Ik heb me al een tijdje zitten ergeren aan de overdracht van controle over de .org domeinen van netsol naar pir. Netsol zuigt, maar pir is niet beter. Nu komt daar net een ergernis bij...
Ik zit te tracen naar een .org domein met dnstracer, kom ik maar heel erg weinig servers tegen voor het .org domein.:
Volgens deze pagina bij IANA klopt dat ook, er zijn bij hun maar 2 .org-servers bekend.
Daarnaast werkt m'n whois tool niet goed meer. Nu moet ik whois -h whois.pir.org domainname.org doen, ipv het vertrouwde whois domainname.org
Wie weet wat het idee hierachter is? En ben je tevreden met de verandering, of had je liever dat .org bij netsol was gebleven?
Ik zit te tracen naar een .org domein met dnstracer, kom ik maar heel erg weinig servers tegen voor het .org domein.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $ dnstracer -s . -c bla.org
Tracing to bla.org via A.ROOT-SERVERS.NET, timeout 15 seconds
A.ROOT-SERVERS.NET [.] (198.41.0.4)
|\___ TLD2.ULTRADNS.NET [org] (204.74.113.1)
| |\___ NS1.FUTUREQUEST.NET [BLA.ORG] (63.151.147.2) Got authoritative answer
| \___ NS2.FUTUREQUEST.NET [BLA.ORG] (63.151.112.2) Got authoritative answer
\___ TLD1.ULTRADNS.NET [org] (204.74.112.1)
|\___ NS1.FUTUREQUEST.NET [BLA.ORG] (63.151.147.2) Got authoritative answer
|\___ NS1.FUTUREQUEST.NET [BLA.ORG] (63.151.147.2) Got authoritative answer
\___ NS2.FUTUREQUEST.NET [BLA.ORG] (63.151.112.2) Got authoritative answer |
Volgens deze pagina bij IANA klopt dat ook, er zijn bij hun maar 2 .org-servers bekend.
Waarom zijn er maar 2 ip's van hoofdservers voor .org? Nu hangt er achter een ip wel vaak wel een compleet cluster, maar nog... zo DoS je die machines er toch veel sneller uit. Te meer omdat ze allebei vrij dicht bij elkaar in hetzelfde netwerk zitten.tld1.ultradns.net 204.74.112.1
tld2.ultradns.net 204.74.113.1
Daarnaast werkt m'n whois tool niet goed meer. Nu moet ik whois -h whois.pir.org domainname.org doen, ipv het vertrouwde whois domainname.org
Wie weet wat het idee hierachter is? En ben je tevreden met de verandering, of had je liever dat .org bij netsol was gebleven?