[T.net serversoftware]

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-03 20:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Beetje onduidelijk waar ik dit moet posten, dus ik hoop dat hij heen en weer gebounced wordt tussen nos, it, nt, la en ffb ofzo ;)

Ik lees in reviews: Tweakers.net serverpark bijvoorbeeld dat jullie Boa gebruiken voor statische content. Ik ben eens wat gaan zoeken op GoT en lees dat jullie inmiddels overgestapt zijn op thttpd. In de "huidige" Tweakers.net FAQ staat enkel nog Apache gemeld... Ik ben heel benieuwd wat jullie op dit moment effectief gebruiken, niet in de laatste plaats omdat ik zelf ook voor een dilemma sta om een extra server puur voor statische content in te richten, en dus ook naar een Boa, thttpd of ander alternatief wil uitwijken. En tja, waarom zou ik de verschillende servers testen als anderen met gemiddeld "iets meer" hits mij al voor gegaan zijn in het testen ervan... Ik zit er niet op te wachten om met valleen en opstaan een productieserver in te richten ;)

Gewoon beetje algemene discussie mbt dit onderwerp is natuurlijk ook gewoon intressant. :)

Verwijderd

IT --> TFF me dunkt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Atm draait de FP/GoT op een viertal webservers die het met enkel apache goed bij kunnen houden.
Bij Fok wordt gebruik gemaakt van apache met de Tux accelerator voor de statische content.

Boa was best aardig, maar het organisatiegedoe eromheen maakte het wat lastig, thttpd werkte nogal buggy meen ik.

Kees weet er verder meer over dan ik.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ACM schreef op 07 October 2003 @ 17:22:
Atm draait de FP/GoT op een viertal webservers die het met enkel apache goed bij kunnen houden.
zijn die 4 enkel de webservers of tel je nu de db servers mee? en worden de queries eigenlijk op een db server of webserver uitgevoerd? :)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:08

ripexx

bibs

G33rt schreef op 08 October 2003 @ 18:39:
[...]

zijn die 4 enkel de webservers of tel je nu de db servers mee? en worden de queries eigenlijk op een db server of webserver uitgevoerd? :)
Queries worden uitgevoerd op de db server waarna de output wordt terug gegeven aan de webserver.
In totaal zijn er 7 servers in gebruik voor T.net en GoT.
Een centrale file server voor alle images enz., tevens webserver en db server voor GoT search
Twee db servers: FP, GoT
Vier appro dual xeon webservers

buit is binnen sukkel

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ripexx schreef op 08 oktober 2003 @ 18:47:
[...]
Queries worden uitgevoerd op de db server waarna de output wordt terug gegeven aan de webserver.
het aantal wist ik al (is zo in kees' .plan te zien), maar bedankt voor deze informatie :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

G33rt schreef op 08 October 2003 @ 18:39:
Die zijn web/"applicatie"-server, maar meer niet nee.

Daarnaast is er dus een DB voor de FP en een voor het forum en de fileserver, die de webscripts, images, etc deelt aan de servers en daarnaast GoT-searchengine speelt.
Doordat ie dat doet draait ie een webserver, maar hij is verder niet opgenomen als "webserver voor got/tnet".
Pagina: 1