel.

Hang je diskdrive dan eens aan een andere pc, en probeer op die pc ook eens je kabel.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Dit is vast en zeker je floppy kabeltje, wat of op het moederbord of op de drive of op beide :? fout zit!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op maandag 04 december 2000 12:27 schreef tineau het volgende:
Dit is vast en zeker je floppy kabeltje, wat of op het moederbord of op de drive of op beide :? fout zit!
HaHaHa :)
Dat laatste maakt wienig uit hoor. Als ze aan beide kanten fout zitten .. zittie weer goed. (ik maak geen fun om je ofzo hoor,en maak je hier ook niet uit voor dom. Vondt 't wel geinig).

Goed ... je hebt dus zo'n flop flatcable. Deze heeft een rode draad aan 1 kant.
Er is een regel dat je dus 'rood' op de 0 (nul) moet doen van de connector op je mobo. Er staat niet altijd 0 op geprint, maar ook wel eens een 1.
De andere kant van de flatcable moet op de flop ook op de 0/1 maar vaak staat deze er niet of valt er iets anders over heen. Echter staat de 0 altijd aan de voeding kant.
Oftewel 'rood' bij de voeiding.
Draai je de kabel dus aan beide kanten om, dan zittie alsnog goed.
Zit de kabel aan 1 v/d kanten fout, dan zal het LEDje meteen aangaan als flop/mobo onder spanning staan. Dit duidt dus op een verkeerd aangesloten kabel (eventueel een defecte kabel).
Oplossing, de kabel controleren op aansluiting.
Van een doorgebrande flop heb ik in c/m deze feiten nog nooit gehoord.

Suc6
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
bedankt. Het probleem is intussen opgelost. Máár de 0-kant moest wel weg van de stroom (die stond trouwens aan de andere kant dan bij mijn oud ex-rokend-diskettestation.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

:( sorry :(

And The Only One

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op maandag 04 december 2000 11:15 schreef ToG het volgende:

[..]
Toen mijn vorig diskettestation hetzelfde probleem had, en ik de kabel omdraaide kwam er rook uit. Daarmee dat ik een nieuw gekocht heb...
Heb jij je floppy drive opgeblazen doordat je alleen je flatcable had omgedraaid.
Of heb jij je voedingskabel omgedraaid :?.
Je ktijgt dan idd een leuk effect. >:)

And The Only One

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
Dat laatste maakt wienig uit hoor. Als ze aan beide kanten fout zitten .. zittie weer goed
Niet waar punt! De twist in de kabel zit niet in het midden, dus als je hem verkeerd om doet, zit hij of links of rechts. ten op zichte van het midden........ denk daar maar eens over na.
Pagina: 1