[Optiplex GX260] Voeding standaard ATX?

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Iemand heeft een Dell GX260 kastje met voeding te koop. Persoon zelf weet niet of dit een voeding is die op een standaard ATX mobo-connector past.

Wetende dat merken als Compaq en Dell nog wel eens afwijkende aansluitingen hebben, ben ik bang dat ik mijn mobo'tje frituur.

Is er iemand die weet of deze specifieke voeding gewoon ATX-compatibel is? Vond alleen op het forum van Dell.com dat de moderator zegt specifiek de standaard voeding te bestellen als deze defect mocht raken en geen andere. Maar ja, dat moet ie waarschijnlijk van zijn baas zeggen...

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 19:51

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

ik kan niet zeggen dat er echt duidelijk iets over te vinden is op de Dell site, maar de layout van het bord dat erin hoort lijkt me toch een behoorlijk normale ATX-connector op te zitten. link

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Maar ik zag in een ander topic een waarschuwing van iemand; misschien past alles wel, maar ze kunnen wat draadjes verwisseld hebben waardoor er te veel spanning op sommige van de aansluitingen kan komen, kortsluiting etc.

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-02 19:51

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Tsjah, dat zou natuurlijk kunnen, maar ik verwacht het niet.

Wat een mogelijkheid is: koop die kast, druk er een oud ATX mobo in dat je niet meer gebruikt, en als dat werkt, ben je klaarr ;) Dan weet je voor 99% zeker dat het een normale ATX voeding is.

Let wel op: de voeding is 250 W dacht ik, dus een "mega-zwaar" systeem kan er niet in :).

Ook vervanging is lastig, het formaat is nogal afwijkend.

Je kunt natuurlijk ook tegen de verkoper zeggen dat je 8 dagen de tijd wilt om te testen en om te kijken of ie voldoet, binnen 8 dagen moet je wettelijk een koop-overeenkomst ongedaan kunnen maken.

Wil je het testen en heb je niet een mobo&proc liggen dat je wilt / kunt opofferen / missen, mail me dan ff, zie profile :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
250W zegt nix over de kwaliteit van de voeding. Ik trek hier met een Astec 200W voeding met gemak een Duron 1200 op een ECS K7S5A met 256MB SDRAM en een ATi Radeon 8500 64MB, of een Athlon XP 1800+ op dezelfde config met een Geforce2 GTS, en die dingen doen het beter dan die codegen 300W voedingen (genereren een vertical screen of death bij Radeon 8500 kaarten :( )

Wat betreft de pinlayout: ik ben over het algemeen gewend van Dell dat het een doodnormale ATX stekker is...

MAARRRR...
met compleet andere bedrading :(

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
_JGC_ schreef op 07 October 2003 @ 22:15:

Wat betreft de pinlayout: ik ben over het algemeen gewend van Dell dat het een doodnormale ATX stekker is...

MAARRRR...
met compleet andere bedrading :(
KABOEM dus?

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

FF googlen voor de Pin lay-out van een standaard atx-voeding, eventjes de gnd met de aan/uit verbinden en meten......klaar.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:53
Nee, helemaal nix. Dingen gaan gewoon niet aan, want behalve het ontbreken van 3.3V lijnen staat de PSON draad ook op een compleet andere plaats.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Ik heb op mijn werk ook een tijdje met Dell Optiplex computer gewerkt.. Ik kan je vertellen dat het hier NIET om standaard ATX voedingen gaat... Sterker nog, ik heb hier thuis nog een Dell voeding liggen uit een Dell Optiplex GX110... ik zal even een fotootje maken...

<edit>

Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~roelandstoter/dellatx01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dse.nl/~roelandstoter/dellatx02.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door all_by_myself op 08-10-2003 11:29 ]

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 20:08

RumaNoV

Folding

Sorry voor de bump..

Heb hier nu ook een ATX voeding uit een dell optiplex, ik wou deze even testen.. Ik zoek dus achter het groene draadje... maar mijn verbazing was groot toen ik het groene draadje niet vond. Bijna al de kleuren van de kabels zijn anders of steken anders t.o.v. een standaard ATX voeding.

Is er een mogelijkheid om de voeding toch te testen en kan ik ze gebruiken in een ander systeem? Als ik ze nu aansluit op een ander moederbord dan doet de voeding niets :(

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:18

_Ernst_

Mark It Zero!

Voor pinouts van voedingen kun je in dit topic kijken. Daar staat ook een pinout van Dell tussen:
[rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]
misschien is het zo'n soort connector?

Last.fm

Pagina: 1