[Access] runtime licentie gezocht

Pagina: 1
Acties:

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
Wij willen bij verschillende vestigingen van het bedrijf waar ik werk, gebruik gaan maken van een programma dat is gemaakt met een (uiteraard gekochte) versie van MS Access Developer edition XP. Van het programma is een runtime gemaakt om het stand alone te laten draaien.

Nu wordt er van hogerhand uit moeilijk gedaan, omdat men denkt voor alle (20) vestigingen een licentie aan te moeten schaffen. Nu heb ik wat gegoogled en heb onder andere hier gelezen dat een licentie bij de developer kit voldoende is, en dat de runtimes dan licentie vrij zijn. Ik kan dit echter niet bij een officiele bron zwart op wit vinden.

Ik heb MS gemaild, maar ook zij doen niks meer dan naar hun website verwijzen, en daar kan ik het niet zo letterlijk vinden. Maar dat is wel wat het bestuur wil zien.

Is er hier toevallig iemand die weet waar ik dit kan vinden in een officieel MS document? Alvast mijn dank!

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-10-2003 14:10 . Reden: linken gaat met [url] ipv [a href] :) ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Kijk maar eens in DIT paginaatje en de daarbij behorende links... Ik denk dat je daar wel uit kunt halen dat, als je een Runtime HEBT, je deze ook mag distribueren...

My personal website

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 20:33
When you purchase Office Developer, you are licensed to distribute the Access Runtime to as many workstations as you want.
Geweldig, precies wat ik zocht, hiermee kan ik ze overtuigen! Bedankt!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 16:49
Misschien een domme vraag maar weet iemand hoe je er een runtime bestandje van maakt? (of wordt er dan gewoon een applicatie van gemaakt waarvoor je gewoon access geinstalleerd moet hebben?)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:38

OZ-Gump

terug van weggeweest

Om een 'Runtime bestand' van een Access database te maken, maak je er een .mde van. Op die manier hebben gebruikers geen toegang meer tot de designmode van je forms en de achterliggende code.

Hiervoor is het wel nodig dat je een opstart-form toewijst binnen je Access-database, anders krijgt de eindgebruiker niets te zien.

Tips:
- Tools - database utillities - Make MDE file ...
- Tools - Startup ...

Liefst in omgekeerde volgorde ;)

[ Voor 8% gewijzigd door OZ-Gump op 07-10-2003 14:39 ]

My personal website

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 07:05
Nee joh.....

Als je in de vba ontwerp modus zit, kun je, indien je Office XP Developer geinstalleerd hebt, via de packaging wizard zelf een setup maken, die meteen de runtime van Access meeinstalleerd (als jij dat wil). Super handig. Dit start je dmv invoegtoepassingen - packaging wizard.

[ Voor 4% gewijzigd door Masch op 07-10-2003 14:44 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Carpenter
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 16:49
OZ-Gump schreef op 07 oktober 2003 @ 14:38:
Om een 'Runtime bestand' van een Access database te maken, maak je er een .mde van. Op die manier hebben gebruikers geen toegang meer tot de designmode van je forms en de achterliggende code.

Hiervoor is het wel nodig dat je een opstart-form toewijst binnen je Access-database, anders krijgt de eindgebruiker niets te zien.

Tips:
- Tools - database utillities - Make MDE file ...
- Tools - Startup ...

Liefst in omgekeerde volgorde ;)
Maar als je dat MDE bestand dan opstart met de SHIFT toets ingedrukt dan kom je gewoon weer in het databasevenster en dat is nou juist niet de bedoeling...

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-09 07:05
Carpenter schreef op 07 oktober 2003 @ 15:28:
[...]

Maar als je dat MDE bestand dan opstart met de SHIFT toets ingedrukt dan kom je gewoon weer in het databasevenster en dat is nou juist niet de bedoeling...
Hiervoor is er ook weer een tool beschikbaar --> http://go.to/access_help

Hier kun je die downloaden.. Is legaal btw

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Pagina: 1