Ik zit huis met een heel raar probleem.
Ik zal eerst de situatie uileggen: Ik heb kabelinternet en dat deel ik via een router. dit werkte altijd perfect, totdat ik m'n router een keer verhkeerd had gereset en deze niksmeer deed. Deze heb ik toen via de console kunnen flashen met nieuwe firmware en toen leek de router weer perfect te werken.
Maar het tegendeel bleek. Op m'n server had ik wel verbinding met de router en kon ik dus gewoon internetten, maar op m'n werk-pc kreeg ik geen IP_adres van de router meer toegewezen. Het ip bleef staan op 169.*.*.* (van windows zelf dus)
Ondertussen heb ik al vanalles geprobeerd om het probleem te verhelpen:
Wie kan me helpen??
Ik zal eerst de situatie uileggen: Ik heb kabelinternet en dat deel ik via een router. dit werkte altijd perfect, totdat ik m'n router een keer verhkeerd had gereset en deze niksmeer deed. Deze heb ik toen via de console kunnen flashen met nieuwe firmware en toen leek de router weer perfect te werken.
Maar het tegendeel bleek. Op m'n server had ik wel verbinding met de router en kon ik dus gewoon internetten, maar op m'n werk-pc kreeg ik geen IP_adres van de router meer toegewezen. Het ip bleef staan op 169.*.*.* (van windows zelf dus)
Ondertussen heb ik al vanalles geprobeerd om het probleem te verhelpen:
- Allereerst de UTP-kabel van de server in m'n PC gedaan, om te kijken of de kabel goed was --> geen resultaat
- Een andere netwerkkaart in de computer gedaan --> geen resultaat
- PC geformatteerd en opnieuw Windows XP erop gezet --> geen resultaat
- Nog 2 andere routers geprobeerd --> geen resultaat
- In XP TCP/IP uitgeschakeld en op nieuw opgestart daarna TCP/IP weer geinstalleerd --> geen resultaat
Wie kan me helpen??