Ff een situatie schets:
pc2 = workstation
pc3 = laptop
pc4 = server
Voor meer info over die powerline bridge check dit topic: Powerline netwerk via 220V
Ik heb het volgende probleem. Onder in de woonkamer werkt alles gewoon goed alleen boven:
Wanneer ik via pc3 ga internetten heb ik geen probleem. Ga ik met pc2 en pc3 internetten werkt ook alles zoals het hoort. Wanneer ik dan met pc2 mp3's ga luisteren die op pc4 zijn opgeslagen en met pc3 internetten dan gaat er een collison lampje branden op de hub.
Ik heb al alle pc's op zolder ingesteld op 100 half duplex ipv auto.
Dit werkte een aantal dagen erg goed. Flink het netwerk belast door grote files te kopieren, mp3's te luisteren en met alle pc's een speedtest gedaan.
Na enkele dagen kreeg ik plotseling weer last van collison.
Toen eens de kabels op andere poortjes gestoken. Toen werkte alles weer....voor enkele dagen
Nu is mijn vraag:
- Zou het helpen als ik die hub vervang door een switch?
- Kan dit aan kabels liggen?
- Of is het heel iets anders.
Overige info:
Hub: 10/100mbit 3com
netwerkkaartjes: 100mbit half duplex ingesteld,
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| \\\Woonkamer\\\ [Internet] || [router+switch] || || [pc1] [powerlinebridge] \\\Zolder\\\ [powerlinebridge] || [hub] || || || [pc2] [pc3] [pc4] |
pc2 = workstation
pc3 = laptop
pc4 = server
Voor meer info over die powerline bridge check dit topic: Powerline netwerk via 220V
Ik heb het volgende probleem. Onder in de woonkamer werkt alles gewoon goed alleen boven:
Wanneer ik via pc3 ga internetten heb ik geen probleem. Ga ik met pc2 en pc3 internetten werkt ook alles zoals het hoort. Wanneer ik dan met pc2 mp3's ga luisteren die op pc4 zijn opgeslagen en met pc3 internetten dan gaat er een collison lampje branden op de hub.
Ik heb al alle pc's op zolder ingesteld op 100 half duplex ipv auto.
Dit werkte een aantal dagen erg goed. Flink het netwerk belast door grote files te kopieren, mp3's te luisteren en met alle pc's een speedtest gedaan.
Na enkele dagen kreeg ik plotseling weer last van collison.
Toen eens de kabels op andere poortjes gestoken. Toen werkte alles weer....voor enkele dagen
Nu is mijn vraag:
- Zou het helpen als ik die hub vervang door een switch?
- Kan dit aan kabels liggen?
- Of is het heel iets anders.
Overige info:
Hub: 10/100mbit 3com
netwerkkaartjes: 100mbit half duplex ingesteld,
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!