Ik weet niet ofdat mijn vraag hier thuishoord, maar is er een remote desktop programma dat draaid onder Windows, Linux en Novell ?
onder windows en linux kun je gebruik maken van rdp (voor linux zie www.rdesktop.org) ik weet niet of die ook onder Novell werkt
Verwijderd
novell weet ik niet, maar VNC doet het op héél veel platformen. Niet het beste protocol maar het werkt wel.
Wat bedoel je met Remote Desktop? Remote Desktop is eigenlijk de term die Microsoft gebruikt om remote een WindowsXP destop over te nemen, of om op een terminal services desktop te werken.
Beschrijf je vraag eens wat beter - wat wil je precies bereiken.
Beschrijf je vraag eens wat beter - wat wil je precies bereiken.
Volgens mij alleen maar als client. Alleen Windows is dan het server gedeelte.Devilfish schreef op 07 October 2003 @ 14:25:
onder windows en linux kun je gebruik maken van rdp (voor linux zie www.rdesktop.org) ik weet niet of die ook onder Novell werkt
No production networks were harmed during this posting
VNC werkt ook op novell. Hiervoor moet wel een NLM geladen worden.
Kijk hier ook effe:
http://forge.novell.com/modules/xfmod/project/?vncnw
Kijk hier ook effe:
http://forge.novell.com/modules/xfmod/project/?vncnw
Citrix met het ICA protocol is momenteel het beste programma...
Jup.... leuk... ik ga citrix op een Novell server installeren... no way...
Oké ICA is wel het meest fuctionele maar daar kan je niet alle servers mee beheren en overnemen.
Oké ICA is wel het meest fuctionele maar daar kan je niet alle servers mee beheren en overnemen.
En daar komt nog bij dat het nogal een duur geintje is om al je servers met CITRIX uit te rusten. Maar hoezo kun je niet alle servers met ica overnemen en beheren? Dit is nieuw voor mij
Succes met een novell server dan 
Zie die maar eens over te nemen met ICA
En hoe beheer je je niet-citrix-windows-servers ?
Dat moet dan weer met RDP o.i.d. Weer een extra tool.
En als iemand echt een tool wil hebben voor alles... is dat dus geen ICA
Zie die maar eens over te nemen met ICA
En hoe beheer je je niet-citrix-windows-servers ?
Dat moet dan weer met RDP o.i.d. Weer een extra tool.
En als iemand echt een tool wil hebben voor alles... is dat dus geen ICA
[ Voor 55% gewijzigd door dreambofh op 07-10-2003 17:29 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()