Ik ben bezig een functie te maken die een week kalender toont aan de hand van een datum. Hoe ik dit wilde doen is het volgende:
- Bepaal het weeknummer uit een datum/timestamp (voor nu is dit time() )
- Bepaal welke dagen er in de week vallen
- Maak er een leuk tabelletje omheen
- Return tabel
Klinkt leuk maar ik krijg het bepalen welke dagen er in een week zitten niet voor elkaar...
$weeknum = 41; // is deze week dus
$date = 14-10-2003 // een week te ver dus?!
mijn idee was om het weeknummer * 7 te doen, dit is dan het dagnummer van dit jaar. (correct?)
mktime "overflowed" de te veel dagen door naar de volgende maand, dus ik begin bij januari en dan zou hij dus door moeten gaan tot hij bij de juiste datum is.
Wat is er mis aan mijn plan? Ik zie vast iets over het hoofd dat het niet goed uitkomt...
- Bepaal het weeknummer uit een datum/timestamp (voor nu is dit time() )
- Bepaal welke dagen er in de week vallen
- Maak er een leuk tabelletje omheen
- Return tabel
Klinkt leuk maar ik krijg het bepalen welke dagen er in een week zitten niet voor elkaar...
PHP:
1
2
3
| $weeknum = date( "W", time() ); $test = mktime(0,0,0,1,$weeknum*7,2003); $date = date( "d-m-Y" , $test ); |
$weeknum = 41; // is deze week dus
$date = 14-10-2003 // een week te ver dus?!
mijn idee was om het weeknummer * 7 te doen, dit is dan het dagnummer van dit jaar. (correct?)
mktime "overflowed" de te veel dagen door naar de volgende maand, dus ik begin bij januari en dan zou hij dus door moeten gaan tot hij bij de juiste datum is.
Wat is er mis aan mijn plan? Ik zie vast iets over het hoofd dat het niet goed uitkomt...