Kan bestanden op 1 comp niet zien

Pagina: 1
Acties:

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-12-2025

Hoholi

The only one

Topicstarter
Volgende situatie :

3 computers met XP verbonden via "Siemens Santis 50 ADSL router/modem. 2 computers zijn via utp vebonden met de switch en de 3e computer is hiermee draadloos verbonden.

Alle computers zien elkaar en internet werkt ook naar behoren op alle 3. (DHCP ingeschakeld op router en alle pc's krijgen ip-adres). Bestands/printer deling is ingesteld en de mappen zijn gedeeld, dezelfde werkgroep ....

Op 2 computers werkt het delen van bestanden perfect, maar op de 3e pc wil het maar niet lukken : De computers zien elkaar, pingen naar elkaar gaat ook, internet lukt, alleen ik zie enkel de computer maar als ik hierop klik krijg ik een foutmelding over "machtigingen........"

Het enige verschil dat ik zie tussen de "niet werkende" pc en de andere = dat op de 'niet werkende" pc er 2 useraccounts zijn ( 1 gebruiker met beperte rechten en een gebruiker met admin. rechten). Reeds geprobeert met beide accounts, maar geen succes tot hier toe. Nog iemand ideeën ?

Alvast bedankt voor 't lezen ;)

Religion is Opium for the Masses

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Draait er misschien een Firewall op waarbij je ff een iprange moet instellen voorje thuisnetwerk dat die wel toegang heeft

• Hoholi

Hoholi

The only one

Topicstarter
Windows firewall is uitgeschakeld, maar ik las daarjuist in een ander bericht dit :

<quote> Sommige routers kunnen windows networking niet van de bekabelde verbinding naar de wlan doorsturen. Access points

kunnen dit wel. schema:

UTP WiFi
--------------> WLAN access point - - -> Wlan Clients

UTP WAN |----------------| WiFi
--------------->| WLAN router | - - -> Wlan Clients
UTP LAN | |
--------------->|----------------|

utp lan komt dus niet bij de wifi verbinding (en andersom)

Dan is er waarschijnlijk vergeten om poortmappings naar het wifi deel open te zetten voor smb-verkeer (137-139,445).
Daarnaast is een WINS server in geval van meerdere subnetten ook wel handig </quote>

Zou het misschien dit kunnen zijn ? Daar het juist de draadloze verbinding is die problemen geeft.

"WEB" is uitgeschakeld in het draadlose netwerk dus daar moet ik het ook niet zoeken.

nog foto'ke van foutmelding :9

Afbeeldingslocatie: http://www.defender.easynet.be/Brol/Svetlo_netwerk.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Hoholi op 07-10-2003 17:51 . Reden: foto bijgeplakt ]

• Hoholi

Hoholi

The only one

Topicstarter
bump

Verwijderd

Ik neem aan dat je die account met adminrechten ook gebruikt op een andere computer waar je mee inlogt?
En wat gebeurt er als je de Guest-account tijdelijk enabled? Kan het dan wel?

• Hoholi

Hoholi

The only one

Topicstarter
noot101 schreef op 07 October 2003 @ 15:13:
Draait er misschien een Firewall op waarbij je ff een iprange moet instellen voorje thuisnetwerk dat die wel toegang heeft
Uh......... ja (De nieuwe pc-cillin zet deze blijkbaar standaard aan 8)7

Problem solved....... Iedereen bedankt _/-\o_

Pagina: 1