Toon posts:

[win98]partitie handmatig converteren (fat32)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb net een nieuwe hdd gekocht voor mijn oude pc die als router wordt gebruikt.

Na wat gekloot met limit capacity naar 32 GB heb ik hem opgedeeld. Nu wil ik de partities kopieeren. Dus Ghost.exe opgestart en nu blijkt dat ik fat16 heb en dat dat niet echt wil met kopieren (ik ga geen partities van 2 GB op de schijf gooien :().

Ik denk "Ok. fix ik dat met windows 98?". Dus ik start het conversieprogramma op..

Twee dialoogvensters verder, gaat hij scannen en verblijdt dat "leuke" stukje software me op een "Dit programma heeft ... " melding.

Nu kan ik me vaag voor de geest halen dat het via een dosbox ook kon, maar als ik "cvt c:" intik, zegt het progje dat ik het via de grafische schil (die dus vastloopt) moet doen!!

IK kon me vaag herinneren dat ik het wel ergens gelezen had, hoe het handmatig gedaan kon worden, maar ik ben nu even het spoor bijster

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 14:02 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

blaat :X

[ Voor 94% gewijzigd door Maximus op 07-10-2003 14:35 . Reden: verkeerd :X ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-03 17:43

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

IK heb net een nieuwe hdd gekocht voor mijn oude pc die als router wordt gebruikt.
Zou je toch aanraden om een ander os te nemen voor router.
Kijk eens naar een linux oplossing, zijn erg makkelijke goeie oplossingen daarvoor.
iig veel beter dan win98.
Twee dialoogvensters verder, gaat hij scannen en verblijdt dat "leuke" stukje software me op een "Dit programma heeft ... " melding.
Wat voor error precies?
Lijkt me handiger om uit te zoeken hoe je die error op kunt lossen.
Voor de zelfde geld heb je een brakke win98 installatie.
En om die dan over te zetten.. Geen aanrader iig.

Als je besluit om toch win98 op je router te houden, waarom installeer je het niet opnieuw?
Zo lang duurt dat niet, en je weet zeker dat je geen brakke install meer hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door Vae Victis op 07-10-2003 14:20 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Maximus

There is no substitute

Persoonlijk zou ik ook gaan voor Linux als router OS. Mede omdat het erg makkelijk is en het is minder crashgevoelig als windows 98. Een ander voordeel is ook nog dat sommige router distributies bootbaar zijn vanaf floppie. Zodat je helemaal geen hardeschijf meer nodig bent.

Enkele goede sites om te kijken of je Linux als router OS wilt of meer informatie wil hebben zijn deze:

http://www.linuxrouter.org/
http://www.coyotelinux.com/

[edit]
mocht je er toch voor kiezen om windows te houden als router software kies dan voor een NT variant. Deze start misschien langzamer op en reageert minder snel als je iets moet veranderen maar de voordelen van remote desktop (geen beelscherm meer nodig) en de NT kern is stabieler als de 9.x kern.

[ Voor 27% gewijzigd door Maximus op 07-10-2003 14:29 ]

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat mijn vader ook gebruik maakt van de router als internetpc en die wil liever windows 98. Ikzelf wil ook liever linux, maar het werkt tot nu toe nog wel aardig met winroute pro, te meer omdat de pc toch 's nachts wordt uitgezet.

Maar goed, ik had op een stoffige pc (een hele ouwe antieke) nog '98 staan en vanuit daar wilde de conversie wel! :) Maar toch is het knap vervelend als je dat toevallig niet hebt met deze fout (en dan zouden eventuele (lossless) alternatieven welkom zijn ;)).

offtopic:
Ik heb trouwens de pc net geghost, en deze is veel stiller geworden zonder die quantum erin en alles werkt óók nog (ben blij).. Wat maakte die quantum fireball een lawaai!

edit:

En over NT: daar waag ik me toch maar niet aan met 64 MB en een baggervideokaart (uit het jaar 0). Misschien iets voor later :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 15:14 ]