Hoe krijg ik deze spot aan?

Pagina: 1
Acties:

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:39
hallo mensen,

Ik ben al een halve dag aan het kloten met CorelPhotoPaint 11 & KPT6, maar ik krijg deze spots maar niet fatsoenlijk "aan". Met coreldraw mbv lenzen krijg ik de kleur niet goed, bij KPT6 met lightning plug in, kan ik het licht niet richten (ik kan alleen zonnetjes maken :+). Ik namelijk geen photoshop (ik zou ook eerlijk gezegd niet weten hoe het daarmee zou moeten). Misschien dat jullie me een tip kunnen geven, of een voorbeeld. Hier de spot:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/theeuwke/pics/dualspot.jpg

Je moet zelf maar ff de locatie van het plaatje copy&paste, om hem op vol formaat te krijgen, want ik weet niet hoe ik een link achter een plaatje moet plaatsen. (staat niet echt duidelijk in de faq.

[ Voor 22% gewijzigd door houthakker op 07-10-2003 15:20 ]

Specs

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
CorelDRAW=vector. Probeer het in CorelPAINT of liever Photoshop, of in ieder geval een bitmap georienteerd programma. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• houthakker
willem169 schreef op 07 October 2003 @ 15:18:
CorelDRAW=vector. Probeer het in CorelPAINT of liever Photoshop, of in ieder geval een bitmap georienteerd programma. :)
Sorry, hal altijd die onderdelen door elkaar, voor mij is corel altijd corel, maar ik bedoel natuurlijk corel photopaint

Specs

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

laat eens zien wat je tot nu toe hebt?
en natuurlijk een vb van wat je wilt bereiken...

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
misschien iets proberen met gradients?

Verwijderd

offtopic:
Heel erg offtopic dit: Weet jij waar ik die lampen kan bestellen ergens? Wat de fabrikant is, zoek ze al heel lang maar kan ze neit vinden? Urletje naar de website mag toch wel?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@mabit: kijk is rond bij osram

ik denk dat je dit met gradients moet oplossen, maar makkelijk word het niet.

zoek is 2 plaatjes op van 1 lamp waar de ene wel aan is en de andere niet, dan kan je het daar van afkijken ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:29
Heeft Massive die dingen niet gewoon in het assortiment? Waarom wil je die lamp overigens aan laten lijken? Kun je niet 2 foto's combineren?

[ Voor 14% gewijzigd door djluc op 07-10-2003 18:03 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welke kleur licht moet het zijn? Gewoon wit? * RobIII heeft 'm gefotosjopped :P
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dualspot1.jpg
Het origieneel (veel groter) wil ik je wel mailen.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 07-10-2003 18:11 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• houthakker
Ik heb niet de middelen om dat ding al "aan" te foto graferen, daarom wil ik het soepen. Ik zal eens kijken of ik strax kan posten wat ik al heb/had.

Specs

• houthakker
RobIII schreef op 07 October 2003 @ 18:09:
Welke kleur licht moet het zijn? Gewoon wit? * RobIII heeft 'm gefotosjopped :P
Gewoon, standaard par38 lamp, geen kleur. Let mee see :P

mmm, jammer, maar het licht uit zo'n lamp is toch echt een beetje geelig, overigens, zou je misschien een andere achtergrond kunnen gebruiken? zodat ik de spot straal zou kunnen zien :)?

[ Voor 34% gewijzigd door houthakker op 07-10-2003 18:12 ]

Specs

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geler (misschien iets té):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dualspot2.jpg

Ben effe eten, ben met een uurtje of 1 a 2 weer terug....

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 07-10-2003 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• houthakker
mmm, ok, kleur misschien nog niet helemaal, maar voor de verder rest best goed! Ik zie in ieder geval een verschil, bij mij werd het aan de bovenkant nog "effen" door de lens, dus zag er erg nep uit, of leek dat gewoon de bovenkant van de lamp beschildert was.

Specs

• Dark Blue
  • Laatst online: 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hey, als je handig bent kun je zo een trial versie van Paint Shop Pro downen, dat is even onder de maat, maar het kan er wel mee. Want het is leuk dat je een topic opent omdat je een vraag hebt, maar het is niet de bedoeling dat jij je voorkeuren opgeeft en wij het voor je mogen soepen!
Als je een opdracht aanneemt moet je ook weten dat je het zelf kunt, blijk je het niet te kunnen dan kun je hulp vragen, leren of het uitbesteden, maar mij bijvoorbeeld krijg je niet zover dat ik voor jou het werk ga lopen doen. No flame intended, maar denk er even over na.

Ik kan je wel een tip geven, ik neem aan dat je nu een lichte elips over je lampglas heenzet en daarvan de transparantiewaarde verandert. Als je dat doet krijg je ook inderdaad een waas over je lamp heen. Kun je de modus van de layer misschien anders instellen? In Photoshop kun je uit diverse blendmodes kiezen, zoals Overlay, Lighten, Dodge, of Screen. Is dat in Corel Photopaint ook mogelijk?
De laatste keer dat ik CPP gebruikte was ruim 3 jaar geleden... ;) dus ik weet het zo niet meer uit mijn hoofd.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Licht op een witte achtergrond is natuurlijk moeilijk, je kan de lichtstralen laten zien, dan lijken ze meer aan.. Dat is imho mijn idee :P

|>

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Simon schreef op 07 October 2003 @ 19:09:
Licht op een witte achtergrond is natuurlijk moeilijk, je kan de lichtstralen laten zien, dan lijken ze meer aan.. Dat is imho mijn idee :P
Ik zie het zo ver komen dat RobIII er nog eens een gekleurde achtergrond achter gaat soepen ook, die dan natuurlijk ook weer in een bepaalde kleur moet komen. :w

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Welk kleurtje moet de achtergrond hebben? :P Effe een hex waarde posten ofzo (RGB mag ook)

Experimentje met oranje (nee, ik ben geen chauvinist :P )
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/dualspot3.jpg

De "stralen" staan nog niet helemaal op de juiste plek, maar dat komt wel goed ;) Maar an sich is de foto eigenlijk iets te "kil" om echt mooi te kunnen maken. De belichting was wat hard op het origineel.

[ Voor 113% gewijzigd door RobIII op 07-10-2003 20:31 ]

Over mij

• houthakker
Dark Blue schreef op 07 October 2003 @ 19:15:
[...]

Ik zie het zo ver komen dat RobIII er nog eens een gekleurde achtergrond achter gaat soepen ook, die dan natuurlijk ook weer in een bepaalde kleur moet komen. :w
Helemaal niet, ik wil gewoon weten hoe ik een beetje realistisch licht kan maken. M'n collega had wel wat tips, maar dat gaf niet echt voldoening, ik wil nou namelijk ook wel weten hoe je dat maakt :P. Ik ben overigens best handig in Corel PhotoPaint, maar het gaat er niet om of je weet waar alles zit, maar hoe je het moet toepassen, een aangezien ik niet op een grafische opleiding zit.

Specs

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Is 't plaatje nou verder wel goed? Kan ik het PSD-tje weggooien? Of moet je 't nog hebben of moet ik het nog veranderen?

...enne... Graag gedaan hoor :|

Over mij

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

RobIII schreef op 13 October 2003 @ 23:05:
* Dark Blue aait RobIII

Overal trek je lering uit. Dus dit zal best wel niet voor niets zijn geweest. Misschien kun je hem nog in het 2d topic posten?

• Cresso
  • Laatst online: 19-06-2020
Ik vond het ook wel een geinige oefening om snel een realistisch beeld te creëren. Zie hier het resultaat.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~gjdeuren/dualspot.jpg

Tips:
* bedenk goed waar het licht vandaan komt, of maak het zo dat het lijkt of het licht van een bepaalde kant komt.
* let op glans op het object zelf om 'lichtbronnen' te vinden
* gebruik deze gevonden in lichtbronnen in je achtergrond en schaduwen
* nieuwe lichtbronnen aanmaken van je lampen, kijk goed welke richting ze op staan

Photoshop (werkwijze):
* verwijder de witte omgeving
* selecteer het object, maak een nieuwe layer en vul deze selectie met zwart
* resize je schaduw naar gewenst effect en vorm
* blur effect toepassen
* opacity omlaag van je schaduw layer
* twee gradients op 2 layers maken
* gebruik layermask om het soepel in elkaar over te laten lopen
* trek twee cirkels rondom de lampen, layerstijl op 'lighten' zetten, opacity omlaag
* layerstyles toepassen; outer glow (je object kopiëren en daarop een blur toevoegen kan natuurlijk ook)

Als je het met wat handigheid doet, ben je met een halfuurtje klaar denk ik.

• houthakker
RobIII schreef op 13 October 2003 @ 23:05:
Is 't plaatje nou verder wel goed? Kan ik het PSD-tje weggooien? Of moet je 't nog hebben of moet ik het nog veranderen?

Harstikke bedankt hoor! Ik heb er weer wat van geleerd,

Ook Cresso, enorm bedankt! *D

Specs

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Die schaduws zijn veel te scherp op dat laatste plaatje. De lampen schijnen naar boven, en dan kan er echt nooit zo'n scherp schaduw vallen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 October 2003 @ 09:49:
Die schaduws zijn veel te scherp op dat laatste plaatje. De lampen schijnen naar boven, en dan kan er echt nooit zo'n scherp schaduw vallen.
Wie zegt dat die spots de enige lichtbron zijn? Ik vind 'm behoorlijk overtuigend. Mooier dan de mijne :| :P

Over mij

• Cresso
  • Laatst online: 19-06-2020
Dr_Frickin_Evil schreef op 14 October 2003 @ 09:49:
Er is een frontale lichbron aanwezig (zie de glans op het 'statief'), die schaduws zijn bijna even donker als het donkere gedeelte op de achtergrond. Die schaduw komt niet van de lamp zelf.

Maargoed, je kan lang blijven veranderen van de opacity van de layers ofzo, maar dan blijf je bezig, ik vind het wel goed zo voor deze poging.

[ Voor 4% gewijzigd door Cresso op 14-10-2003 13:15 ]

Pagina: 1