Welk AV-Programma (dat geen IE nodig heeft)

Pagina: 1
Acties:

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een goed en makkelijk antivirus programma dat GEEN Internet Explorer nodig heeft. Ik gebruik namelijk windows98lite en heb IE er helemaal uitgesloopt en als ik nu norton of McAfee wil installeren zeuren die dat ik geen Ie heb en of ik die alstublieft wil installeren. Niet dus maar nu zoek ik nog wel een goed av-programma. Iemand suggesties?

Verwijderd

Die melding is imo alleen maar omdat de helpfiles op HTML steunen.
Heb je al geprobeert die foutmelding te negeren en toch te installeren?

Kaspersky AVP is imo een goede AntiVirus programma, maar ik heb geen idee in hoeverre die op MSIE steunt.

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Volgens mij gebruiken ze IE wel voor meer als alleen de help files. NAV2002 gaf namelijk bij sommige systemen een IE script error als je bv het optie scherm wilde openen.

• engessa
  • Niet online
Als ik probeer te installeren geeft hij aan dat ik IE moet downloaden vanaf www.microsoft.com/ie en een 'ok'-button. Kan dus niets skippen.

En Kapersky geeft geen foutmeldingen bij het installeren maar draait voor geen meter. Tenminste, de trial versie.. Blijft gewoon hangen als je ergens op klikt.

Nog meer ideeen?

[ Voor 42% gewijzigd door engessa op 07-10-2003 17:23 ]

• engessa
  • Niet online
Doet u maar een slotje, ik heb NOD32 gedownload en damn.. das nog eens snel en makkelijk! En in andere topics stond ook dat hij nog eens goed en veilig is. Gelijk maar even aanschaffen als ik mijn creditcard heb!

Danke vur die reakties iig.

Verwijderd

Moet je wel nog een Anti-Trojan bij installeren..

Verwijderd

Nod32, ik zal ook eens kijken. Ik vraag me alleen nog af of die KAV ook zo erg op MSIE steunt dat hij het niet doet bij jou.

Schouw, als 'GoT KAV expert', heb jij enig idee?

Verwijderd

Mja, met zulke dingen hou ik me normaal niet bezig, maar heb even op de site gekeken..

KAV personal pro:
Software and Hardware requirements:

Processor: Intel Pentium
Pre-installed operating system: Windows 95/98/Me, or Windows NT 4.0 Workstation (Intel) with ServicePack 3 or higher, or Windows 2000 Professional, or Windows XP Home Edition, or Windows XP Professional
If running under Windows 95/98/NT 4.0 Workstation, the computer must have pre-installed Microsoft Internet Explorer (IE) v. 4.01 (SP2) or higher
RAM: 64 MB minimum (128 MB for NT/2000)
Free hard disk space: 9 MB
KAV personal:
System Requirements

Processor: Pentium-II 300 MHz
RAM: 64 MB
Available hard disk space: 9 MB
OS: Windows 98/ME, Windows NT Workstation 4.0 (or higher) with service pack 3 (or higher), Windows 2000 professional, Windows XP Home Edition, Windows XP Professional
Under Windows 98/NT 4.0 Workstation the computer must have Microsoft Internet Explorer (IE) v. 4.01 (SP2) or higher
Lijkt er dus op dat IE nodig is...

Edit:
Het kan ook zijn dat ze IE 'verplicht' stellen omdat anders de script checker kuren kan vertonen, misschien eens navragen straks..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 13:37 ]

• engessa
  • Niet online
NOD32 werkt niet tegen trojans enzo? Bedank voor de tip, zal ik daar ook nog naar opzoek gaan. Nog iemand een goed programma daarvoor wat geen IE nodig heeft?

Verwijderd

Trojan Hunter, denk ik..
Zal ik ook nog even navragen.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Is AVG misschien iets? Ik gebruik deze al een tijd en ben er tevreden mee (de FREE edition).

www.grisoft.com
Minimal hardware configuration which can be used for AVG installation is a PC with 486, 32 MB RAM memory and 15 MB free space on the hard drive.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

• engessa
  • Niet online
ReCreator schreef op 08 October 2003 @ 13:58:
Is AVG misschien iets? Ik gebruik deze al een tijd en ben er tevreden mee (de FREE edition).

www.grisoft.com

[...]
Ziet er ook wel goed uit.. Het word steeds lastiger om een goed programma te kiezen. Maar deze is wel gratis en word ook wel goed beoordeelt zie ik. Hmm.. Lastig!

En aangaande een anti-trojan programma, ik zoek dit soort programma's voor mijn pc waarop ik vooral aan het gamen ben. Het moet dus een programma zijn wat niet gaat zeuren als ik online ga gamen zoals veel firewalls!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ik hoor AVG nooit :) Hij is dan ook niet super uitgebreid... maar hij scand alles wat ik doe (is al genoeg tegen virussen eigenlijk) en heeft e-mail scan... ook leuk. En als mn PC s'nachts aanblijft, gooit ie er automatisch een full scannetje overheen...

Hij doet het trouwens wel goed, want hij heeft me al een aantal keer geholpen met een virusbestrijding :D of voorkomen..

Ow jah, ook niet geheel onbelangrijk... is er een update, dan download ie die ook...

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Pagina: 1