[win2k] Hibernate van 2 mem modules = crash

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hoi... ik zit hier met een vaag probleem... Ik heb op me werkstation win2000 pro geinstalleerd en toen ik er nog 1x 256MB DDR PC2100 (Hyundai chips) in had ging hibernate perfect...

Laatst heb ik het uitgebreid naar 512MB met een Kingston ValueRAM PC2700 256MB module, en sindsdien zodra ik "Hibernate" doe gaat ie naar de dialoog "Preparing to Hibernate..." en daarna waar die normaal "Hibernating" met zo'n progress bar zou moeten doen doet ie niet meer en slaat gewoon meteen uit na zwart scherm te tonen. ik heb Reboot on Error uitstaan, het is dus geen BSoD...

Daarna start als ik hem weer overnieuw aanzet start ie de gewoone bootsequence... Ik heb hier op GoT gezocht en op google, maar ik kon niks vinden, hier op GoT alleen een gelijkwaardig probleem met een Asus Laptop, met enige verschil dat bij mij Standby nog wel werkt...

et betreft dit systeem

ik kan een mogelijke optie (voorlopig) niet testen want die hdd is wegens opgetreden fout op garantie teruggegaan, en de hibernate fout kan niet aan de hdd liggen want als ik 1 van die 256MB eruit (welke van de 2 maakt niks uit) haal doet ie et wel weer gewoon en via memtest werken beide reepjes perfect...

[ Voor 4% gewijzigd door Fludizz op 07-10-2003 14:03 ]

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 22:09
Benodigde ruimte misschien niet helemaal toereikend, maar gezien de je specs lijkt mij dat een beetje onwaarschijnlijk.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:49

WPN

misscien ligt het aan de pc2100 pc2700 verschil

probeer het eens met bijde merken apart erin

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum