lpt1 als com3 configureren

Pagina: 1
Acties:

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
Kan dat?! ik probeer t onder w2k, en kan wel m'n lpt1 als com3 installeren, met de goeie irq's / dma's enzo, maarja, krijg een uitroeptekentje, en dat is niet zo gek eigenlijk. Maar is het mogelijk?! want ik heb net de verkeerde convertor gekocht voor een oude modem. (e tech e56rvp+). daar zit een lpt stekker aan de achterkant, maar ik was even vergeten dat het mobo een male com1/2 port had.

Zoniet, dan moet ik morgen terug rennen voor een goeie converter plug..

traktor scratch!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Nee dat is niet mogelijk, de techniek van parallele poorten (LPT) en seriele poorten (COM) is gewoon te verschillend. Zelfs als zou je de naamgeving onder Win2000 kunnen aanpassen, dan nog zou je modem niets doen....

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het modem heeft geen parallelle maar een seriele aansluiting. Die is breed, DB-25, die aansluiting wordt voor zowel parallelle als seriële poorten gebruikt. Je kunt 't best een verloop kopen van DB-9 female naar DB-25 male, voor seriele poorten. Dan kun je het modem op com1 of com2 zetten en werkt ie.

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
jup :) dat had ik in de winkel moeten bedenken.. nouja.. 't is nu wachten tot morgen dan maar!! wel gek dat er dan zo'n lpt1 of uh, db-25 aansluiting achterop de modem zit... pff. goeie oude tijd !

traktor scratch!

• Erikie

Erikie

www.erikie.nl

Topicstarter
hjmmm toch gek.. In windows 98 heb ik de mogelijkheid om lpt1 als communicatie poort in te stellen voor bijvoorbeeld een modem.. is dit erg uit de tijd?! ps, ik ga toch morgen een goeie converter halen (db25 - db29) dus zou het moeten werken.

traktor scratch!

Verwijderd

De mogelijkheid om LPT als modem in te stellen heeft zijn toepassing middels parallelle nulmodem kabels, waarmee je een budget 1-op-1 PC 'netwerkje' kunt maken (Dos: InterSvr.exe / Interlnk.exe - Windows: Direct Cable Connection) :
- http://www.mccm.aktu.nl/millennium/milc/hardware/topic_4.htm
- http://users.pandora.be/peterna/osp/Kabel%20cursus.pdf

De 25 polige aansluiting op het bewuste modem is een seriële poort. Vroeger zaten er bij muizen converters, die kun je evt. ook gebruiken icm met een 9-9 polige seriële kabel, mocht je die hebben, maar het beste werkt een DB25-DB9 kabel (en neemt ook de minste ruimte in).

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Erikie schreef op 07 October 2003 @ 23:43:
hjmmm toch gek.. In windows 98 heb ik de mogelijkheid om lpt1 als communicatie poort in te stellen voor bijvoorbeeld een modem.. is dit erg uit de tijd?!
Er hebben verschillende series modems bestaan die ook op de parallelle poort konden worden aangesloten, en dan had het modem dus 2 DB-25 connectoren, eentje voor de seriele, en een voor de parallelle poort.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 03:54:
De mogelijkheid om LPT als modem in te stellen heeft zijn toepassing middels parallelle nulmodem kabels, waarmee je een budget 1-op-1 PC 'netwerkje' kunt maken (Dos: InterSvr.exe / Interlnk.exe - Windows: Direct Cable Connection) :
- http://www.mccm.aktu.nl/millennium/milc/hardware/topic_4.htm
- http://users.pandora.be/peterna/osp/Kabel%20cursus.pdf

De 25 polige aansluiting op het bewuste modem is een seriële poort. Vroeger zaten er bij muizen converters, die kun je evt. ook gebruiken icm met een 9-9 polige seriële kabel, mocht je die hebben, maar het beste werkt een DB25-DB9 kabel (en neemt ook de minste ruimte in).
Pas even op met die 9-25 pins convertors die bij seriele muizen wel eens meegelevert werden:
daarin zijn niet altijd alle signalen doorverbonden, sommige doen het wel, sommige niet.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1