1 PC krijgt geen IP van de router

Pagina: 1
Acties:

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik zit huis met een heel raar probleem.

Ik zal eerst de situatie uileggen: Ik heb kabelinternet en dat deel ik via een router. dit werkte altijd perfect, totdat ik m'n router een keer verhkeerd had gereset en deze niksmeer deed. Deze heb ik toen via de console kunnen flashen met nieuwe firmware en toen leek de router weer perfect te werken.
Maar het tegendeel bleek. Op m'n server had ik wel verbinding met de router en kon ik dus gewoon internetten, maar op m'n werk-pc kreeg ik geen IP_adres van de router meer toegewezen. Het ip bleef staan op 169.*.*.* (van windows zelf dus)

Ondertussen heb ik al vanalles geprobeerd om het probleem te verhelpen:
  1. Allereerst de UTP-kabel van de server in m'n PC gedaan, om te kijken of de kabel goed was --> geen resultaat
  2. Een andere netwerkkaart in de computer gedaan --> geen resultaat
  3. PC geformatteerd en opnieuw Windows XP erop gezet --> geen resultaat
  4. Nog 2 andere routers geprobeerd --> geen resultaat
  5. In XP TCP/IP uitgeschakeld en op nieuw opgestart daarna TCP/IP weer geinstalleerd --> geen resultaat
Ondertussen kan ik geen logische opties meer bedenken waar het probleem in kan zitten. En nog steeds zit ikop m'n PC dus zonder internet.
Wie kan me helpen??

Verwijderd

heb je nog meer poortjes op je router, probeer anders daar je workstation in te doen.

Wat voor server draai je :? Anders kun je daar een DCHP server installe en ervoor zorgen dat je via die server een IP krijgt.

Heb je hem ook al met de hand proberen in te stellen :?

• noot101
Ik heb al wel verschillende poorten op de router geprobeerd ja en ook al 3 verschillende routers.
Het woord "server" moet je eigenlijk niet te letterlijk nemen, want die gebruik ik om te testen met server toepassingen. Deze Pc staat niet altijd aan, dus is die optie geen mogelijkheid om via de server de DHCP te laten verlopen.
Ik heb nog niet geprobeerd om m'n IP handmatig in te stellen, maar dat iseigenlijk ook niet m'n bedoeling dat dat gebeurd, want het heeft al wel altijd gewerkt via de DHCP :? :?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Staan je TCP/IP settings wel op DHCP? Zijn ze niet per ongeluk statisch geworden? :?

let the past be the past.

Verwijderd

ip releasen, renewen ????
ip /release
ip /renew
Maybe werkt dat, kweet niet ??

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
handmatig instellen kan je wel gewoon proberen lukt dat weet je waar het probleem zit kan je met de dhcp server aan de gang...

• noot101
Ja TCP/IP settings staan op DHCP en ipconfig /renew levert niks op want dan krijg ik de melding dat ie de DHCP niet kan vinden

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:56 ]

• noot101
Tja, maar toch raar, want bij mij heeft ie altijd gewerkt op 100Mbit, dus ik ben bang dat ook dat niet de oplossing zal zijn. Maar ik zal het vanavond eens proberen thuis. (Wie weet)

Verwijderd

toch maar een keer handmatig instellen en daarna eens kijken of je het weer via DHCP kan doen.
Ook al is dit niet de bedoeling, als je internet wilt zul je toch eerst het een en ander moeten gaan testen.

• noot101
heb je gelijk in :)
Laat vanavond wel ff horen of het wel of niet lukt

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-08 00:27
Je hebt de werkstation-pc toch niet in de uplinkpoort van de router zitten hè?
Of is ie auto MDI/MDX (dat ie zelf ziet, of je de goede kabel hebt)?

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Het zou ook kunnen dat op die PC de winsock beschadigd is. Er bestaat een tooltje voor die dit kan fixen. Heeft bij mij al vaker dit soort problemen verholpen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

superduper schreef op 07 October 2003 @ 16:41:
Het zou ook kunnen dat op die PC de winsock beschadigd is. Er bestaat een tooltje voor die dit kan fixen. Heeft bij mij al vaker dit soort problemen verholpen.
dat heet tcp/ip verwijderen en opnieuw installeren :P

TS: is je range in je dhcp server (lees: router) niet te klein? kijk daar eens even naar.

• noot101
Nee, de Pc hangt niet in de uplink van de router en TCP/IP is al opnieuw geinstalleerd.

De DHCP range in m'n router is ook niet te klein, ik kan adressen krijgen van 192.168.168.254 tot aan 192.168.168.1

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

noot101 schreef op 07 October 2003 @ 16:49:
Nee, de Pc hangt niet in de uplink van de router en TCP/IP is al opnieuw geinstalleerd.

De DHCP range in m'n router is ook niet te klein, ik kan adressen krijgen van 192.168.168.254 tot aan 192.168.168.1
een negatieve range :P
ik hoop dat je van 192.168.168.1 tot 192.168.168.254 bedoeld, let alleen even op dat je niet het ip van je router in in je range hebt.

• noot101
het ip van m'n router zit wel in deze range, maar da lijkt me toch geen probleem, want dat ip-adres kan ie niet weggeven.
Ik heb ondertussen m'n ip-adres statisch gemaakt, maar dit helpt niet. Nog steeds geen internet. Wel kan ik pingen naar het ip van m'n 'server' en naar het ip van de router. Dus de verbinding is goed. Ik kan zelfs via de internet explorer in de configuratie van m'n router komen. Alleen nog niet internetten
Ergens zit er een foutje softwarematig denk ik.

[ Voor 17% gewijzigd door noot101 op 07-10-2003 20:04 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

je gateway adres?
en anders een dns probleempje

• noot101
Het werkt weer. Ik heb vanalles veranderd in m'n router, maar ik denk dat het probleem was dat ie m'n mac-adres cloonde en dat heb ik nu uitgezet.
Raar dat het hiermee verholpen is, maar dat vindt ik nu niet erg. HET WERKT WEER :D

Bedankt allemaal voor de hulp.

[ Voor 36% gewijzigd door noot101 op 08-10-2003 10:05 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dubbel mac adres zeker ;)
moet je voor uitkijken, nooit 2 dezelfde mac adressen in het zelfde netwerk :)
Pagina: 1