Toon posts:

Mozilla FireBird loop vast met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist Mozilla FireBird geïnstalleerd, maar loopt vast met opstarten.

Heb ook geprobeerd om in de shortcut "-p" mee te nemen voor het aanmaken van een profiel, met opstarten. Dit werk wel, maar verder stopt het prog ermee met openen van de www.mozilla.org website.

Heb dit probleem overigens nergens anders kunnen vinden ...

Iemand een suggestie ??? Please ...

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vast?

Umm, waar eindig je uit..op de www.mozilla.org website ofzo? Dat is normaal :-)

Maar kun je daarna nog browsen..enzo...

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
nop. Kan niet browsen, ook de pagina (website) word niet wergegeven, ...
Het lijkt er bijna op dat hij vast loope met het ophalen van de website of zo ...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Is het niet een personal firewall die toegang tot internet blokkeert?

Geef anders even een klein beetje relevante info, zoals OS, Firebird versie, netwerkindeling en enige relevante software zoals FW, vscan etc ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik standaarg WinXP Pro, zakelijke internet verbinding, LAN: 1000.0 Mbps
Firebird 0.6.1 (nieuwste, net gedownload van de mozilla.org website).

Ik moet er alleen wel bij vermelden dat ik exact hetzelfde probleem ook heb gehad met win2000 ,...

We hebben hier wel een firewall, maar dat zou toch niet uit moeten maken ??

Verwijderd

Topicstarter
Is er toevallig niet een Mozilla versie nodig waar firebird de engine van gebruikt of zo ??
Die heb ik namelijk niet geinstalleerd ... ??

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
heb je eens alles proberen te verwijderen?

Dus niet alles de firebird dir maar ook uit de documents en settings sub folder de firebird/mozilla files?

specs

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 20:49
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 15:32:
Gebruik standaarg WinXP Pro, zakelijke internet verbinding, LAN: 1000.0 Mbps
Firebird 0.6.1 (nieuwste, net gedownload van de mozilla.org website).

Ik moet er alleen wel bij vermelden dat ik exact hetzelfde probleem ook heb gehad met win2000 ,...

We hebben hier wel een firewall, maar dat zou toch niet uit moeten maken ??
Je zit ergens bij een bedrijf? Blokkeert die firewall niet gewoon alle verkeer naar buiten en moet je een proxy server instellen?
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 15:40:
Is er toevallig niet een Mozilla versie nodig waar firebird de engine van gebruikt of zo ??
Die heb ik namelijk niet geinstalleerd ... ??
Nope, dat is het mooie van FB, unzippen en browsen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vandaag voor het eerst uitgapakt, hij word aangeleverd in een .ZIP bestand, die je dan uit moet pakken ...
In Docs and sets staat helaas helemaal niets wat ik aan firebird kan koppellen, maw, er staat niets van Firebirt in mijn documents and Settings...

Verwijderd

Topicstarter
Nop, alle verbindingen naar buiten zijn voor mij gewoon beschikbaar. Heb nog nooit ergens last mee gehad, behalve ftp, dat moet wel passive zijn, voor de rest geen dingen die ik er de schuld van an geven...

Zalk wel eens vragen voor de zekerheid ..
Je weet maar nooit, maar het is toch raar dat IE, Opera, NS gewoon vlekkenloos werken ...
ThaRups schreef op 07 October 2003 @ 15:55:
[...]

Je zit ergens bij een bedrijf? Blokkeert die firewall niet gewoon alle verkeer naar buiten en moet je een proxy server instellen?

[...]

Nope, dat is het mooie van FB, unzippen en browsen :)

• DaRace
  • Laatst online: 03-10-2023
ik heb hier het zelfde probleem op XP met alle service packs en patches. Ik ben zeer geinteresseerd in een oplossing. Ik verbind via een wireless router naar een kabel aansluiting van multikabel.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
firebird zet wel stuff in je docs en settings, alleen als het goed is moet je wel "show hidden files" aan hebben staan, want volgens mij staat ie in aplication settings ofzo, iets wat normaal verstopt is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
er staan idd wel dingen in de Documents and Settings, heb alles verweiderd, alleen zonder resultaat :(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee waar mozilla heeft opgeslagen dat hij naar de www.mozilla.org website gaat ??
Mischien dak dan dat adres kan vervangen door een ander om te kijken of het daar aan licht.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dat staat in je prefs.js:
user_pref("browser.startup.homepage", "http://gathering.tweakers.net/"); :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing :D
Probeer om je LAN te disabelen en dan wederom op te starten ..
Firebird zal dan zeggen dat hij de pagina niet kan vinden (www.mozilla.org could not be found. Please check the name and try again). Hij werkt dus wel, alleen licht het aan een andere factor. Ik vermoed toch dat onze firewall er op de ene of andere manier mee te maken heeft ...

Als ik dan na die alert mijn LAN weer enabel, en een web pagina open in Firebird werk hij wel gewoon ...

Raar hoor, allemaal ....

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 17:05 ]

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-03 16:47

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Maak je in je oude browser (Internet Explroer) misschien gebruik van een proxy / automatisch configuratiescript?

Wat ik niet helemaal begrijpt is dat jij meldt dat hij vast loopt. Wat bedoel je daar mee? Lukt het alleen niet om een pagina op te vragen, of zijn daarna alle GUI elementen onbedienbaar en is Firebird bevroren? Kun je bijvoorbeeld nog naar het Preferences dialog?

|_____vakje______|

Pagina: 1