Mac OS-X-like screensaver

Pagina: 1
Acties:

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Sinds een paar weken hebben wij hier op de zaak een ibook staan om onze webprojecten te testen.
Nou heeft dit beestje de eigenschap om na een minuut of 10 een geweldig mooie screensaver te tonen waarbij afbeeldingen langzaam over het beeld bewegen en in en uit-faden. Nou ben ik dus helemaal verliefd geworden op deze screensaver en wil ik m dus ook op mijn pc thuis hebben! :)

Weet iemand waar ik ergens een dergelijke screensaver kan vinden? Die standaard screensaver in windows doet ook wel zoiets, maar die is me nog niet smooth genoeg zeg maar. 8)

Als iemand iets weet, dan hoor ik het graag!

Verwijderd

Eh, wat doet ie nu psies? Plaatjes laten faden zijn genoeg dingen voor, maar dit doet net iets anders begrijp ik?

• Coyote
veel meer doet ie niet eigenlijk.

Het enige extra wat ie nog doet is dat naast het faden tussen plaatjes zelf ook tijdens het tonen van een plaatje een soort in- of uit-zoom-actie wordt uitgevoerd op dat plaatje. Je hebt dus continu rustig bewegend beeld.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

waarschijnlijk doel je op de Flying Icons screensaver, deze maakt gebruik van juist de mogelijkheden van de Quicktime-integratie in Quartz (een laag onder de interface-laag) end ee vctor-gebaseerde mogelijkheden van de iconen.

Hij toont de iconen van de applicaties die op die machine geinstalleerd zijn en in eerste instantie de actieve applicaties.
ik vermoed dat dit technisch slecht mogelijk zou zijn op de PC, alswel enorm veel werk zou zijn om hiervan een (slechte) kopie te maken, waarschijnlijk is hij gewoonweg niet te krijgen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik weet welke je bedoelt - inderdaad een mooie screensaver onder MacOSX. Ik heb er één lopen die erop lijkt. Kijk maar wat je ervan vindt (is iig freeware :) )
http://www.greggman.com/nostalgic/
Je wijst gewoon een map met foto's of zoiets aan en stelt wat details in en gaan.

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:34:
Ik weet welke je bedoelt - inderdaad een mooie screensaver onder MacOSX. Ik heb er één lopen die erop lijkt. Kijk maar wat je ervan vindt (is iig freeware :) )
http://www.greggman.com/nostalgic/
Je wijst gewoon een map met foto's of zoiets aan en stelt wat details in en gaan.
Dat is inderdaad wel een erg mooi screensaver :9 en lijkt inderdaad goed op die van MacOSX.

• Coyote
dit was inderdaad precies waar ik naar op zoek was! Werkt precies als die van MacOSX :)

Thanks NoFastMem!!
Pagina: 1